Gratis senior-tjek Gratis senior-tjek
Maj-Britt linkede for 1 uges tid siden til at der her i oktober blev tilbudt et gratis senior-tjek til hunde over 8 år hos Vetfamily-klinikker.
Det tilbud benyttede vi os så af i dag - og det er vi dælme glade for!
Helt gratis blev det så ikke, fordi muffi skulle have diverse vacciner..
Enden på det hele blev at Cocio fik konstateret en mislyd på hjertet som vi skal være opmærksomme på. Han skal skifte foder til noget hjertevenligt når det vi har nu er brugt op. Lige nu kører vi Taste of the wild som vi ellers er svært glade for, men det nytter jo ikke hvis der er noget andet der er bedre for ham.
Desuden skal han have renset tænder og trukket 3 tænder ud fordi han har paradentose og tandkødsbetændelse og det gavner jo ikke ligefrem hjertet.
Overordnet set er han i fin stand på alle andre områder. Vi skal bare have fixet de tænder hurtigst muligt og så holder vi øje med om/når han begynder at hoste, hvorefter han skal starte på hjertemedicin.
Alt i alt en fin tilbagemelding på en snart 9 år gammel cavalier uden tavle og med et sølle liv bag sig, inden han kom til os for små 3 år siden.
Kan varmt anbefale at få et seniortjek ihvertfald! Vi blev lyttet til, fik forklaret de ting vi ikke forstod grundigt og der blev taget sig god tid til os.
Og gratis goder siger man jo ikke nej til!
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.909
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.420
I forbindelse med tandrens, får han taget blodprofil. Sukkersyge ville overraske mig meget. Han er i korrekt foderstand, drikker normalt og tisser normalt og kun udenfor. Kan sagtens holde sig hele dagen mens vi er på arbejde.
Nu venter vi bare lige på et prisoverslag på tænderne.. Uanset pris, skal det ordnes, men det er meget rart at vide hvad man lige skal af med først, synes jeg..
Vi fortsætter med børstning af tænder, muligvis plague-off og stadig lidt ben og huder han kan gnaske i efterfølgende.. Vi har aftalt, at han skal blive minimum 18 år.. Han er min baby, mit et og alt (næsten endda før min mand) og jeg kan ikke bære, hvis vi skal af med ham tidligt.
Har jo ikke haft ham så længe, så en fordobling af levetid, må være vejen frem til en fair fordeling af levetid de forskellige steder. Så tog de andre ejere hans første 6 år, så tager vi de sidste 12!
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.909
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.420
Gratis senior-tjek