{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.441 visninger | Oprettet:

Foder til collie {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ærlig talt ikke så meget om hvad man giver en hund ud over tørfoder. Opdrætter har anbefalet os at bruge orijen, så det har vi tænkt os. Men hvad skal den have af ben mm? Og hvor tit?
Opdrætter anbefalede os at købe lammeben fra rigtighundemad, da det ikke er lige så hårdt for maven som okse (til når den er hvalp), men der står på en forhandlers hjemmeside, at det ikke anbefales til hunde der fodres med tørfoder, da det så kan splintre..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til collie
  • #1   16. sep 2014 øh...den skal jeg lige have igen...det splintrer kun for hunde der spiser tørfoder? hvorfor? o.O

  • #2   16. sep 2014 På hjemmesiden står det her: Vi anbefaler ikke lammeben til hunde der fodres med tørfoder da de kan splintre såfremt hundens mavesyreniveau ikke er tilstrækkeligt højt.

  • #3   16. sep 2014 Det er noget vrøvl smiley

  • #4   16. sep 2014 Super.. så den kan godt få lammeben? Og hvad skal den ellers have og hvor tit?

  • #6   16. sep 2014 Ja det er nemlig porcani der skriver det smiley

  • #9   17. sep 2014 Stine: Er det også når den er hvalp at man kan give den det 3-4 gange om ugen?

    Pia: Er det også udover tørfoderet? Og hvilket kød er bedst at give den og hvor tit?


  • #12   17. sep 2014 Hvis man giver råt kød ved siden af tørfodret, hvor meget kød skal de så have? Og så skal man vel også skære ned på tørfoderet?

  • #14   22. sep 2014 Hold kæft, jeg ville blive ked af det, hvis en af mine hvalpekøbere smed en hund over på råt ud fra de anbefalinger her.

    Det er så ikke en af mine hvalpe det her - kender ikke Louise.

    Jeg fodrer selv med råt og har gjort det i 7 år, men det er altså ikke bare lige at smide pillerne ud og give råt kød i stedet. Slet ikke med en hvalp - man risikerer slem fejlernæring.

    Fortsæt du bare med orijen - det er et godt foder, og giv nogle lammeben som tilskud., Det er super fint.


  • #16   24. sep 2014 Det har jeg da lige gjort ?


  • #17   24. sep 2014 men kopierer gerne ud, så du ikke skal lede :

    "Fortsæt du bare med orijen - det er et godt foder, og giv nogle lammeben som tilskud., Det er super fint."


  • #19   25. sep 2014 Fordi min erfaring er, at det kræver ejer sætter sig en del ind i det, ellers kan det ende med fejlernæring.

  • #23   25. sep 2014 Problemet er jo at man ofte bare skriver, "giv din hund noget kød" og nej så nemt er det altså ikke! Der skal gives både kød og aller vigtigst spisebare ben, ikke bare marvben, hvis en hvalp skal vokse og forblive sund og stærk, så skal den fodres korrekt og korrekt foder er altså ikke bare kakket oksekød fra Brugsen og et marvben fra slagterben!!

  • #25   25. sep 2014 Det er ellers det der skrives her;) fx #8 køb noget dejligt råt kød og giv hunden;)

  • #28   27. sep 2014 Godt så. Jeg har PERSONLIGE erfaringer med hunde, der er blevet fejlernæret på råt.

    Det kræver ejeren sætter sig lidt ind i tingene - f.eks hvor meget ben ift kød. Hvor meget kallun osv.

    Der skal gives tilskud af forskellig slags - og hvad med grøntsager osv (?)

    Variation er vigtigt. Alle kødtyper skal den have.

    Jeg fodrer aldrig egne hvalpe/hunde med råt,. før de er 4 mdr.


  • #31   28. sep 2014 Utroligt, som du hidser dig op, bare fordi jeg har en anden holdning end dig smiley

    Samtidig med du argumenterer kraftigt for hvor nemt det er, og en opfordring i et forum om at fodre med råt er alt rigeligt - - så skriver du det er en tåbelig ide at fodre med kallun. Jeg vil tro tæt på 100 % af folk der råfodrer, fodrer med kallun.

    Såååååh implicit skriver du ALLIGEVEL det ikke er så enkelt endda.

    Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad andre gør. Jeg blev provokeret til at skulle ytre min holdning - det gjorde jeg så, og så hidser du dig alligevel op og korrigerer.

    Funny smiley


Kommentér på:
Foder til collie

Annonce