{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.624 visninger | Oprettet:

WOLFSBLUT VS ESSENTIALS {{forumTopicSubject}}

Hej alle skønne mennesker!

Jeg har nu siddet mange timer og søgt her inde og googlet, men jeg føler stadig, at jeg har behov for jeres hjælp!

Jeg får meget snart en lille tollerhvalp (tæve), og jeg vil som alle andre gerne give hende det bedste foder!

Jeg vil gerne prøve barf på et tidspunkt, men lige nu starte med tørfoder (så tæt på barf som muligt).

Jeg står splittet mellem essensials og wolfsblut.


Wolfsblut laver hvalpefoder, men kun den ene variant indeholder glukosamin. Er glukosamin vigtigt for en toller i forhold til at vokse ordentligt?

Essentials laver både en large breed (over 15kg) og en almindelig hvalpefoder. Hvilken bør jeg vælge, når hendes forventede voksenvægt ligger på 17 kg?

Hvad er ellers jeres holdning til wolfsblut og essentials?

Har nogen prøvet wolfsblut hvalpefoder og voksede hvalpen som den skulle på det foder??

Hun skal for alt i verden have det bedste foder som hun kan vokse sig stor og flot på!!

Hun får Olivers hos opdrætteren, men det vil vi ikke fortsætte med (hvornår må vi gradvist give hende det nye foder?)

Jeg synes ikke jeg kan finde noget om folk der har givet hvalpen hvalpefoder fra wolfsblut - er nysgerrig om hvordan hvalpen trives på det?


Hvordan trives hvalpen efter jeres erfaring på essentials hvalpefoder??


På forhånd tusind tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  WOLFSBLUT VS ESSENTIALS
  • #1   16. okt 2014 PS. På wolfsblut er der kun fodervejledning på hvalpepakken indtil den er ca 6 mdr - betyder det så at man på wolfsblut skal skifte til voksen som 6 mdr gammel?

  • #2   16. okt 2014 Jeg kender ikke Wolfblut hvalpefoder, men har rigtig gode erfaringer med Essentials. Jeg har opdrættet et kuld beauceronhvalpe (8 stk) som fik Essentials large breed hvalpefoder og de stortrivedes (inkl. hundemor som få uger efter hvalpene var flyttet hjemmefra fuldstændig lignede sig selv igen).

  • #3   16. okt 2014 Hej Trine, tak! Er en toller en large breed? Tæverne bliver oftest 17 kg, men kan blive op til 20 kg (hannerne bliver ofte fra 20 kg).

    Ved du om glukosamin er vigtigt? Undrer mig over hvorfor der ikke er det i alle wolfsblut pakkerne


  • #5   16. okt 2014 Krumme - gav du hvalpene hvalpefoder fra wolfsblut? Blev de store og flotte? Hvilken udgave gav du dem?

  • #7   16. okt 2014 Okay. Jeg overvejer den med ged eller vildand. Men er glukosamin ikke meget vigtigt?? Det er der ikke i alle deres varianter, kun i den med lam til hvalpe??

  • #9   16. okt 2014 Ok så du mener ikke det skal være der i hvalpefoderet? Hvornår skifter man fra hvalp til voksen og hvilket voksenfoder synes du er godt fra wolfsblut? Sådan som jeg forstår det skal man give hvalpefoder til de kun er 6 mdr før man skal skifte (ud fra doseringsvejledningen)??

  • #10   16. okt 2014 Glucosamin er ligeså vigtigt i vækstfasen, det er jo der hvalpen udvikler de led/knogler, der gerne skulle fungere upåklageligt i mange, mange år.

    Vi er mange bernerejere, der fodrer med Essentials, heraf også en del hvalpeejere. Og de har IKKE grå og kedelige i pelsen, og vores hunde har da om nogen pels at vise det på... Maverne og output er også ok.

    Vi fodrer med large breed, men omkring foderet skal være alm. eller large breed til din, det er jeg ikke klar over. Men Essentials har en meget velfungerende kundeservice, så det er kun at spørge om råd.

    Umiddelbart ville jeg køre med hvalpefoder til hunden er udvokset, så 6 mdr. er tidligt at skifte over, knogler og led er jo ikke færdigudviklede på det tidspunkt.


  • #11   16. okt 2014 Kirsten - okay. Undrer mig også over hvorfor det kun er den ene hvalpevariant i wolfsblut der indeholder glukosamin. Dine hunde blev store og flotte med lige ben osv på essential ?

  • #12   16. okt 2014 Essential giver fantastisk pels her, men jeg - og mange andre opdrættere - kan ikke bruge det til hvalpe, idet det er for koncentreret og giver tynd mave.
    Det er samme problem med mange andre koncentrerede kornfri fodermærker.
    Her fungerer taste of the wild bedre.


  • #13   16. okt 2014 Igen, jeg brugte det til hvalpe uden nogen problemer. Men det er jo meget forskelligt fra hund til hund.

    Hvorfor vil du ikke fortsætte med Olivers?


  • #14   16. okt 2014 Jeg vil ikke fortsætte med Olivers da jeg vil barfe, og i starten komme så tæt på barf som muligt. Puha er svært at beslutte sig for om det enten skal være essentials eller wolfsblut...

    Måske man skulle tage essentials hvalpefoder (på grund af det indeholder glukosamin), og som voksen give wolfsblut (high active i jagtsæsonen da det er en jagthund der skal anvendes til jagt)?


  • #15   16. okt 2014 Vi gav Dixie wolfsblut (voksenfoder) da hun var kanpt 1 år mener jeg, så har ikke erfaring med hvalpefoderet, men voksenfoderet er fint smiley

  • #16   16. okt 2014 Malene, har du brugt Essentials Large Breed eller den almindelige til hvalpene? Vi bruger jo til bernerne den til Large Breed og umiddelbart går det ok med maverne.

    At mange blander lidt op med revet gulerod, kartofler mv. er så noget andet...


  • #17   16. okt 2014 Ja, large breed. Altid. Vi skal have langsom vækst.

  • #18   16. okt 2014 Malene - vil du mene en toller (17-21 kg) er large breed? Nogle tollere (tæver) kan dog veje helt ned til 12 kg men det er langt udenfor racestandarden

  • #19   16. okt 2014 Jeg ville kalde en toller medium breed, men det der er forskel til large breed er at de store hunde helst ikke skal vokse for hurtigt, så vil ikke tro at der er nogen skade sket ved at vælge large breed

  • #20   16. okt 2014 Okay. Hvad giver du din toller, Tinna?

  • #21   16. okt 2014 Lige nu får hun Orijen smiley

    Har haft brugt wolfsblut, hvilket var helt fint


  • #22   16. okt 2014 Tina hvad gav du hende som hvalp?

  • #23   16. okt 2014 Der fik hun eukanuba, da det var de hun fik hos opdrætter, men inden hun var 1 år, 8 mdr. vil jeg tro, gik vi over på voksenfoder wolfsblut

  • #24   16. okt 2014 Tina kunne du så se en forbedring og gjorde wolfsblut hende stor og flot?

  • #25   16. okt 2014 Altså generelt er der jo en hel del ændring i den tid, men hun havde fin pels på det, og der kom ikke så meget ud i den anden ende som med eukanuba, og så var hun gladere for foderet smiley

  • #26   16. okt 2014 Tinna hvad synes du om at prøve wolfsblut hvalpefoderet? Bør tollere få glukosamin i foderet? Vi starter selvfølgelig med opdrætteres foder og senere skifte gradvist efter 14 dage eller lignende

  • #27   16. okt 2014 Lige med foder er det svært at sige noget generelt er min erfaring.

    Det som er godt til den ene er ikke nødvendigvis godt til den anden hund. Det er ret individuelt.

    Glukosamin vil jeg mene er godt i alle tilfælde, men jeg er jo altså ikke foderekspert smiley

    Prøv det af og observer om hunden trives på det. Er det en passende mængde, holder hunden vægten, er pelsen fin, hvor meget kommer ud igen og kan hunden li' det smiley

    Og pøj pøj med den røde krudtugle! Er en skøn hund! (siger jeg selvfølgelig smiley )

    Hvor er hun fra?


  • #28   16. okt 2014 Tinna okay... Vil bare for alt i verden ikke risikere at hun bliver for lille - vil gerne have hun kommer op på de 17 kg. Hun er kun knap 8 uger nu så er self ikke til at vide endnu, men tror kosten kan påvirke meget. Hun er fra kennel red nose.

    Jeg tror jeg prøver essentials large breed da den har glukosamin i, modsat wolfsblut.

    Er glukosamin vigtigt når de er voksne også?



  • #29   16. okt 2014 Så vidt jeg ved er glukosamin godt for leddene og generelt en god ting smiley

    Vil mene at både wolfsblut og essentials er helt fint foder.. Du skal bare uden om brugsens det billige o.lign. smiley

    Hun skal heller ikke vokse for hurtigt. Det er ikke godt for knogler og led. Og ellers skal hun nok blive den størrelse som hun genetisk har med sig når du fodrer med godt foder smiley


  • #30   16. okt 2014 Okay. Jeg kan købe glukosamin som tilskud også fodre med wolfsblut hvalpefoder måske? Synes du ikke det er mærkeligt at der ikke er glukosamin i wolfsbluts foder??

  • #31   16. okt 2014 Tjoh altså, så er der måske noget andet i? Normalt er det noget jeg kigger efter i seniorfoder, men det kan vidst aldrig være skidt at bruge det smiley

    Det er nok bedre at du spørger en med forstand på foder, så du får mere præcise detaljer smiley

    Jeg har aldrig givet noget ekstra ved siden af, andet end jeg fodrer med råt ca. 1 gang om ugen smiley


  • #32   16. okt 2014 Okay. Tror du hun vil vokse for hurtigt på orijen puppy ? Eller ville det være godt? Der er der nemlig glukosamin osv i

  • #33   16. okt 2014 Nej det tror jeg ikke.. Jeg ved ikke helt 100% hvad du helt præcist skal kigge efter..

    Jeg mener at jeg lavede et vægtskema med Dixies vægt løbende. Prøver lige om jeg kan finde det


  • #34   16. okt 2014 Orijen kunne være en mulighed så smiley tusind tak smiley ja jeg synes det er ret kompliceret - hvor mange procent er det nu en hvalp skal have af egen vægt? Og hvornår trapper man ned osv osv?

  • #35   16. okt 2014 Tag udgangspunkt i vejledningen på posen, og se om det er nok eller for meget smiley

    Jeg kan ikke finde det skema jeg lavede


  • #36   16. okt 2014 Ok smiley hvorfor skiftede du fra wolfsblut til orijen?

  • #37   16. okt 2014 Jeg fik lige gravet lidt.. Her er ca. alder og vægten smiley

    8,4 kg. 3 måneder
    9 kg. 3,5 måned
    10,6 kg. 4 måneder
    16,5 kg. 7 måneder
    17,6 kg. 9 måneder
    18,6 kg. 1 år + 2 måneder
    19,4 kg. 2 år + 11 måneder


  • #38   16. okt 2014 Puh jamen vi har været igennem mange mærker! Hun har kørt hurtigt træt i foderet, så hun har fået
    Eukanuba
    Wolfsblut
    Kingsmoore
    Tholo
    Taste of the wild
    Orijen
    Og et mærke jeg ikke helt kan huske

    Orijen er et hit fordi det ikke er store tørre stykker, men små stykker som er lidt fugtige i det smiley


  • #39   16. okt 2014 Ikke for noget, men når nu opdrætteren bruger Olivers, hvorfor så ikke fortsætte med det? Olivers har da også kornfri produkter. Måske har opdrætteren gode erfaringer med Olivers til lige præcis deres hunde.

    Nu er der jo stor forskel fra hund til hund, men her hos os bruger vi Kingsmoors Pure varianter. Mine maltesere er rigtig glade for dette foder. Kingsmoor har også et kornfrit hvalpefoder. Alle deres produkter, der hedder noget med Pure, er kornfri. Jeg er så også tilhænger af, at det er et dansk foder:-)


  • #40   16. okt 2014 Tinna tak smiley

    Lise Lotte fordi jeg gerne vil barfe men vil starte med tørfoder først. Men så tæt på barf som muligt


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #41   16. okt 2014 Min Ingle fik Essentials hvalpefoder (large breed) fra opdrætteren. Jeg fortsatte med Essentials til han var omkring 6 måneder og skiftede så til Wolfsblut voksenfoder med relativt højt energiindhold. (Blue Mountain og Green Valley.)

    Den primære årsag til foderskiftet var, at han simpelthen ikke gad æde foderet. Samtidig var hans pels fedtet, og hans afføring svingede hele tiden mellem normal og blød. Efter skiftet blev hans pels pænere (mindre fedtet), han pruttede mindre, mængden af afføring faldt drastisk og konsistensen blev mere stabil.


  • #42   16. okt 2014 Min Coco havde Wolfsblut Wide Plain med fra opdrætteren, men var ikke super hooked på det, så jeg prøvede bl.a. at blande det med Essentials. Hun spiste meget gerne Essentials, men hendes afføring blev meget meget lind, så jeg holdt ret meget igen med det. Samme har jeg hørt fra flere andre..
    På Wolfsblut fik hun til gengæld de "fineste" små hårde knolde, og der kom ikke ret meget ud. Jeg skiftede hende over på voksenfoder omkring de 8-9 mdr, da jeg syntes, hendes knogler var for bløde. Jeg bor på 3.sal, så løftede hende jo mange gange om dagen, og det var som om, at knoglerne bøjede under hendes vægt, så jeg blev helt nervøs for at løfte på hende.. Efter et par mdr på voksenfoder syntes jeg, det blev bedre, hendes vækstkurve har vægtmæssigt været iorden hele tiden smiley


  • #43   16. okt 2014 Mine hvalpe voksede op på råt også fik de essentials ved siden af, de voksede fint hele tiden og havde ikke problemer med lind afføring. Mine tæver får essentials nautical living (fiske variant) og den ældstes pels har aldrig været flottere, den yngste får også olivers grain free chicken nu, da hun ikke gider æde det samme - synes at foderet lugter mærkeligt, men hun spiser det. De får nu ogs ben, kød og vådfoder, varieret kost er bedst efter min mening, håber snart at jeg har mulighed for at fodre 100% råt igen :).
    Jeg har gode erfaringer med essentials, så der vil jeg anbefale - har dog ingen erfaringer med wolfsblut.

    Forstår ikke helt hvorfor du ikke vil fodre med Olivers fordi de andet foder ee tættere på råt - Olivers har også korn frie varianter, så det vil jeg sige er det samme, det afhænger af hvad hunden fungere på, som du ogs kan høre på folks forskellige erfaringer - tørfoder bliver aldrig ligesom råt smiley


  • #44   16. okt 2014 Tak for jeres svar. Har besluttet at fodre med råt istedet - hvordan gør man med en hvalp? Skal hun bare have fra første dag og hvordan starter man med en 8 uger gammel hvalp?

Kommentér på:
WOLFSBLUT VS ESSENTIALS

Annonce