{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.152 visninger | Oprettet:

Rottweiler hvalp halter på venstre forben {{forumTopicSubject}}

Ja som overskiften lyder, så halter min hvalp på 6 1/2 mdr nu på 14 dag.
Var hos min egen dyrlæge, som sagde han havde forstuvet det som svare til vores håndrod. Og han skulle holdes i ro i ca 14 dage.
2 dage efter dette besøg besluttede jeg mig for at prøve en anden dyrlæge for at være 100% sikker. Her fik jeg samme svar som min egen dyrlæge. Så det er jo meget godt.
Men hunden halter stadig meget synes jeg, og ringer til dyrlægen igen mandag morgen.
Er der nogen som har erfaring med hvor lang tid der går med et forstuvet ben. ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rottweiler hvalp halter på venstre forben
  • Rottefar
    Rottefar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #1   25. okt 2014 Hej Michael.

    Jeg har været igennem nøjagtig det samme. 2 gange med et par måneders mellemrum.
    Tag det roligt og prøv at holde din hvalp i så meget ro som man nu kan med en på den alder smiley
    Det gik næsten en måned i begge tilfælde før min lille rottedreng var 100 % fit igen.


  • #2   25. okt 2014 Har du holdt ham i ro i de 14 dage? smiley Det kan jo være svært med sån' en lille hvalp med krudt i smiley
    Hvis han stadig halter og der ingen forbedring er at se efter så lang, ville jeg helt sikkert opsøge dyrlæge igen!


  • #3   25. okt 2014 Han har nærmest boet i sin transportbur de sidste 14 dage. Kun lige ud i have og tisse og bummelum. Vi har ingen trapper ell lign.
    Og han er en meget rolig dreng i forvejen, fik at vide til hundetræning for et stykke tid siden at han var et dovendyr på sovepiller...


  • Rottefar
    Rottefar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #4   25. okt 2014 @Johnny J: Ja det er svært, og jeg skrev også i ro så meget som muligt smiley Zimba var omkring 4 mdr gammel første gang han haltede og 8 mdr. anden gang. Jeg konsulterede naturligvis også dyrlæge begge gange hvor han blev totalt gennemsøgt men svaret var: overanstengelse/forstuvning. Ingen alvorlig behandlingskrævende skade, men ro på og ingen hoppen og springen udover det en hvalp i den alder gør af egen drift.

  • #5   25. okt 2014 Min hund har en legekammerat i skoven, som også haltede pga. forstuvning, det tog faktisk 2 mdr, før den var helt haltfri. (De legede naturligvis ikke mens den var halt)

  • #6   25. okt 2014 En hvalp der accepterer at ligge i bur hele dagen? Det lyder som om der er noget galt der. Er skjoldbruskkirtelfunktionen tjekket?
    Hvalpe skal have fart på. De skal jo se verden og lære alt at kende. Det lyder meget underligt det der.

    Udover det, så mere ro og røntgen hvis ikke det forsvinder indenfor en uge.


  • #7   25. okt 2014 Har han fået et grundigt sundhedstjek? Jeg synes også det lyder betænkeligt med en hvalp der er så rolig.

    Angående forstuvningen, så ville jeg ikke være så bekymret. En forstuvning kan tage rigtig lang tid at hele op igen. Jeg kan huske jeg haltede i måneder efter at have forstuvet min ankel og det tog faktisk 2 år inden jeg overhovedet ikke mærkede mere til det.


  • #8   25. okt 2014 hvad siger opdrætter og jeg ville bede om røngten billede, mærkeligt at den er så rolig

  • #9   25. okt 2014 Kan ikk forstå hvorfor nogle har problem med at hunden er rolig???
    Det er ikk det som er problemet her, det er hans venstre forben, som jeg synes er længe om at blive god igen.
    Han fejler intet ud over sin forstuvning, han er sund og rask. Det har begge dyrlæger sagt.


  • #10   25. okt 2014 fordi en hvalp skal ikke være så rolig, derfor bekymringen.
    Er der taget blodprøver og andet som kan bekræfte at den virkelig er sund og rask


  • #11   25. okt 2014 rottweiler hvalp skal være livlig og vil opleve verden ,jeg ville kontakte Opdrætteren og så få den i Røgten snares jeg har to til at gå her de er 7 måner hvis de skulle leve i deres Transport bur så var de gået hel ad gurk

  • #12   25. okt 2014 At en dyrlæge siger, at en hund er sund og rask, kan du ikke bruge til ret meget med mindre den er blevet gennemtjekket - og ikke kun kigget efter overfladisk. Mange sygdomme er skjulte, og en hvalp skal på ingen måde være så rolig.

  • #13   25. okt 2014 Nu må i sku holde op, har i været herhjemme og se hunden, siden i kan bedømme den. For det kan man ikk med de få ord jeg har beskrevet den.
    Det ENESTE jeg er urolig for er hundens forstuvning. Jeg er meget tæt med opdrætter og hunden er HELT som den skal være.
    Så hvis man ikk har nogen kommentar på mit spørgsmål om forstuvning, bedes alt andet gerne frabedes.


  • #14   25. okt 2014 Jamen, det var da så lidt..... Dejligt du tog de velmenende råd så pænt til dig.

  • #15   25. okt 2014 De råd og svar som nogle er kommet med er jo ikk det jeg spurgte om

  • #16   25. okt 2014 Grunden til folk skriver, er jo netop at så meget "rolighed" jo ofte kan hænge sammen med smerter.....og derfor det vil være rigtig smart at smide den i røntgen og på den måde få udelukket mange ting

  • #17   25. okt 2014 Rene: han har altid været rolig. Og selvfølgelig laver ballede og udforsker alle ting i have og på gå tur.
    Men han er også bare god til at ligge og putte/slappe af sammen med os og vores gamle tæve på 8 år


  • #18   25. okt 2014 Michael R jeg har også selv haft en Rottweiler der var meget rolig han begyndte også på at være halt da han var 10 måner knækkede han sammen af HD og måtte aflives akut min opdrætter ville ikke andekend at det var HD i alle værste græd så derfor er jeg OBS på de ting også nu hvor jeg selv er opdrætter


  • #19   25. okt 2014 Laika R:
    Han er blevet røgten fotograferet osv. Og der var intet at se på dette foto, hverken ledmus, fiber eller andet dårligt.
    Kun han er/var lidt hævet ved foden, og derud fra konkluderet de at han havde forstuvet, forstrukket ell overbelastet benet. Det er de svar jeg har fået.


Kommentér på:
Rottweiler hvalp halter på venstre forben

Annonce