{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.679 visninger | Oprettet:

Line N
Line N
Tilmeldt:
15. okt 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Dårligt hjerte :( {{forumTopicSubject}}

Vi har en Pomeranian på ca. 7 år som nu har fået dårligt hjerte smiley

Hun har væske på lungerne, og hoster en del.

Vi har selvfølgelig haft hende til dyrelæge, og hun er på hjertemedicin og vanddrivende nu, for at få det til at blive bedre.

Men indtil videre har det ikke hjulpet.

Dosis på de vanddrivende piller er sat op et par gange, og det virker stadig ikke.

Det er så synd for hende.. Og jeg må indrømme at jeg tænker, om det er et værdigt hundeliv?

Er lidt i vildrede.. For jeg vil ikke være egoistisk og holde hende i live for min skyld. Men jeg vil heller ikke bare lade hende aflive.

Hvad ville I have gjort?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårligt hjerte :(
  • #1   15. okt 2014 Hvor længe har i forsøgt? Jeg ville vurderer om hunden har det godt, spiser, leger, virker glad og har gnist i øjet... Hvis ikke så ville jeg tage afsked.

    En hjertesyg hund på medicin lever på lånt tid, det er ingen kur, blot symptom behandling, og når ikke det har den ønskede effekt, så må man sige tak for alt og gøre sin hund den sidste tjeneste her i livet, et værdigt farvel, mens livet stadig er til at holde ud.


  • #2   15. okt 2014 Åh ja den er svær .Men jeg har også altid sagt, at hvis mine hunde ikke har det godt og ikke kan få det godt og fx lider, så er det hunden jeg tænker på, og ikke mig selv Så hvis det er noget der har stået på noget tid ,og du ikke syntes det hjælper hende ville jeg tage afsked smiley

  • #3   15. okt 2014 Hvis man selv mener at dyret lider
    så vil det være synd at holde den i leve kun på medicin smiley
    Desværre er da mange hunde ejeren som mener at det er
    i orden at dyre er i sådan en tilstand. hvis du var hunden hvad
    ville du have gjorde . hvad syndes du da er bedst for din hund

    men som snak kan man ikke altid have ret i alt ting , som snak
    så have vores hund june problemer med maven og fik en stor knude
    nede ved nyrerne og tyndtarm.så vi vælg og give slip på hende


  • Line N
    Line N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   15. okt 2014 Hun startede på medicin for en måned siden ca.
    Men dyrlægen sagde at de ville virker inden for en uges tid.

    Jeg synes ikke at hun virker påvirket af det. Udover når hun hoster..
    Og så når hun sover, kan man høre at det "raller" når hun trækker vejret.
    Men Milla er ikke typen som leger. Det har hun i hvert fald ikke været i de 3 år vi har haft hende. Hun vil aller helst sove.

    Så jeg tror ikke at hun har det dårligt. Men synes det er svært at vurdere.

    Men jeg forstår godt hvad du mener. Tak for svar smiley


  • #5   15. okt 2014 Min himmelhund dalmatineren fik også dårligt hjerte og vand på lungerne og jeg må indrømme jeg valgte at give ham fred inden han blev rigtig syg smiley

    I den periode jeg valgte at sige farvel havde han både gode og dårlige dage. Han ville helt sikkert godt kunne have et par "gode" måneder mere, men hvis behov ville det være?

    Men det var meget svært at tage beslutningen.....


  • Line N
    Line N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   15. okt 2014 Tak for jeres svar..

    Det er bare så svært.

    Der er jo ingen tvivl om at det er rigtig ubehageligt for hende at hoste og have åndenød.
    Men gid hun dog selv kunne fortælle mig om hun har det okay, eller om hun helst vil have fred fordi at hun har det dårligt.

    Jeg har altid sagt at mine dyr ikke skal leve på medicin. Og som det også bliver nævnt, så lever hun jo på lånt tid.

    Men hvordan ville jeg have det hvis jeg var hende.. Den er godt nok også svær at svare på smiley


  • #7   15. okt 2014 det var ikke ondt mener i det smiley

  • Line N
    Line N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   15. okt 2014 Sådan tog jeg det skam heller ikke smiley

    Du gav mig bare noget at tænke over smiley


  • Line N
    Line N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   15. okt 2014 hendes hjerte slår dårligt/forkert. Hun er blevet undersøgt.
    Hun var ved at få renset tænder, og lå i narkose da dyrlægen lyttede på hende. Og hun sagde at det bestemt ikke så godt ud.


    Milla får også Furix. Men kun 10mg 3x dagligt. Og så får hun 1/2 Digosin (ca. 31 mg)

    Men måske jeg skal ændre i dosen på Furix'en..
    Lige nu går jeg hjemme, så det er ikke noget problem at hun får en pille om eftermiddagen. Men jeg skal snart starte på udd. og så kan jeg jo ikke give hende piller om eftermiddagen ??

    Dyrlægen sagde at det skulle virke inden for en uges tid.. Og at hvis det hjalp, så ville hun kunne leve længe endnu.

    Må jeg spørge dig "Pia med Guldvingerne", hvor meget din Papillon vejer? Den som får 2x 20mg Furix?

    Milla vejer 3,8 kg. Det er mere om jeg kan give hende 2x20 mg


  • Line N
    Line N Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #14   15. okt 2014 Okay. Det vil jeg prøve så..

    Og så hører jeg lige min dyrlæge om vi kan få lov at prøve Vetmedin i stedet for.

    Tusind tak ??


Kommentér på:
Dårligt hjerte :(

Annonce