{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Højde og vægt {{forumTopicSubject}}

Jeg har vejet og målt Dana i dag smiley

Hun vejer 22,3 kg og højde målt over skulder er 61 cm

Men ligger hun fint i vægt set i forhold til hendes højde ?

Jeg er jo mest af den mening, at hun er mere pels end der er hund, der er jo ikke meget hund tilbage når hun er våd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højde og vægt
  • #1   14. aug 2014 Det lyder meget fornuftigt med højde og vægt. Hvis du kører hænderne langs siden af hende (under pelsen), så burde du lige kunne mærke ribbenene uden at skulle trykke.

  • #2   14. aug 2014 Jamen det kan man sagtens, altså mærke dem ved at man stryger hende tæt over pelsen, uden at trykke.

    Jeg målte højden 3 gange, for jeg kunne ikke helt forlige mig med at hun var så høj, og jeg landede hver gang 61-62 cm over skulder.
    Så er hun altså stort set samme højde som Jackie var smiley


  • #3   14. aug 2014 Kigger du på standarden så må tervueren tæver ligge på op til 62 cm over skulderen (56-62 cm), hvilket faktisk er mere end for schæfer tæver (55-60 cm). Lia er 62 cm, min tervueren var 61 cm, så Dana er bare en stor tæve. smiley

  • #4   14. aug 2014 Min schæfertæve er også 61-62 cm over skulderen, og vejer ca. 23 kilo. Men hun er for tynd. Jeg er langt mere til en slank hund, end en overvægtig hund, men min Nelly er FOR tynd. Så hun er på fedekur, og har efterhånden været det i et par uger, og jeg synes desværre ikke rigtig, at hun tager på smiley

  • #5   14. aug 2014 *C & N*: For en schæfertæve ville jeg også sige det var for lidt, men belgierne er mere spinkle.

    Har du prøvet med foder til højaktive hunde?


  • #6   14. aug 2014 Ja i know smiley
    Ja, jeg har både prøvet med det ene og det andet...
    Nu barfer jeg hende, hvor hun får en lidt større mængde end hun "burde". Derudover får hun noget Energitilskud i hvert måltid, som består af 80% fedt, og så får hun lakseolie i maden. Derudover får hun en masse kiks, tyggesnacks, rester osv osv..
    Hun får stort set alt hvad jeg kan give hende, men hun tager bare ikke på.
    Hun er som sagt for tynd, men har ordentlige mullere, så hun ser sgu lidt spøjs ud.
    Jeg håber lidt på, at når hun bliver ældre, og måske får lidt mere to på, at hun så får nemmere ved at holde vægten.


  • #7   14. aug 2014 Hvis hun ellers er sund og rask, så burde det komme med alderen, hvis hun er fra 2011, skulle du forhåbentlig kunne se det snart. Min første tervueren var radmager (så slemt at folk stoppede mig på gaden for at skælde ud) indtil hun fyldte 2 år, hvorefter hun blev pæn slank.

  • #8   14. aug 2014 Jamen hun fejler bestemt ikke noget smiley
    Hun har bare super meget krudt i bagen, og en smule stress.
    Ja, hun er fra 2011 og bliver snart 3, så jeg håber at det kommer lidt med tiden smiley


  • #9   14. aug 2014 Ja, det er jo problemet når de kører i 6. gear hele tiden. smiley

  • #10   14. aug 2014 Haha exactly smiley

  • #12   14. aug 2014 Hmm.. Det er svært at sige. Du er nød til at kigge på din hund.
    Nu er de nævnte hunde her tæver, og derfor mindre. Derudover er min tæve dog en "stor" tæve, men vejer lige i underkanten.
    Min far har en meget stor schæfer han, og han vejer også omkring 42-43 kilo, og er slank. Men han er stor og tungt bygget.
    Så det er SÅ svært at afgøre, uden at se på hunden.
    Men som M.I også skriver, så skal du kunne mærke ribbenene under pelsen, og uden at trykke.


  • #13   14. aug 2014 Vaxhound: Jeg synes ikke det lyder af for meget. Nu skal du tænke på at Tanten og jeg har belgiere som er mere spinkelt bygget en schæfere - og at *C&N*s tæve er for tynd.

    Det bedste er simpelthen at mærke på hunden. smiley


  • #14   14. aug 2014 Schæfere burde veje mere end Belgiere, jeg mener Jackie vejede 36 kg 14 dage inden hun døde, men havde ekstra vægt pgå vand i bughulen, hun var 62 cm høj, og skulle ligge på godt 32 kg mente dyrlægen.

    C&N : håber bjæfferen snart tager lidt på, men som M.I siger er det jo nok fordi alt forgår i det 6 gear :D, hun drosler nok lidt ned med alderen smiley


  • #15   14. aug 2014 TG: ja, det er fordi hun kører i 6 gear konstant, det er der slet ingen tvivl om smiley
    Men ja, forhåbentlig kan hun snart få lidt ekstra på kroppen, men hun skal ikke veje meget mere end 25 kg.
    Så det med vægten er rigtig svært, fordi det er så individuelt hvordan den også sidder på hunden smiley


  • #16   14. aug 2014 Der er jeg fuldstændig enig smiley

    Jackie var også til den slanke side, og blev holdt der, indtil vi pludselig lagde mærke til at hun sørmer virkede noget rund, og vi planlagde faktisk at hun nok skulle på noget slankekost, da hendes sygdom brød ud i lys lue smiley så fandt vi jo desværre ud af hvorfor hun var blevet mere fyldig end hun normalt var smiley


  • #18   14. aug 2014 TG; ja, jeg er ked af det på jeres/dine vegne.. Jeg husker tydeligt historien om jackie smiley

    Vax: Jeg synes ikke at en hund skal være "godt polstret i siderne"
    Man skal kunne mærke ribbenene under pelsen, uden at trykke. Men må også gerne kunne ane ribben når hunden bevæger sig, eller halser meget. smiley
    Men det med vægt er meget individuelt.


Kommentér på:
Højde og vægt

Annonce