1.207 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
3 Svar

14. feb 2006 Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 656
Jeg bliver lidt forarget..... Jeg bliver lidt forarget.....
...NEJ meget forarget, når folk skriver som svar i deres annoncekommentarer at det jo ikke er alle der går op i HD og HA, når de avler.....så derfor er deres hunde ikke tjekket for dette.
Det er så egoistisk og ikke om jeg ville købe hund sådan et sted.
Jeg ved at det har været oppe før og diskuteret mange gange, jeg bliver bare så overrasket over at der findes folk derude der er så ligeglade
7 synes godt om
aug 2008
Følger: 89 Følgere: 86 Hunde: 11 Emner: 50 Svar: 372
Fint nok hvis man bare vil "hyggeavle" et kuld eller to.. Men man skylder kommende ejere, ens hunde og ikke mindst de kommende hvalpe, at gå op i sundhed!!
I "vores" race - Old English Bulldogs - ses der ALT for mange der laver "hovedløs" avl og avler på farver, og ikke sundhed! Selv kendte/store kenneler!
Og jeg synes det er forfærdeligt at klubben ikke har som krav at hundene bliver røntgen fotograferede ingen de bliver avlsgodkendte!
Vi ønsker selv at starte kennel, og vi glæder os virkelig til vi kan komme igang.
Da vores han blev lidt over 18 måneder kom han i røntgen, og gik gennem. Han fik hofter, albuer og skuldre tjekket.
Vi venter nu på vores tæve også bliver så gammel (hun bliver 1 år på torsdag), så vi kan vide om hun kan blive brugt i avlen.
Arnold udbydes til avl - dog har vi forskellige krav til tæverne; De skal have "anderkendt" tavle, de skal være ok i røntgen, de skal have hale og snude.
Vi vægter sundheden højest - kunne græde over andre ikke gør det samme, når man ser at flere hvalpe og unghunde bliver aflivet på grund af dårlig avl
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Emner: 242 Svar: 9.474
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 986
Kald mig naiv, men jeg tror, at mange rent faktisk ønsker deres hunde og hvalpe det bedste (ja, der er nogle undtagelser), men de ved simpelthen ikke bedre..
Så kan man så undre sig over, at de ikke har lært at opsøge viden og være mere åbne over ny viden, når, som MB påpeger, at selvsamme folk kan bruge meget tid på at undersøge, sammenligne og være kritisk over for diverse elektronik og biler
Jeg bliver lidt forarget.....