{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Hundetræner og adfærdsbehandleren {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe gået med drømmen om at jeg gerne ville tage en hundetræneruddannelse og en adfærdsbehandleruddannelse.
Jeg har forsøgt at læse om det, men synes det er en smule forvirrende at finde rundt i de forskellige oplysninger man finder rundt om på nettet, så nu prøver jeg her - i håbet om at der er nogen af jer herinde, med de pædagogiske evner til at forklare mig tingene så jeg forstår dem smiley

Jeg har gennemført DKK's basiskursus sidste år, men er det noget med at der er en ''udløbsdato'' på denne - altså at jeg evt. skal tage kurset igen efter en periode?

Nu er der jo flere forskellige steder man kan tage en sådan uddannelse og så vidt jeg kan læse mig til er det lidt forskelligt hvad kravene er og hvad der bliver lagt vægt på, og jeg er godt klar over at dette nok er et smags-spørgsmål, men hvor ville det være bedst at tage uddannelsen? Altså hvor får man mest for sine penge om man så må sige? smiley

Nu er jeg jo medlem af DKK, og hælder derfor lidt til at tage uddannelsen herigennem, men selvom jeg har læst på deres hjemmeside omkring uddannelsen, så synes jeg stadig det er lidt svært for mig at finde ud af præcis hvad det kræver at komme i gang. Jeg har som sagt basiskurset, men er der andet jeg skal gennemføre inden jeg kan få lov at tage uddannelsen?

Er det noget med at man skal have gennemført en hundetræneruddannelse eks. hvalpetræning inden man kan tage en adfærdsbehandler-uddannelse?

Jeg er med på at man kan blive indstillet gennem sin kreds i DKK til at begynde uddannelsen, men er det et krav hvis man har pengene til selv at betale for uddannelsen? Og hvad kræver det i så fald at komme i betragtning til en plads?

Jeg begynder mit nye arbejde her til d. 1 september... Er det muligt at tage uddannelsen sideløbende med at man arbejder?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundetræner og adfærdsbehandleren
  • #2   14. aug 2014 Det med at have de deltaget i træning med egen hund er ikke et problem - planen er at kæresten og jeg skal have hvalp til sommer næste år, og der skal vi selvfølgelig gå til træning smiley
    Jeg kan dog ikke rigtig se mig ud af hvad det kræver at blive indstillet. Altså hvor meget skal der til - skal man bare bede sin kredsformand om at indstille dig og så er det, det eller hvad?

• #3   14. aug 2014 Du skal tage kontakt til en DKK træningsplads. For at tage instruktøruddannelsen via DKK, skal du nemlig gå elev. Ja, det skal nok også via bestyrelsen, at du bliver godkendt som elev.
    Hvor på Fyn bor du?

• #4   14. aug 2014 Uddannelsen er ikke gratis. Men nogle kredse betaler uddannelsen - mod at man bruger sin uddannelse for kredsen når man er instruktør. Det er dog forskelligt, hvilke krav de forskellige kredse stiller.

• #5   14. aug 2014 Lone P: Det sker helt automatisk når vi får vores hvalp hjem, så skal vi jo have fat i en træningsplads for at begynde træningen under alle omstændigheder, så tænker at jeg kan forhøre mig der.
    Men så skal jeg både finde en træner der vil tage mig som elev, og samtidig forhøre mig med bestyrelsen om det er i orden?
    Og er det så den træner der tager mig som elev, der også står for teori-delen eller?
    Jeg bor i Svendborg smiley

Prisen er ikke det vigtigste - jeg brænder for hunde og har gjort det siden jeg kunne gå og tale, så jeg betaler gerne det, det koster. Men synes det hele er en smule rodet at finde ud af.

Kommentér på:
Hundetræner og adfærdsbehandleren

Annonce