{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.369 visninger | Oprettet:

Rottefar
Rottefar
Tilmeldt:
31. jan 2014
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18

BARF fra Tyskland II {{forumTopicSubject}}

Som opfølgning på min tidligere tråd vedr. dette emne synes jeg lige at jeg ville fortælle lidt om min oplevelse med indkøb hos Tierhotel i Tyskland.
Jeg fået leveret 2 gange nu. Første gang var sådan en lille "test bestilling" men alt var 100 % i orden, så jeg bestilte en ny sending og denne gang på 56 kg hvor fragtprisen er 25 eur.

Kødet er superkvalitet og mindst på højde med det jeg har købt hos Rigtig Hundemad og hos HtHansen - der desværre er flyttet og er nu ligger for langt væk til at jeg gider køre derhen.
Min frygt for at kødet ikke var helt frosset mere ved ankomst, viste sig at være ubegrundet. Der var knapnok antydning af optøning på kanten af de vaccumpakkede poser.
De har et kæmpe udvalg i forhold til hvad jeg er vant til at kunne vælge imellem, men det er ikke konstant så man skal være lidt kvik på tasterne. F.eks havde de hel kylling til 17 kr men da jeg så ville bestille 3 timer senere, var den ikke længere på siden og det samme med andre varer. De er der og så er de lige pludselig væk igen. Det tolker jeg som, at de lige får en frisk sending ind af noget bestemt kød, og hvis det så er noget som folk gerne vil have bliver det hurtigt udsolgt. Så man skal være klar til at sidde lidt på hug og så klikke på bestil når kødet er der.
Men så en dag var der lige pludselig en hel masse hjortekød på siden, og så blev kurven lige fyldt med lækre kødfyldte hjorteribben, hjortekallun suppleret med hel kanin, skært hestekød (3 cm bøffer) og gåsehalse, samt hele kyllingelever og hjerter.

Jeg behøver vel ikke fortælle at min lille rottedreng har julelys i øjnene når der bliver dækket op til ham i den 3 *** Michelin restaurant smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BARF fra Tyskland II
  • #1   22. aug 2014 Aaajjj, det lyder godt. Så skal man bare vænne sig til at tjekke siden tre gang om dagen smiley

  • #2   22. aug 2014 Ved du om de nogensinde har nogle gode solide gnaveben? Det synes jeg nemlig, jeg har haft svært ved at finde?

  • Rottefar
    Rottefar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #3   22. aug 2014 Ja - de har tit okse marvben til ca. 3 eur for et kilo så vidt jeg husker. Men igen - først til mølle smiley

  • #5   22. aug 2014 Nu ved jeg ikke hvad du (Karina) mener med "gode solide gnaveben". Men hos slagteren (min lokale i hvert fald) kan man købe hele okseribben for 10 kr/kg når man tager en hel kasse på 12-14 kg. Det er et hit her og så skulle de efter sigende ikke være så hårde ved tænderne som marvben.

  • #6   22. aug 2014 Vi har altid været ovenud tilfredse med dem smiley

  • #7   22. aug 2014 Fubert - det er næsten umuligt at opdrive kødben her i Storkøbenhavn (synes jeg) Det eneste sted, hvor jeg kan være rimeligt sikker på at få dem er i Metro, og der giver man 25 kr. pr. kg. Det er liiidddttt dyrt, synes jeg smiley
    Som det er nu, får jeg som regel min veninde til at tage med til mig fra Bornholm. Så kan jeg nemlig også få til 10 kr pr. kg smiley


  • Rottefar
    Rottefar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
  • #9   22. aug 2014 Mange tak for anmeldelsen. Jeg har luret på om jeg skulle prøve at bestille derfra siden jeg så at mange herinde er begyndt at bruge den side, men har været utryg ved det fordi det er så "nyt".

    Så det er altid rart med anmeldelser :o)


  • #10   22. aug 2014 Rottefar - tak. De er faktisk fine, og ok i pris. Jeg må vist heller få bestilt, og se om jeg kan beherske mig smiley

  • #11   22. aug 2014 Jeg synes ikke, jeg kan finde deres leveringsbetingelser. Hvor hurtigt fik du dit Rottefar?

  • Rottefar
    Rottefar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #12   22. aug 2014 Bestilte fredag og fik leveret onsdag til middag. Jeg har oprettet min konto hos dem med direkte træk fra min DK bankkonto - Lastschrift - så der ikke skal bruges tid (og gebyr) til alm. bankoverførsel.

  • #13   22. aug 2014 Ja 25 kr/kg er alt for dyrt for kødben. Det vil jeg give dig ret i.

  • Rottefar
    Rottefar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #14   22. aug 2014 @Fubert: Hvis du med kødben mener okseribben der er totalt afpudset på nær et par fedtkanter, så synes jeg også at 10 kr/kg er for dyrt. Dem gad jeg ikke have gratis i nakken. I min verden er et "kød" ben noget der enten er kød på f.eks ribben MED kød på, eller alternativt et okseben med marv der kan gnaves ud.
    Hos min lokale slagter kan jeg købe oksemarvben for 19 kr pr. stk for en lille gnalling på 200 g. Så synes jeg da ikke at 18,75 kr for et helt kilo er specielt dyrt !


  • #15   22. aug 2014 Enig Rottefar - hvis det er gode kødfyldte ben, så giver jeg også gerne mere. Men når jeg giver 25kr i Metro, så er det næsten helt afpudsede knogler. Og det er det bedste, jeg kan få...

    Når jeg derimod får fra Bornholm, så er det alle mulige ben, store og små, og med masser af kød. DET er guf, for de små firbenede!


  • #16   22. aug 2014 Og så vil jeg lige sende en anbefaling afsted på deres hesteribben - der er MASSER af kød på smiley i hvert fald på dem vi har fået.

  • #17   22. aug 2014 Indrømmet. Der er ikke ligefrem vildt meget kød på ribbenene, men hunden elsker dem. Meget mere end han gør med de store "klumpede" marvben. De ribben jeg har købt andre steder, bla. ved tierhotel synes jeg heller ikke der har været noget særligt på.

  • #19   22. aug 2014 Nu forsøger jeg lige at lave en konto.. Så vidt jeg kan se, kan jeg kun sætte op med bankoplysninger, hvis man har et IBAN.nummer?

  • Rottefar
    Rottefar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #20   22. aug 2014 @Fubert: Hvis din hund er vild med "skrabede" ribben er det jo fløjtende ligegyldigt hvad jeg mener om dem. Så er det jo den rigtige løsning for jer smiley
    @Jytte B: Det er din Iban og SWIFT code fra din bankkonto. Samme som du skal bruge når du laver en udenlansk bankoverførsel. Rigtig smart system. Du klikker bare af i Lastschrift ved betaling af din bestilling, og så henter de selv pengene i din bank.


  • Rottefar
    Rottefar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #23   22. aug 2014 Det finder du under kontooplysninger i din netbank smiley

  • #25   22. aug 2014 Hmm nu har jeg fundet Swift/BIC-nummeret, men kan sgu da ikke finde IBAN...

  • Rottefar
    Rottefar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #27   22. aug 2014 @Isabelle: Det kommer jo nok lidt an på hunden smiley til min 10 mdrs rottedreng er de perfekt i størrelse. De er ca. 20 x 20 cm.

  • #28   22. aug 2014 Vi har nu brugt tierhotel i 2 år og har altid været tilfredse. Man skal dog være hurtig for at få fat i det store udvalg smiley

  • #29   22. aug 2014 Så er der bestilt kanin, hest, kylling, kalkun, rensdyr, kænguru og okse + nogle ben. Åh, der er nogle stykker derhjemme, der bliver glade!!

  • #30   22. aug 2014 Jamen hvis jeg kunne finde okseribben med masser af kød på så fik han skam det smiley
    Men det er bare ikke lykkedes for mig endnu. Hest og lam gider han ikke rigtig.


  • #31   28. aug 2014 Jeg vil bare lige sige tak for anbefalingen.
    Jeg modtog planmæssigt mit kød og mine ben i går. Alt gik efter planen, og det ser rigtig godt ud. Det er absolut ikke sidste gang, jeg har handlet der.!!


  • #32   28. aug 2014 Det er rigtigt fint at I anbefaler stedet - jeg har kigget på det og været i tvivl, men efter at min normale leverandør er flyttet for langt væk, havde jeg overvejet at prøve. Nu er jeg ikke i tvivl længere, og mit næste indkøb bliver derfra smiley

  • #33   29. aug 2014 Man skal bare lige være lidt obs på, at portoen stiger til det dobbelte, hvis man kommer over 25 kg (fra 12,5 euro til 25 euro) Så de sidste pakker kød/ben kan godt gå hen og blive lidt for dyre smiley

  • Rottefar
    Rottefar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #34   29. aug 2014 Vægtgrænsen er vist 28 kg, så det optimale er jo så at købe enten 28 kg eller 56 kg pr. bestilling for at holde fragtomkostninger nede.

  • Sanne A
    Sanne A Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 2 Emner: 7 Svar: 50
    #35   29. aug 2014 Vægtgrænsen er 28kg pr pakke. Der er en fin illustration ude i venstre side, som viser hvor meget man har fyldt i sin pakke/hvor mange pakker man har.

    Mht leveringstid kommer det hurtigt, men I skal være opmærksom på, at Das Tierhotel kun sender til udlandet på bestemte dage - jeg mener at det er mandag og tirsdag, men det står sikkert under betingelser på deres side - så bestiller man fx. onsdag, bliver leveringstiden længere end hvis man bestiller søndag eller mandag.

    Men de får mine bedste anbefalinger. Jeg har handlet der løbende de sidste 2 år, og det fungerer bare smiley


  • #36   29. aug 2014 Haha den funktion opdagede jeg så slet ikke - jeg var ALT for koncentreret om at forstå selve varebetegnelserne med mit skoletyske smiley

  • #39   29. aug 2014 Jeg er en knold til tysk, så jeg kopiere hele teksten ind i "google oversæt". Det giver ind i mellem nogle ret sjove tekster, men som regel er det til at forstå. Og så er det jo så dejligt at billederne på siden passer meget godt med virkeligheden.

  • #41   29. aug 2014 Isabelle, frostfutter er godt, vi har lige købt hjem derfra, de sender dog også kun til DK om mandagen/tirsdagen. smiley Vi har bestilt deres prøvepakker

  • Sanne A
    Sanne A Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 2 Emner: 7 Svar: 50
    #42   29. aug 2014 Der er vist flere som har lidt svært ved at hitte rundt på tysk.
    Her er en lille guide fra mig:
    Tryk på Frostfleish (= frossent kød, som er det jeg formoder de fleste er ude efter)

    så er der inddelt i kategorier (nogle produkter er i flere forskellige kategorier):
    Rind = okse og kalv
    Geflügel = fjerkræ
    Mixprodukte = blanding af mere end én kødsort
    Fleish in Stücken = kød i stykker og ben, dvs. nærmest alt andet end hakket kød. (Denne kategori er mest interessant, hvis du gerne vil fodre med store stykker)
    Menüs = blandede pakninger, fx. med hakket okse, kartoffel og rødbede. En ret interessant kategori, hvis man gerne vil fodre incl. grøntsager.
    Lamm/Ziege = lam og ged
    Fisch = fisk (det er ikke specielt billigt fra das-tierhotel)
    Wild = vildtkød, altså hjort, rensdyr osv
    Pferd = hest
    osv.

    Kød fåes i forskellige pakningsstørrelser, typisk 250g, 500g eller 1 kg. Hold øje med kiloprisen, den står som oftest i ( ).

    Innerein = indmad - nogle produkter er fx. hakket kød med indmad. Andre er fx. blandet hesteindmad.
    Gewolft = hakket kød
    Gewürfelt = kød i gulashstore stykker
    og så finder der selvfølgelig diverse knogler (knochen), ribben (ribben), fjerkræhalse (hälse - men vær obs på at disse også fåes hakkede) og kød i store stykker.

    Og ja som en anden skriver, så passer billederne meget godt til det produkt man modtager.
    Pakningerne er enten pakninger i tyk plastik eller "plastikpølser"(hakket kød".

    Jer der er i tvivl: hvis I spørger specifikt ind til noget, så skal jeg gøre hvad jeg kan for at guide jer igennem.


  • #43   29. aug 2014 I spørger bare hvis er i tvivl.

  • #45   29. aug 2014 Ellers findes der også frostfutter-plauen.de og futterfleisch-sachsen.de

  • #48   30. aug 2014 Rindermuskelfleisch er kødtern af muskel, 6% fedt.
    Rindfleischgulasch er kød inkl fedt og sener, 11% fedt.


  • #50   30. aug 2014 Karina og møghundene: Jeg er lidt interesseret i at vide hvor din veninde får fat i de ben på Bornholm? smiley Er det en hemmelighed?:D

  • #51   31. aug 2014 Jeg har bestilt fra både Frostfutter-perleberg og har nu lige sendt en bestilling til das tierhotel.

    De par gange jeg har fået fra frostfutter har det næsten været tøet ved levering, trods indpakning i flamingokasser pakket med fryseelementer. OG det har kun relativt fint hakket kød/mos - men også lidt ben priserne de to steder er nogenlunde det samme. God kg pris, tror jeg regnede det ud til gns. 22 kr/kg, og jeg har bestilt primært fra okse, lam, hest og vildt. Tøsepigen herhjemme skider slim når hun får kylling.


  • #52   8. sep 2014 Cecilie - jeg ved faktisk ikke hvilken slagter på Bornhold, hun får dem fra, hvis jeg skal være helt ærlig. De bor selv i Allinge, men der er da ingen slagter, så vidt jeg husker;-)

Kommentér på:
BARF fra Tyskland II

Annonce