Bekymret første gangs hundeejer - meget dyb søvn med tungen ude af munden Bekymret første gangs hundeejer - meget dyb søvn med tungen ude af munden
Hej allesammen.
Det er lige første gang jeg prøver det her forums-halløj, men håber virkelig at der er en klog person eller to derude med et svar til mig
Vi hentede lørdag morgen vores dejlige lille labrador hvalp Nellie på 10 uger, det er vores første hvalp og hold da op hvor er jeg bekymret hele tiden.
Så håber der er nogen der kan berolige mig lidt.
Jeg ved at hvalpe skal sove meget, men synes bare at nellie tilmed sover meget meget tungt. Er der noget galt? Første aften gik hun omkuld kl ca 9 og da jeg pludselig kigger over i kurven ser jeg hun lægger med tungen ude af munden (mit mentale billede af en død hund), jeg skynder mig ned og tager hende op, hun er helt slap de første sekunder, men vågner så pludselig op. Lidt rundt på gulvet men fuld af fis og ballade.
Jeg har derfor de sidste to dage holdt meget øje med hvor meget hun spiser og drikker og her til aften skete det så igen.
Hun lå på sofaen lige ved siden af og da jeg lå mærke til tungen var ude tog jeg hende straks op - igen var hun helt slap de første par sekunder (som var hun død) og pludselig vågner hun op med fuld energi.
Jeg ved ikke hvorfor, måske bare fordi jeg er så glad for hende og det er første hund, men er virkelig bange for at hun pludselig ikke vågner op. Kan næsten ikke sove bare ved tanken.
Hvad siger i, er jer ved at gå fra forstanden?
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 446
aug 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 25
Er det normalt at de sover SÅ tungt?
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.855
Hvis du er urolig, så læg forsigtigt hånden på hunden og mærk at den stadigt trækker vejret, men undgå et vække den.
aug 2014
Kunne bare ikke bære hvis der skulle ske hende noget, næste gang jeg tror hun er ved gå kold vil jeg lige mærke efter vejrtrækningen før jeg helt panisk hiver hende op.
PINLIGT, alligevel
jun 2010
aug 2014
Min mand mobber mig helt vildt fordi jeg er så pyldret, men man vil dem jo bare det bedste
aug 2014
jun 2010
aug 2014
TUSIND TAK, hvor var det betryggende
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 792
jun 2010
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
Da jeg fik Luna (min ældste sheltie) havde jeg altid været vant til at have schæferhunde. Schæferhunde, der trak vejret dybt og næsten lød som et menneske, når de sov. Lille Luna sov fuldstændig lydløst, man kunne slet ikke høre, at hun trak vejret. De første nætter var jeg helt nede og mærke ved snuden, om der kom luft ud. Jo, der gjorde der sørme, men puha altså
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
Det var godt at du blev beroliget :o)
Da jeg var helt ny hundeejer brugte jeg også HG'erne herinde en del og følte mig pylret. Men hellere spørge en gang for meget end en gang for lidt.
Hunde vokser mens de sover, så de sover MEGET og TUNGT. Ligesom børn :o)
Det er en af de mest nuttede ting ved hvalpe, og en af de mest fordelagtige ved børn :o)
90% af de billeder jeg har af Kia fra det første år er sovebilleder :o) Når hun var vågen var der så meget gang i hende at man ikke kunne få et stilbillede af hende :o)
Kia 8 uger og 4 dage:
aug 2014
Men jeg er nu alligevel glad for at jeg gjorde
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.856
Hun sov også sindssygt tungt som hvalp - og gør det stadig til tider. Nu er det knap så ofte jeg går i panik, Nala er 2 år nu, hihi
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 199
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 92 Hunde: 2 Emner: 354 Svar: 6.106
Man skal kalde mere end en gang for at vække hende.
Normalen er at når jeg kommer hjem fra arbejde, så kan jeg rode med postkasse, parkere cykel, rumstere med indkøb, låse dør op, rumstere mere med indkøb - og stadig ende med at kalde flere gange før hun opdager at mor er hjemme. Og hun ligger max 4 meter væk fra et åbent vindue i entréen.
Bekymret første gangs hundeejer - meget dyb søvn med tungen ude af munden