{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.677 visninger | Oprettet:

Hjælp, min hund ryster over det hele! {{forumTopicSubject}}

Jeg sider her med min hund som ryster over det hele! Han vil ikke spise, og når han endelig spiser brækker han sig op til flere gange. Hans mave knurre helt vildt! Han snapper efter luft en gang imellem og hans pupiller er MEGA store! Han bider hård af bagpoterne og de er helt skaldede?! Men jeg er mest nervøs fordi han rystet som han gør, måske er det af smerte? Han drikker heller ikke særlig meget? Hvad skal jeg gøre? Han har det tydeligvis rigtig dårligt!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, min hund ryster over det hele!
  • #452   11. nov 2014 Stort tillykke med den lille fis.. smiley
    Hun ser da bare noget så kær ud.. smiley


  • #454   11. nov 2014 Tillykke med den lille nye smiley Hvor er hun kær smiley Og jeg tilslutter mig de andre i denne tråd. Vi vil se billeder!

  • #455   11. nov 2014 Ihhh hvor er i søde alle sammen smiley Tak, tak - i skal nok få en MASSE billeder når hun kommer hjem her om 3 uger smiley Kennel mor ringede i går aftes og sagde at hun lige havde fået hvalpende testet og at hun måske mente at der var en anden hund der passede bedre hos os (da vi skal dyre meget agility m.m)

    Så hun er 80 % sikker på at det bliver en anden lille tæve fra kuldet der hedder Sunshine smiley Havde ellers lige forelsket mig i Rebelle. Det bliver spændende at se hvem det bliver smiley

    Hun havde faktisk ikke Sunshine til salg da hun ville beholde hende som agility stjerne og avl, da hun var den eneste "orange" border i kuldet. Men efter min far havde linket videoen jeg lavede med Boefje "Life is better with you" ændrede hun mening. Hun var helt rørt og mente at det var sådan et liv lille Sunshine skulle have.

    Men ja, på søndag får jeg at vide om det bliver Sunshine eller Rebelle smiley
    I får lige et billede af Sunshine også smiley Hvem kan i bedst lide?


    profilbillede
  • #456   11. nov 2014 Uhhhh,Cecilie,hvor bliver det spændende for dig..mærk efter i hjertet hvad for en hvalp du bedst kan lide...og ja tænk over hvad du skal bruge hvalpen til..jeg ville selv have svært ved at vælge..de lige nuttede begge to smiley smiley

  • #457   11. nov 2014 Haha, jeg må sige at jeg er smeltet for Rebelle. Og elsker hende allerede. Så jeg håber at det bliver Rebelle jeg får ;D

  • #458   11. nov 2014 Uha ja det er svært Men som Annette skriver ,skal du selv mærke efter, hvad for en hund der vil passe best hos jer
    Jeg kan ikke vælge De er jo så kære begge 2 smiley smiley


  • #459   11. nov 2014 Åhh de er jo begge to top nuttede smiley
    MEN. Hvis det er en erfaren opdrætter i køber hvalp hos og hun mener det er Sunshine der passer bedst til jer så ville jeg vælge hende.
    Og stort tillykke med hvalpen. Uanset hvilken en af dem det bliver smiley


  • #461   11. nov 2014 De er lige skønne. Det glæder mig du får en lille ny at elske.

  • #462   12. nov 2014 De ser begge skønne ud. Jeg synes du skal lytte til opdrætter mht hvilken hund passer bedst til din familie.

  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 61
    #463   12. nov 2014 De ser begge to ud til, at være et par lækre vovser, og uanset hvilken af dem du ender med, så vil du komme til, at elske den. smiley smiley

    En hund kan man ikke undvære.
    Sidste gang vi mistede en hund aftalte vi, at vi lige skulle overveje hvorvidt vi overhovedet skulle have en ny, og i så fald skulle det ihvertfald lige vente nogle måneder.
    Der gik 20 dage, så holdt Bianca sit indtog. smiley

    Jeg har nævnt lidt om det tidligere i tråden, men nu hvor jeg ser, at i er på vej til, at få en ny hund i huset vil jeg lige skrive det igen.

    Der er nogle, for os mennesker, helt almindelige fødevarer, som hunde ikke kan tåle, jeg husker ikke præcist hvilke problemer de kan medføre, men jeg vil kraftigt anbefale jer, at sætte jer ind i det.

    For små 2 år siden døde min hund, det var også nyrerne der svigtede.
    Set i bakspejlet, så kan det være fordi jeg en overgang spiste vindruer sammen med ham, hunde kan ikke tåle vindruer, det kan medføre nyresvigt. smiley
    Dengang vidste jeg desværre ikke bedre, men det er noget jeg er meget obs på med min nuværende hund.

    Hunde kan heller ikke tåle løg, så jeg kommer ikke løg i frikadellerne, det skal jo være så vovse kan få en frikadellebid. smiley

    Bianca var blevet glad for, at lege med kastanjer i efteråret, men heldigvis fandt jeg ud af, at det var dem der var skyld i hendes dårlige mave.
    Bianca spiste dem ikke, men hendes tænder gik jo igennem skallen.
    En hund kan dø af at spise kastanjer.

    Hvis der findes en tråd om hvad hunde ikke kan tåle, så må en af jer meget gerne linke til den.


  • #464   12. nov 2014 Hej Cie T. Ja huset bliver så tomt, så man kan ikke lade vær med at købe en ny ven smiley Vi har sat os meget ind i den kost hun skal have! Hun skal have noget råt kød, som hun også får på kennel, og hun skal have nogle specielle godbidder uden tilsætningsstoffer! Desuden skal hun ikke have mad ved bordet og vi vil prøve at lære hende ikke at tigge smiley

  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 61
    #466   13. nov 2014 Cecilie, jeg er ikke i tvivl om, at både du og dine forældre er ansvarsbevidste hundeejere, som vil gøre alt hvad i kan for at jeres hund skal få det godt, men i ren og skær uvidenhed kan man komme til, at kvaje sig.

    Hund+kastanje: http://www.netdyredoktor.dk/hund/forgiftning/kastanje.aspx

    Chokolade, rosiner, vindruer, nødder, løg, avocado, æblekerner, kirsebærsten, blommekerner, abrikossten, sødestoffet xylitol, tomater+tomatplanter, alkohol, kaffe og the: http://samvirke.dk/billedgallerier/gallerier/ting-aldrig-maa-give.html

    Jeg har f.eks. læst om hunde, som godt kunne finde på, at snuppe et nedfaldsæble i haven og spise det, og her skal man så være obs på, at kernerne kan give problemer.

    Og da min egen hund begyndte at pjatte rundt med en kastanje så jeg da ikke noget forkert i, at bruge den som bold. Indtil hunden fik dårlig mave og jeg kom i tanker om, at google "hund+kastanje". smiley


  • #467   13. nov 2014 Cie T lad nu være med at male fanden på væggen efter at en familje lige har mistet sin hund. Der er jo ingen der siger, at den har spist noget af det nævnte (eller ret meget - for så var det nok blevet nævnt i "diagnosen") Selvfølgelig skal man være obs på, hvad hunde må/ikke må få, og div. links findes herinde i hobetal. Det hjælper ligesom bare ikke rigtigt i dette tilfælde.

    Cecilie og co. Jeg synes I skal vælge den hvalp, som opdrætter mener er den bedste til jeres familie med henblik på, hvad I ønsker og vil lave med den. Uanset hvad, så bliver man da forelsket i en hvalp, og jeg er sikker på, at I vil elske både den ene og den anden, når først den er kommet ind i jeres kærlige og varme hjem smiley
    De er smukke, skønne og lækre begge to smiley
    Held og lykke, uanset hvem I vælger eller bliver valgt til smiley


  • #469   13. nov 2014 Jeg synes nu at Cecilie lyder som en der har helt styr på det at have hund og jeg tror også at hun er helt klart over hvad en hund må få og ikke få.

  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 61
    #471   14. nov 2014 Det vil sige, at det ikke er ok herinde, at gøre opmærksom på hvad der kan have medvirkende årsag til en hunds død så man kan undgå, at gøre den samme fejl igen.

    Og nej, det behøver ikke, at være nævnt i forb. med en diagnose.

    Jeg har haft hund det meste af mit liv, jeg har været hos en del forskellige dyrlæger, ingen af dem har nogensinde nævnt et ord om, at hunde f.eks. kan dø af vindruer.

    Og da min forrige hund døde p.g.a. nyresvigt var der ikke én der nævnte, at det kunne være p.g.a. noget han havde spist.

    Det er hermed taget til efterretning. Over and out.


  • #472   14. nov 2014 That for rådene Cie T. Det er dejligt at du hjælper, så det ikke sker igen. Heldigvis begyndte vi allerede at læse om hvad de ikke kan tåle da Boefje fik konstateret nyre svigt ... Så vi har ret godt styr på det smiley Men tal alligevel - det er dejlig med lidt omsorg smiley

    Vi har fået Boefje's urne hjem, og han ligger nu begravet i vores have - hvor han høre til smiley


  • #473   14. nov 2014 Cecilie, det lyder så dejligt med den nye hund, uanset hvilke en af dem som får glæden af at komme hjem til jer:-)
    Tænkte om du kunne oprette en helt ny tråd da denne her bare er blevet såååååååååå lang pga alle de mange gode indlæg du har fået under dette forløb med Boefje:-)
    Vi er mange som ser frem til nye billeder af din nye hvalp!


  • #474   15. nov 2014 Haha Chris ;D Jo jeg opretter en ny tråd på søndag når jeg ved hvilken hvalp det bliver smiley Ved bare ikke lige hvad jeg skal kalde den nye tråd smiley

  • #475   15. nov 2014 Cecilie,du kan kalde den nye tråd for :cecilies nye hvalp og så det navn hvalpen har,alt efter hvad for hvalp du beslutter dig for smiley

  • #476   15. nov 2014 Okay, hvor tror i jeg skal slå den op? General diskotion? ;P

  • #477   24. nov 2014 ja og det kan ikke gå for langtsomt afsted

  • #478   24. nov 2014 Max???? Afsted hvorhen?

  • #479   24. nov 2014 Max Du er langt bagefter

  • #482   25. nov 2014 Hahah, havde helt glemt at oprette en ny tråd - opretter den lige og kalder den "ny hvalp" ??

Kommentér på:
Hjælp, min hund ryster over det hele!

Annonce