1.712 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

KD
KD
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.547

Erfaring med dette bur til bil (AM-handel)? Erfaring med dette bur til bil (AM-handel)?

Skæbnens ironi ville at jeg så småt var begyndt at kigge efter bure, og bang... Så kører jeg galt lige for nyligt, med hunden i bilen på bagsædet.

Jeg er ret sikker på at hun lå på gulvet (det plejer hun) og vi er sluppet med en godt bulet bil og så ellers bare skrækken, men overvejelserne om bur blev da i den grad til mere seriøs overvejelse!

Jeg vil ikke ha' et bur som alligevel bare krøller sammen om hunden, men kan heller ikke rigtig finde ud af hvilke bure der er de bedste, men er der nogen som har erfaring med dette?

http://am-handel.dk/transportbure/158-hundebur-enkelt-xl.html

Umiddelbart kan jeg godt li' det fordi der kun er tremmer øverst, og ser robust ud, men hva' siger I?

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine 1.500 kr.
  • Samling af seng 1.600 kr.
  • hækklipning 2.800 kr.
  • Opvaske maskine Leonard LV1526 fejl 700 kr.
  • Hækklipning 3.200 kr.
  • Montering af vaskemaskine 910 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med dette bur til bil (AM-handel)?
  • #1   20. sep 2014 Det er ikke robust smiley mit måtte repareres efter en halv time med en frisk unghund i;)
    Jeg har erstattet siderne med en plade og må ofte skubbe buret sammen hvis hundene vender sig i buret, det går fra hinanden i hjørnerne;)
    Det vil krølle sammen ved sammenstød er jeg sikker på

• #2   20. sep 2014 Hmm ja så kan det jo nærmest være ligemeget

• #3   20. sep 2014 Er sådan et her bedre så?

(link fjernet)

• #4   20. sep 2014 Prøv at kigge på dette.

http://www.maxizoo.dk/4pets-comfort-line-4-large-68-6-x-81-5-x-93-5-cm-be.html

• #5   20. sep 2014 Prøv at kigge her
    www.nodextradeimport.dk

• #6   20. sep 2014 <b>Corgitossen</b>

Kender du til burene, og har du prøvet at bestille derfra?

• #7   20. sep 2014 Jeg har ikke selv et bur derfra, men jeg har set dem og har mødt manden der sælger dem. Meget rar og pålidelig fyr.

• #8   20. sep 2014 Men hvad hvis man bliver påkørt bagfra.. Buret vil jo krølle sammen om hunden? Hvis sammenstødet kan krølle bilen, kan det vel også krølle buret?

• #9   20. sep 2014 Det er nok rigtigt. Så skal du have fat i et crash-testet bur. Det findes der ikke mange af og de er i en helt anden prisklasse.

• #10   20. sep 2014 Jeg tænker bare om det så alligevel er mest sikkert for hunden at ligge på gulvet bag sædet

• #11   20. sep 2014 Variocage er nogen super fede bure og meget sikre,jeg har så udgaven hvor der er en låge bagi.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #12   20. sep 2014 Artfex og variocage er crashtestede (jeg synes variocage ser bedst ud i test). Men de er så også ret dyre. Der er nogen gange nogle brugte til salg, tjek evt alleannoncer.dk.

https://www.youtube.com/watch?v=9AJC6IxO7I0

https://www.youtube.com/watch?v=DU8xPyLPVr0

• #13   20. sep 2014 Er ikke ret vild med at det er tremmer hunden ryger ind i

• #14   20. sep 2014 KD, et andet alternativ er jo sikkerhedssele til hunden?

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #15   20. sep 2014 Med seler er det virkelig en god ide at finde en, der er testet og godkendt. Der er meget bras på markedet. Personligt ville jeg vælge et godt bur. Både danske og internationale undersøgelser peger på buret som det mest sikre.

https://www.youtube.com/watch?v=_Y6f_-DQYg0

• #16   20. sep 2014 Jeg har haft eller har et fra AM handel. Har brugt det i 3 år. Skal kun have nyt nu da jeg ønsker et dobbelt.
    Ingen dårlig kvalitet her eller skader på buret.

• #17   21. sep 2014 Jeg tror vi er nået dertil, hvor vi nok synes at et stofbur som er spændt fast på bagsædet er det bedste.. Så skal der er del til før at hun kan blive mast ved en påkørsel bagfra, og vi får hende ikke i nakken, og hun ryger ind i en fast overflade, med siden, og ikke med enten kun bagende eller front

• #18   21. sep 2014 Vi har den sikkerhedssele fra Hunter, men det er jo begrænset hvor meget sådan en sele holder fast omkring hunden.. Bagenden vil jo nok blive slynget ud over kanten

• #19   21. sep 2014 Med stofbur, ville jeg personligt være bange for om stoffet reelt er stærkt nok? De kræfter der er ved sammenstød, er jo store, så ville nok frygte at hunden bare ryger gennem stoffet.

• #20   21. sep 2014 Et stofbur er ikke nok ved en katastrofeopbremsning!

• #23   22. sep 2014 Mod den ene side er jo bagsæde-ryggen, og vi kører forsædet helt tilbage og støtter op om buret, men ja jeg har tænkt at den side ud mod forruden skal forstærkes på en eller anden måde.. Ellers er et fast bur på bagsædet måske løsningen for os

• #25   22. sep 2014 Jeg har et Poda bur.
    Jeg synes det virker solidt, men hvad det gør ved en kollision ved jeg ikke.
    Det er ikke med tremmer som de andre bure.

http://www.poda.dk/product/poda-autoboks-double-5381/

• #26   22. sep 2014 <b>Line P</b>

Alle bure med undtagelse af variocage vil krølle sammen. Derfor vil jeg ha' hunden på bagsædet, så er der altså et stykke vej før påkørelsen bagfra rammer hunden.

Et stofbur er for blødt og vil bukke rundt om selen, og derfor havde jeg tænkt at stive den side ud mod forruden af på en eller anden måde, men hælder nu mere til et alm. hundebur til bil, som så spændes fast med sådanne spænderemme rundt om bagsædets rygge, så det er spændt godt fast.

Jeg vil ikke ha' med tremmer fordi hvis hunden brager ind i dem, bliver den trykket på de enkelte punkter, i stedet for at tage fra med hele siden af kroppen.

• #27   22. sep 2014 Et stofbur på bagsædet forsøgt spændt fast med remme om bagsædet kommer IKKE til at holde. Det er jo altså ikke kun påkørsler bagfra du skal bekymre dig om smiley
    Jeg har set en hund dø i et frontalt sammenstød: Hunden sad i en transportkasse på bagsædet. Kassen var forsøgt spændt fast, men det holdt selvfølgelig ikke og den fløj gennem forruden og splintredes til atomer da den ramte asfalten. Hunden - en lille foxterrier - var død på stedet smiley Det eneste der virker er et solidt bur som er skruet fast i bilen. En af mine rigtig gode træningskammerater var indvolveret i et ret alvorligt uheld på vej til en konkurrence med sin hund i bilen (VW Caddy på gule plader). Hunden sad i et Hakonbur, der var boltet fast i bilen. Buret er godt nok ikke crashtestet, men det holdt og var fuldstændigt helt og uskadt. De blev påkørt fra siden med min. 80 km/t og Caddy'en trillede flere gange rundt ud over en mark. Min træningskammerat slap med knups (hurra fra Airbags!) og hunden var fuldstændig uskadt - kun en smule fortumlet. Bilen var totalskadet og når man så den tænkte man at det var utroligt de var sluppet så billigt. Selv er jeg blevet påkørt bagfra på Køgebugtmotorvejen med mine sidende i deres bure. Godt nok ikke med særlig stor fart (50 km/t pga køkørsel), men både bur og hunde var nu altså uskadte. Mine bure står bagerst i varerummet på en van og er spændt fast i lastøjerne.
    Burene fra am-handel er noget skrammel: kender et par stykker der har købt dem og skilt sig med dem igen efter kort tid (de går simpelthen istykker).

• #29   22. sep 2014 Mette Maria

Jeg er gået bort fra stofbur, men et alm. bur smiley Uanset hvad tror jeg ikke vi kan bolte buret fast

• #30   22. sep 2014 Line P

Har du læst mit svar? Jeg er gået bort fra stofburet

• #32   22. sep 2014 Ja det er den forståelse jeg har fået smiley Og derfor vil jeg helst ikke ha' hunden i bagagerummet smiley

Det var måske lidt rodet smiley

• #35   22. sep 2014 Nu ved jeg ikke hvilken bil du kører i, men ofte er der nogle lastøjer i bagagerummet på fx stationcars som man kan spænde lasten - herunder et hundebur - fast i med nogle egnede stropper. Det er burene det i både min og min mands bil. Og mit er som sagt blevet stående i en påkørsel bagfra + 2 virkelige slemme katastrofeopbremsninger på motorvejen: 1 x bilen foran mig tabte stativ med cykel på og 1 x ladbil foran mig tabte trillebør.
    Jeg tror ikke du finder noget du kan spænde fast på bagsædet og det rent faktisk bliver der. Bagsædet er beregnet til transport af passagere der sidder på det. Det er ikke 'dimensioneret' til at transportere gods. Det er bagagerummet derimod velegnet til smiley

• #36   22. sep 2014 Mette Marie

Jeg tror ikke vi har sådanne kroge... Tænker at de godt kan holde omkring 40 kg. hvis det spændes fast om ryggene på bagsæderne.. Ville da være uheldigt hvis ikke de kunne det

• #37   22. sep 2014 Line P

Ja men at jeg kører ind i en foran mig er ikke relevant, da jeg ikke har hunden foran. Fra siden er nærmest umuligt at gardere sig imod.

Man VED jo ikke om de andre bure vil krølle sammen. Det er kun variocage der har testet det.

• #39   22. sep 2014 Det skriver jeg også Line P smiley Jeg vil spænde det fast om ryggen på bagsæderne, og hvis vi har sådanne kroge som Mette Marie nævner, kan det jo spændes om og fast i dem smiley

• #40   22. sep 2014 KD kræfterne er klart større end 40 kg. Jeg ville ikke turde satse på at sæderne kan holde noget som helst! Prøv at kigge forskellige crash videoer!

• #41   22. sep 2014 Selve ryglænet på bagsædet skal man ikke regne med kan holde alene ! Sikkerhedsseler på bagsædet er sat fast i selve karossen.
    De kræfter der bliver udløst i et uheld med bare 50 km/t er langt større end man egentlig har fantasi til at forestille sig. Video'er af crash-tests kan være ret informative!

• #42   22. sep 2014 Belinda

Det jeg mener er at en persons overkrop sagtens kan veje 40 kg. ergo burde selen kunne gribe 40 kg. Vil spænde både selen fast og så med ekstra remme, helst om i sådanne kroge, men ved som sagt ikke om vi har dem i bilen.

Og om buret trækker i ryglænet eller skubber til det bør vel ikke gøre den store forskel? Ville tro at skub ville være hårdere end træk?

• #43   22. sep 2014 Mette Marie

Ja smiley Meningen er også at selen også skal omkring, og jeg vil kigge efter de kroge du nævner smiley

• #45   23. sep 2014 <b>Mette Marie A</b>

Vil du tage billeder af hvordan dit bur er spændt fast og sætte ind her i tråden?

• #46   23. sep 2014 Mit kamera er gået i udu - så det bliver lidt svært smiley
    Jeg skal forsøge at forklare det istedet: der er i mine bure nogen øjer der er er beregnet til at gøre buret fast i bilens lastøjer (der er altså ikke nogen stropper rundt om burene). Vi har så sat spændestropper (beregnet til at fastgøre last) gennem øjerne i bilen og øjerne i burene. Det hele er dimensioneret til at holde tung last under hårde opbremsninger. Det er som sagt blevet testet 'real-life' hvor det fungerede som det skulle. Der sidder ikke stropper rundt om burene.
    Mht om der er forskel på træk og skub, så anbefales det jo af trafiksikkerhedsstyrelsen at man anbringer tung last BAG bagsædet. Helst spændt fast. Pointen er at lasten ikke har plads til at 'få fart på' og derved ikke kan slynges med stor hast gennem kabinen. Jeg ville være alvorlig bange for at et bur på bagsædet ville slå forsædepassagerene ihjel i en ulykke. Der er en grund til at man skal have et solidt værn bagved føresædet i en varebil.
    Der findes mange ret illustrative videoer på nettet hvis man søger på crash tests.

• #47   23. sep 2014 Ja hmm.. Der burde jo ikke være plads til at det får fart på når det er spændt helt fast.. Bryder mig virkelig ikke om at hun sidder der hvis der kommer en bil bagfra, som trods alt er mere sandsynligt end fra siden

Kommentér på:
Erfaring med dette bur til bil (AM-handel)?

Annonce