{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.692 visninger | Oprettet:

Loppe pille + pipette. {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge hundehoveder :D.
Hugo har desværre fået lopper og der er virkelig mange! smiley
Jeg har lige cleanet hele lejligheden og givet ham en Capstar Vet pille, men blev helt i tvivl om jeg så måtte give ham en pipette efterfølgende? - Så er der nogle af jer, der ved om man gerne må give begge dele, da Capstar Vet jo ikke er langtidsholdbart?
- Pipetten er iøvrigt en Frontline pipette (havde vi her hjemme, og ingen af os har haft fri til at købe et andet produkt) hvis det skulle have noget at sige :).

- Håber virkelig i kan hjælpe, da vi gerne vil have det her problem ordnet hurtigst muligt! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppe pille + pipette.
  • #2   4. okt 2014 Man må gerne bruge capstar sammen med en pipette.
    Det var kuren jeg fik fra dyrlægen da vi var hårdt angrebet af lopper

• #3   4. okt 2014 Capstar skal kombineres med andet.
    Og med en pipette kur kan sagtens være måden!

• #4   4. okt 2014 Bare husk ikke at vaske hunden efter du har givet pipetten. Og at der skal genbehandles hver måned i 4-6 måneder.
    Man kan med fordel give capstar en gang i ugen i starten.

• #6   4. okt 2014 Fordi det virker hurtigt. Det er ' stop ulykken, indtil anden behandling kan sættes ind'
    Men ja. Det er ikke en behandling der kan stå alene.
    Det kan også bruges 'forebyggende' ved lejligheder hvor man ved hunden er i riciko for at blive smittet. Mine hunde får F.eks. En capstartabletter på udstillingsdage smiley så ved jeg jeg ikke får noget med hjem..

• #7   4. okt 2014 *Ib*: Tak for svar smiley

Ginne: tænker jeg vil vaske og tørrer ham nu også give pipette.

Isabelle: Capstar Vet er ikke langtidsvirkende, men sindssygt effektivt - men var ikke sikker på om jeg måtte give begge ting samme dag smiley

• #8   4. okt 2014 Så skal du vente to døgn med at give pipetten.

• #9   4. okt 2014 Er det en frontline Combo eller Pour on du har?

• #10   4. okt 2014 Ginne: åh nej smiley er simpelthen så bange for han bliver angrebet igen smiley
    Han er pt. ikke den reneste hund, da der var pænt vådt da vi var ude og gå imorges smiley - Kan jeg så give pipette hvis jeg ikke vasker ham idag? Han klør simpelthen så meget, så vil bare gerne de små lorte kræ til livs smiley

• #12   4. okt 2014 Pipetterne virker ved at midlet optages af og fordeles i fedtlaget på huden.
    Det fedtlag vasker du væk når hunden bades.

Det er derfor man ikke må vaske hunden lige før og lige efter behandling.
    Hvis du bruger Bravecto pillerne i stedet for pipetter, så må hunden gerne vaskes

• #13   4. okt 2014 Isabelle... Der var vel nogen, der havde tisset på Guds sukkermad den dag....
    Og hvad er det lige vi kan bruge flåter til ??

• #14   4. okt 2014 Kristine. Hvis du vil hjælpe hunden af med lopperne her og nu, så er det Capstar, der virker.. Det virker bare kun 1 eller 2 døgn, så derfor skal det være i kombi med et langtidsvirkende middel

• #15   4. okt 2014 Ja, men så kan du jo ikke vaske ham det næste stykke tid..
    Hvis han trænger til vask, ville jeg nok vaske og sørge for godt med balsam så du kan kæmme og tage hvis du fanger noget.
    Og så give capstar i morgen også og mandag give pipetten. Så har du en måneds behandling. Når hunden så skal vaskes igen, så igen capstar indtil to døgn efter vask.
    Alternativt skal du have bravecto eller en anden langtidsbehandling som ikke påvirkes af vask? Som frontline gør.

Jeg bruger selv program vet kombineret med capstar, netop fordi jeg vasker mine hunde oftere end en gang i måneden. Men bravecto kunne jeg også finde på at vælge..

• #16   4. okt 2014 Tror jeg vil vaske ham idag også give ham Capstar imorgen og mandag også pipette. Det er desværre ret svært at kæmme ham igennem, han er åbenbart den eneste shih tzu i hele verden med små krøller smiley så det er altså lidt svært at komme igennem al den pels smiley
    Men håber også jeg er kommet alle dyrene til livs nu!
    Har støvsuget (inkl. alle møblerne), fjernet sengetøj og støvsuget sengen, vasket gulvet med masser af sæbe (har lidt den idé om når sæben tørrer, hænger de ækle dyr fast i massen!), støvsuget kurven og fjernet den væk (til vi kan få den vasket) og støvsuget hele lejligheden igen!

• #17   4. okt 2014 Jeg vil lige sige at vi ikke har held med frontline i forhold til lopper, vi bruger advantage. Hvis du oplever samme problem som os og mange andre med frontline, så er det surt at have givet en frontline pipette som ikke hjælper for du skal vente tre til fire uger med at give en ny pipette.

• #18   4. okt 2014 Husk at smide støvsugerposen ud!!!! (Helt ud)

• #19   4. okt 2014 Capstar slår 85+% af alle levende lopper på hunden ihjel inden for 15-20 minutter efter indgift, og resten dør efterfølgende.

Der skal sammen med Capstar gives fx Advantage pippetter som sørger for at lopper ikke kan formere sig. Hold dig fra Frontline da det ikke virker i store dele af landet og så er du lige vidt.

Trinol 810 sprøjtes i revner og sprækker i hele huset også i møbler så evt. larver fra loppeæg dør når de forlader ægget (bonus er at alle koldblodede dyr der kommer i kontakt med Trinolen dør, inkl. fluer, myg og edderkopper). Loppeæg kan ligge i årevis, 5+ og først klække når de optimale forhold er til stede.

Det er sådan jeg har forstået den mest hensigtsmæssige behandling hænger sammen.

Uanset hvad så virker ovenstående.

• #20   4. okt 2014 Ginne: Tror du det er smart at give pipette hvis hun har vasket hudens fedtlag af hunden? Tror du ikke det kan ødelægge virkningen (de fordeler sig i hudens fedtlag) + evt. skade huden da den ikke er beskyttet mod giften af fedtlaget, hvorfor det kan ætse huden ret så vildt?

• #21   4. okt 2014 Sanne - det er da derfor jeg siger hun skal vente to døgn efter vask, og bruge capstar indtil hun kan give anden behandling.

• #22   4. okt 2014 Kan det virkelig misforståes?

• #23   4. okt 2014 Ginne: Kun hvis man ikke har samme mening/forståelse om/af hvor hurtigt hundens fedtlag er genopbygget hvis der er brugt sæbe/balsam etc. 2 dage er ikke meget hvis der skal genopbygges et fedtlag over hele kroppen, efter min mening.

Hvis man bruger den rette shampoo som ikke affedter huden er det selvf. en anden sag.

Derfor jeg spørger ...

Kunne jo være at du måske vidste bedre ...

• #24   5. okt 2014 Frontlinen bliver smidt ud, tager en tur forbi dyrlægen mandag og køber noget advantage :-).

Han klør stadig lidt, men har ikke fundet nogle lopper på ham. Da han var blevet vasket, faldt de nærmest af ham pga pillen. Puhh der var mange smiley

Kommentér på:
Loppe pille + pipette.

Annonce