Trætte, tørre, sprukne og kedlige poter {{forumTopicSubject}}
Hej alle dejlige vovse elskere
Her den anden dag mærkede jeg min lille Buster under poten og jeg kunne mærke at hans poter var helt trætte, tørre, sprukne og kedelige. I kan sikkert nu danne et billede eller forestille jer hvordan hans poter er. Det er ikke noget slemt og det kan sikkert ikke undgås at poter bliver sådan men jeg kom sådan til at tænke...
Kan man ikke lave sin egen "Paw Balm" "pote balsam" til sin hund?
Jeg har søgt hist og her på nettet, og der er faktisk kommet mange gode forslag op til en "opskrift på hvordan man laver sin egen "paw balm". Jeg søgte på engelsk - så der kommer flere resultater på denne måde.
Inde på www.zooplus.dk kan man også købe en pote balsam.
De opskrifter på nettet og de ingredienser på pote balsammen inde på zooplus har nogle ting til fælles.
Alle opskrifter samt indholdet på potebalsammen inde på zooplus indeholder ting som fx. kokosolie, oliven olie, sheabutter, Vitamin E olie og havregrund osv.
Ved i om det er skadeligt at hunden får det på poterne?
Det er jo som sagt kun for at smøre lidt på det.
Hvis jeg vælger at lave min egen smører jeg det ind ind til poten har suget det op den behøver. Jeg svøber ikke poten ind for jeg vil gerne undgå han slikker i det. (jeg gider ikke bruge penge på at købe en pote balsam, når jeg alligevel har de samme ingredienser her hjemme i skabet
)
Jeg håber på lidt hjælp tak
Jeg ved selvfølgeliggodt at det er en ting vi ikke så tit tænker over, men jeg ved godt selv hvor træls det kan være med tørre hænder, og jo værre det bliver jo mere ondt gør det altså bare
Inde på nettet står der også at hunden kan få lidt ondt og at det kan skyldes vejret
Mange knus og potedask fra Trine & Buster
Billedet er af Busters pote. Man kan ikke som sådan se det, men man kan mærke det. Jeg tænker at dette med en pote balsam er en rimelig god ide som en slags ekstra pleje til ham, nu her hvor vi også kommer ind i den kolde tid.
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 112
Jeg har nemlig i forvejen også besvær med at klippe Busters klør.
Så måske er dette faktisk en god ide, så kan han jo også vænne sig til følelsen af at man rører hans poter. Og plus så er det jo ogsp nemmere så jeg kan se hvor nerverne/blodårerne går til - hvis du forstår hvad jeg mener.
Han har ikke noget imod at man rører poterne men det er neglesaksen han er lidt bange for
aug 2010
Men jeg vil i hvert fald kigge efter noget kopattesalve som det første.
Så kan jeg prøve med slibestenem når han er vant til salven
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
aug 2010
Tak tak og atter af tak
Trætte, tørre, sprukne og kedlige poter