2.365 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
33 Svar
Søger ulve grå schæfer hvalp Søger ulve grå schæfer hvalp
Hej .
Ville høre om der var nogle som kunne anbefale en go opdretter til en Grå schæfer tæve. Som skulle købes her i sensommer/efterår.
Jeg har tidligere haft og trænet schæfere, og den lille ny ville også skulle deltage i træning /konkurencer.
Stambog er et must .
Høre gerne hvis i kan anbefale nogle gode seriøse opdrettere.
TAK!!!
0 synes godt om
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
Han avler både sort, grå og bi-color så vidt jeg husker, men vist mest grå.
Han har mange kuld, men vi var meget tilfreds med vilkårene vi så hans hunde og hvalpe være under, samt hvordan han blandt andet opstartede dem i renlighedtræning.
Desuden har vi været ovenud tilfredse med temperementet på vores tæve fra ham, hun er en meget lækker hund!
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
aug 2006
Man kan jo godt have farvepræferencer, men i virkeligheden ønsker man vel fokus på egenskaber, når man køber brugslinjer?
Hvilket program tænker du, at du vil træne med din kommende hund?
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 188 Svar: 10.559
http://www.kochen.dk/
aug 2014
Anni : det er lidt sjovt har faktisk fået min sidste hund fra dem . Helt fantastiske avlere ! Men de har desværre ingen til salg pt ! ;-(
aug 2006
Brugslinjeschæfere kommer i alle farver - og de er bygget ens. De sort-gule inden for de linjer er IKKE større end de grå, de fuldstændig ligesådan både hvad angår fysik, mentalitet, brugsegenskaber og sundhed.
Dem, der er avlet store er udstillingslinjerne, som i øvrigt kommer i lidt færre farver.
På denne side kan du blive klogere på racen og dens varianter - derudover er der både parringsliste, hvalpeliste og omplaceringsliste.
http://schaeferhunden.dk/
aug 2006
aug 2014
Kender du evt nogle som står og skal have hvalpe (grå)
Vh Rasmus
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Vores Jackie var et mix af en højavl og brugslinie :), hun var meget ulvegrå i det
aug 2006
Udstillingslinjerne er avlet til at have mere en mere udpræget vinkling i bagpartiet. Det har ikke noget med ryggen at gøre. Det er krydset, dets vinkel og dets længde, det handler om. Derudover et par andre ting i bagparten....
Brugslinjeschæfere kan også være overvinklede, det er bare ikke ligeså hyppigt.
feb 2014
hvorimod højavlen ofte er meget skrå i ryggen, af udseendet
Er godt klar over at det er hofter og bagparti der giver enten lige eller skrå ryg .
aug 2006
feb 2014
Jeg taler også kun om udseendet, uanset hvad der forudsager netop det udseende
aug 2014
Har du evt nogle hjemmesider. Kan ikke finde dem på google
Tak.
aug 2014
Ser desværree ud til Hesselballe ikke har opdateret deres hjemme side i 1 år ;-( men ellers nogle virkelig flotte hunde .
Takker mange gange Line.
aug 2014
Må jeg sige som en general ting. Folk/Kennel er ikke for gode til at opdatere deres hjemme sider. og skrive go info som fx . slags dato, billeder af hvalpe,. køn osv .. gør det hele lidt mere besværlig..
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.005
aug 2006
Det der med at fremhæve enkelte kenneler i forhold til andre giver for mig ikke så meget mening. Det kommer jo lidt an på, hvilken hund, man ønsker. De har forskellige fokus i kennelerne og der skal man jo finde ud af, hvad man selv ønsker af sin kommende hund.
Der findes nogle fb-sider, der er skabt til formålet at finde sig en ny schæferhvalp.
Der er mange opdrættere, der bruger den mulighed pt.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 74 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 354 Svar: 14.516
Helt enig her.
Måske skal du også overveje, ts hvem det er, der anbefaler kennelerne .... bare et godt råd
jan 2006
Jeg synes at man som "anbefaler" måske bør vide en smule mere om den, der beder om hjælp. Hvad er det for en slags hund han/hun er ude efter ?
Men jeg tænker sådan lidt - hvorfor så anbefale noget ? Er det så ikke bare at give vedkommende en kennel / hvalpeliste?
Hvorfor anbefaler du f.eks de kenneler, som du har gjort ?
aug 2014
Jeg manglede sådan set bare muligheder da jeg ikke selv kunne finde nogle kennel som stod og fik hvalpe i den nærmeste fremtid .Men kunne aldrig drømme om at købe en hund uden at besøge avleren flere gange. og sikre mig det er den type hund jeg vil ha. Men er glade for de inslag der har været med forslag til de forskellige kennel. Og for mig er det li meget om det skulle være folk selv om ejer dem leller sku ha andre bagtanker med det. for jeg skal nok ku mærke om de er noget for mig når jeg besøger dem. Men tak om omtanken Martine og CH.
jan 2006
Og ikke et ondt ord om kennelerne - det er slet ikke der jeg vil hen - det er blot en undren over at du anbefaler og tilsyneladende ikke har noget som helst erfaring med hverken racen eller træningen af den?
jan 2006
Men fair nok - held og lykke med det hele
jan 2006
Aj, jeg smutter bare ud herfra igen - det er en smule for aparte til at jeg kan følge med i, eller finde logikken lige her
aug 2014
aug 2006
Lige for tiden synes jeg at jeg oplever at de faktisk også inden for brugslinjerne mere udpræget avler i lidt forskellige retninger end de har gjort før.
I de år, jeg har fulgt avlen i de linjer har jeg observeret at der har været en type brugslinjeschæfer, der har været meget brugt i PH-regi. Der er nærmest kenneler, der decideret avler med PH-folk som aftagere.
Således er der også kenneler, der har fokus på IPO - og de senere år er der også begyndt en lille opsplitning inden for dette felt alene.
Så blindt at anbefale en kennel er meningsløst, hvis man ikke ved, hvad det er den kommende køber ønsker i sin hund - og naturligvis heller ikke ved, hvad for en type hund kennelerne laver.
Jeg synes for mig selv det er mere end svært at finde en hund selvom det efterhånden er nogenlunde veldefineret her i huset, hvad vi ønsker af sådan en. Derfor kan jeg ikke personligt gøre andet end at anbefale at kigge på den liste, jeg allerede har linket til og så opfordre til at lade sig informere og inspirere.
I sidste ende er kennelnavne fuldstændig ligegyldigt - det, der er vigtigt er kombinationen af avlsdyr og de linjer, de kommer af. Og der skal de fleste af os søge grundig vejledning hos andre, der har styr på det pjat der...
Alene i denne tråd stritter anbefalingerne flere retninger egenskabsmæssigt...
feb 2014
Helt ærligt, fik du luft martine ?
aug 2006
jan 2006
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.855
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
Det vil da være dumt at udelukke Hesselballe, blot fordi deres hjemmeside ikke er opdateret. De bruger måske al deres tid på at "lave" gode hunde. Giv dem da et kald!
ps! Jeg kender dem slet ikke, just saying
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 69
Hun er helt igennem fantastisk. Parly har hvalpe igen nu her, ved så ikke om de allerede er afsat
Held og lykke med at finde den rigtige kennel for dig!
Søger ulve grå schæfer hvalp