{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.991 visninger | Oprettet:

Snottet hund? {{forumTopicSubject}}

Der er delte meninger på Google- men kan en hund være snottet? Ligesom vi kan!???


Syns Millie havde en dag med lidt hoste, tænkte først kennelhoste- men da det var væk dagen efter, tænkte jeg at hun måtte havde haft noget i halsen der generede.
Så begyndte hun ellers at snorke og "ralle" agtigt når hun sov, og har nu vågnet både i nat og igår nat med reverse sneezing sådan ret voldsomt. Lidt efter er der Intet og hun lægger sig til at sove igen.
Jeg syns egentlig også at hun nogle gange virker lidt "hæs", ikke i dag- men igår.
Hendes snude løber ikke, hun har klare øjne, er frisk og spiser og leger som hun plejer. Men hun "knirker" og brokker sig lidt i søvne..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snottet hund?
  • #1   27. sep 2014 Enten kennelhoste eller orm. Jeg ville tage et smut forbi doktor dyr.

  • #2   27. sep 2014 Ville sige kennelhoste, min Ziva pige har det lige nu smiley

  • #3   27. sep 2014 Kennelhoste uden mere hoste?

    Hun er jo os vaccineret imod det- kan det evt reducere symptomer?

    Der er ingenting når hun er aktiv og spæner rundt. Primært om aftenen og natten hun snorker agtigt..

    Orm?


  • #4   27. sep 2014 Ziva hoster ikke, og har ikke gjort det, men hun nyser, fnyser, har mislyde (raller), hævet i halsen, flad fra næsen ved kraftige nys, og pga kennelhosten fået reverse sneezing..

    Og hun er os frisk som om hun ikke er syg, og gider ikk slappe af -.-'


  • #5   27. sep 2014 Basis vaccinen indeholder "kun" mod den bakterielle, der er den udviet der gives i næsen smiley

  • #6   27. sep 2014 Der er intet der dækker 100%...vi kan jo også få influenza selvom vi bliver vaccineret mod det.

    Ville tage et smut forbi dr. Dylle smiley


  • #7   27. sep 2014 Hun er vaccineret i næsen?! Kan hun stadig godt få kennelhoste så?

    Syns bare da min første hund havde det det hostede han/kastede slim op i mindst 7-8 dage smiley


  • #8   27. sep 2014 Ooohhh, huuumm..

    Ja, som der blir sagt dækker intet altid 100%, men hold øje med bassen, og evt ring til dr.dyr på mandag, og så ville jeg undgå kontakt med andre hunde til dyrlægen er snakket med smiley

    Kennelhoste smitter af H til, vi har en del smittede her i Slagelse smiley


  • #9   27. sep 2014 Ja det kan hun. Der er som sagt intet der dækker 100%, da der kan være flere forskellige varianter af kennelhosten. Det er vovsernes svar på vores influenza. Og ligesom vi kan have forskellige symptomer, kan vovserne også.

    Er du i tvivl så giv dr. Dylle et kald og forklar dine observationer. Det er unægteligt nemmere at tage, hvad det nu skulle være i opløbet, end at vente til det har bidt sig rigtig fast smiley


  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #10   27. sep 2014 Da Clara blev undersøgt for hjerte/lungeorm sagde dyrelægen, at det også bare kunne være en forkølelse. Jeg spurgte om han mente kennelhoste, men nej, han mente en simpel forkølelsesvirus, der ikke krævede behandling...

    Det viste sig så, at hun havde lungeorm, så vi vendte aldrig tilbage til det med forkølelsen.


  • #11   27. sep 2014 Har lige gået en lang tur med hende hvor hun bare spænede rundt uden problemer og uden mærkelige lyde.
    Jeg holder lige øje med hende, og ser lige hvor "slem" natten blir igen..det er primært der hun brokker sig smiley
    Men ellers kontakter jeg dyrlægen mandag og hører hvad de siger smiley
    Tak allesammen, og så holder jeg hende lige fra andre hunde indtil hun ikke siger de lyde mere om natten.

    Måske jeg skal få afleveret nogle lorte til test for hjerte/lungeorm hvis det ikke snart går væk


  • #12   27. sep 2014 Jeg tænker kennelhoste - alle mine 5 har det lige nu :0(
    De er heldigvis ikke voldsomt medtaget - men fnyser/nyser og har rigtig meget reverse sneezing........


  • #13   27. sep 2014 Okay jamen så er det sgu nok kennelhoste øv øv.. Men er da glad for at hun ikke er videre medtaget så..selvom hun vækker os lidt om natten det lille pus smiley
    Det stikker ihvertfald helt af med reverse sneezing pt for hende det er så synd smiley


  • #14   27. sep 2014 Havde jeg ikk lige kendt til reverse sneezing havde jeg styrtet til dyrlæge med Ziva og sagt hun var ved at dø *rødme*

    Ziva har ikk haft et anfald idag (endnu), så det aftager ser det ud til, kan dog risikere det hænger ved selv efter hun er blevet rask smiley

    Det værste ved KH er, at hun skal holdes fra andre hunde og deres ejere (medmindre de går hjem og skifter tøj osv), og det forstår hun jo ikk, heller ikk de hunde hun jo altid hilser på når vi ser dem smiley


  • #15   27. sep 2014 Det kan virkelig også lyde helt voldsomt- min kæreste blir helt bange smiley

    Holder hende os fra andre hunde nu- fandme svært med en 6 måneders hvalp smiley


  • #16   27. sep 2014 Ziva er 17 uger, så ved hvad du mener smiley

    Jeg kan få hende stoppet ved at kæle hende og snakke roligt til hende, men puha det er ubehageligt smiley


  • #17   29. sep 2014 Okay igår skete det MÆRKELIGSTE!

    Vi sad hos min mor til fødselsdag og skulle til at spise- pludselig begynder Millie at hyle og skrige helt vildt ud af det blå smiley

    2 min efter brækker hun en KÆMPE klump op der er dækket af slim og græs. Min mor udbryder " den har en hale" og så må gravide mig ud og kaste op smiley

    Det var højst sandsynligt en rotteunge ell en stor mus hun har slugt- men den var semi fordærvet- dog ifølge min kæreste stadig med pels og hale smiley

    Og nu har prinsessen det fint igen? Ingen rallen, reverse sneezing mm?
    En rolig nat hvor hun ikke har vækket os har vi også haft?!

    Kan det give mening? At hun nu har det fint igen? smiley smiley


Kommentér på:
Snottet hund?

Annonce