1.230 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

mike a
mike a
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 250

Jagthund skider konstant Jagthund skider konstant

Hej var på jagt idag, min hund førsøgte at lave 20 . 30 gange der kom kun noget de første 2-3 gange. Spørgsmål er så kan det passe som en anden sagde , at hvis man ikke trimmer eller klipper håret bag i dem kan det udløse en reflex så de tror de skal lave? Det en ft springer

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jagthund skider konstant
  • #1   4. okt 2014 Det har jeg alligevel aldrig hørt før. Det kan være din hund enten har hård mave eller reelt skal af med noget, men ikke kan pga den er travlt optaget med at lave et stykke arbejde.

• #2   4. okt 2014 Vores gamle hund havde det problem. Dyrlægen undersøgte ham i rumpetten og det viste sig der sad en ret stor knude derinde....

• #3   4. okt 2014 Kan det være irreteret analkirtle ?

• #4   4. okt 2014 Knude? Lyder ikke godt

• #5   4. okt 2014 Ja en knude, som så gav konstant pressetrang

• #6   4. okt 2014 Hvordan fjernede han den? Det bare sjovt det først kommer når han er rigtig aktiv, hjemme i haven er der ikk noget

• #7   4. okt 2014 Hvis det kun er på jagt, så tror jeg ikke på det er en knude eller lign.

Lyder mere som en hund der kører højt og ikke lige har tid til at blive færdig.

Jeg ville lufte den rigtig godt af, inden næste jagt og se om problemet så stadig er der.

• #8   4. okt 2014 Han kan os finde på det i hunde skoven men igen kun når han rigtig er på og arbejder på max, han kan os finde på at spise lidt græs ,

• #9   4. okt 2014 Jeg har haft 2 hunde (far og datter) der efter de startede et spor ville søge et par meter væk og skide. De gjorde det hver gang, uanset hvor meget jeg luftede dem før prøverne, og jeg lærte at tage det som et tegn på at de havde fat i sporet.

• #10   5. okt 2014 Mike . er din hund nomalt træning til jagt og er den bange for
    noget som lyderne heller skud smiley

• #11   5. okt 2014 Han er total jagt trænet og er klart den hund i konsortiet der løber og arbejder bedst, en rigtig arbejds hund, nej han er ikke bange for skud eller noget, mange gammel jæger har aldrig set en hund løbe og arbejde så kraftig

• #12   6. okt 2014 Det kan måske være fordi han stess smiley mange jagt hunde bliver hurtigere stress af . Og så skider de osse meget men hvor mange gange bliver han brugt om året på jagt smiley jeg har selv en jagt hund som jeg går med ud sammen med min far og hun er 3 år gammel

• #13   6. okt 2014 Jeg tænker umiddelbart også 'stressmave'. Og nej, ikke fordi stress nødvendigvis er negativt smiley Min gamle hanhund havde 'stressmave' dvs. når der skete noget spændende som han blev lidt 'oppe at kører over' så skulle han sk*** flere gange og tilsidst kom der jo altså ikke noget ud smiley Iflg min dyrlæge var det rimeligt normalt og så længe det første der kom ud var en normal prut så var der ingen grund til alarm.
    Du kan jo evt vende det med din dyrlæge.

• #14   6. okt 2014 Han er på jagt cirka 30-40 gange ikke alle jagter er hårde , meget ande træk osv

• #15   6. okt 2014 det er ret meget men må jo ikke jæger helle året rundt
    men så ung en hund er nok heller ikke vant til at bruge kroppen
    så meget så skrider i osse meget men angå osse hvor meget foder
    din hund for . vores hund for kun en halv når jagten går ind smiley

• #16   6. okt 2014 Han får mere foder i jagt sæson bare ikke 4 timer før jagt. Han har altid fået meget motion , er i hunde skov med ham 3/4 gange om ugen os da han var hvalp. Plus 30 min træning par gange om ugen.

• #17   7. okt 2014 Han lyder som en rigtig jagthund, der nyder livet med at bruge tiden på det, som en jagthund elsker. Jeg tror altså han har det fint, men måske reagerer han som Mette Maria skriver.
    Hvis du er meget urolig, så vend det med dyrlægen, jeg tror dog ikke du skal være nervøs. Som alternativ kan det være stoppet analkirtel og de skal jo blot trykkes ud.

• #18   7. okt 2014 Kan man selv gøre det? Syntes jeg at ha læst

• #19   7. okt 2014 Ja eller få evt dyrlægen til det, hvis du ikke ved hvordan. De sidder lige bag anus, de kan mærkes, som to fyldte bobler, hvis de altså er fyldte.

• #20   7. okt 2014 min far siger det er nomelt at jagt hunde skrider så meget
    men det er fordi det bliver stress af jagten af glæde det for
    meget smiley

Kommentér på:
Jagthund skider konstant

Annonce