957 visninger
|
Oprettet:
jer med schæfere {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Ville lige hører jer ad men schæfere, om jeres dejlige basser også er meget afhængige af jer?
Jeg har en skøn dreng på 8 mdr. Han går fx. Med overalt, på toilet, i bad, reagere hvis jeg bare rykker en lille smule i sofaen, er meget overbeskyttende, rejser hårene og gør helt vildt hvis jeg ikke har godkendt de personer der kommer ind i mit hjem, han hyler lidt i starten hvis han skal vente lidt i bilen. Fx. Til hundetræning.
Ville bare lige hører om jeres basser også vil med jer overalt osv?
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
At din hund hyler når den skal sidde alene i bilen til træning, behøves ikke at have noget med dig at gøre, men at den blot er bange for at gå glip af det spændende, forventningsstress, eller iver for hvad der skal ske.
At den heller ikke lukker hvem som helst ind er også ganske normalt, det gør min hund bestemt heller ikke.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Vores følger gerne rundt hvor vi er - eller lægger sig strategisk, så de kan følge med. Specielt hvis vi placerer os i hver sin ende af huset.
Det med at gø helt vildt af mennesker - det gør nogle schæfere, men det er desværre lidt et udtryk for frygtsomhed, som vi gør dem godt at hjælpe dem af med.
Schæfere må meget gerne sige vov, når de hører nået ved døren eller i en indkørsel - det er de skabt til.
Men gø af mennesker, der ikke er truende er ikke så heldig en egenskab, det vidner om at den ikke har så stærkt et væsen som den bør have.
Alternativt at den ikke fornemmer at dens mennesker har styr på situationen... - medmindre naturligvis at den gøen, der giver fra sig handler om overmåde glæde - det sker også. Schæfere er menneskeglade.
Et andet forbehold for ovenstående er naturligvis at hunden har lært at gøre som den gør.
Vores hunde larmer ikke i bilen. De er i bur og kan ikke se ud - vi vil ikke have hverken hylen eller gøen og hvis der ikke er noget, der stimulerer dem udefra, så siger de ikke noget som helst.
Vi har i øvrigt vores hunde med overalt - men de er ikke med inde overalt. De er altid med os i bilen og er praktisk taget aldrig alene hjemme.
Det, skulle jeg hilse at sige, er et fabelagtigt schæferliv
De vil bare gerne være hvor deres mennesker er
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 80
Er da lidt gald for, at det ikke kun er min dreng der har/er sårn.
Han er også med i bilen, alle de steder det overhovedet er muligt.
Altså det med at gø på gaden, er ret voldsomt. Og Vil meget gerne, have ham vænnet af med det. Syntes ikke det er okay, når vi går tur i byen.
Hvordan får man ham vænnet af med det? Og det er da ikke for sent vel?
Kan nemlig næsten ikke holde ham, når vi møder andre hunde eller mennesker på gaden eller andre steder.
Og han er jo mit lille hjertebarn, så vil gerne have at han også viler i sig selv.
aug 2006
jun 2012
Men møder han hunde han må få lov til at hilse på, er han meget meget venlig. Og han underkaster sig altid. Altså det er ikke fordi han bliver aggressiv på nogen måde. Men alligevel så syntes jeg han virker trykket og en smule presset indeni.
Men han vil som sagt ingen ondt. Og ja, så trækker han RIGTIG meget.Syntes Bare at hans adfærd virker forkert? Har overvejet at få ham tjekket hos dyrlægen?
aug 2006
Han er tydeligvis ikke så godt tilpas med at skulle konfronteres med omverden og vælger derfor at råbe af den.
Jeg ved ikke hvor du bor henne men jeg vil faktisk anbefale dig at besøge Lise Lindegaard: http://hundeskole.dk/
Lige præcis dette her tror jeg hun vil være den rigtige til at hjælpe dig med at løse.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Nu er det ikke en schæfer jeg har, men min aussie gøede osse af folk på gaden da jeg fik hende. Særligt slemt hvis de løb imod os (f.eks. en jogger e.l.) men i det hele taget folk der skulle passere forbi på fortorvet eller en smal sti i skoven.
Jeg har ikke oplevet det som voldsomt svært at pille af hende, men det afhænger nok lidt af hvorfor den gør det og hvor "lukket af for omverdenen" den er når den gør det.
Jeg har bare sørget for at spotte forbipasserende før hun gjorde, og så ellers trænet kontakt og belønnes massivt for at ignorere de forbipasserende. Men det virker self kun hvis hunden i forvejen ved at det der med at søge kontakt er ret fantastisk og når den ikke er helt uden for rækkevidde når den gør det.
Jeg har på meget smalle skovsier, taget hende ind til siden og ladet hende sidde stille, og så belønnet for kontakt og for at ignorere den forbipasserende. Det samme på fortorvet i starten, men kunne ret hurtigt udvide til bare at gå forbi, mens der blev arbejdet på kontakt
jun 2012
Jeg vil da helt sikkert forsætte træning med ham. Men mener også at jeg godt kunne bruge em smule hjælp fra en, der ved lidt mere om det end jeg selv gør.
aug 2006
Men jeg ved, at lige præcis med det her problem kan det betale sig at transportere sig til hende.
jun 2012
Jeg har ihvertfald skrevet til hende nu.
aug 2006
jun 2012
jer med schæfere