5.371 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Steder i Nordsjælland med indhegnet område Steder i Nordsjælland med indhegnet område

Hej!

Er der et sted i Nordsjælland hvor man kan slippe sin hvalp fri og lade den løbe rundt uden den kan løbe helt væk - altså et stort indhegnet område eller lignende? Eller et godt sted man kan forsøge sig med at slippe den fri? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Steder i Nordsjælland med indhegnet område
  • #2   25. okt 2014 Der er en indhegnet mark ved Værløse... Den er rimelig overskuelig og der er sjældent nogen smiley Dog ikke super stort område.

Men generelt er der ikke mange indhegnede steder i Nordsjælland... Der er vist en i Hundested også... Men den er flittigt benyttet.

• #3   25. okt 2014 Shæferklubben på Jagtvej i Hillerød - Sørg for at komme formiddage, vil jeg råde dig til - For hvis de træner kan du jo selvfølgelig ikke bruge den smiley

Og så er der jo hundeskovene rundt omkring smiley

• #4   25. okt 2014 Må man bruge schæferhundeklubbens indhegning? Troede den var privat område...

• #5   25. okt 2014 Det ved jeg egentlig ikke om den er.. Men mange bruger den udenfor træningstider smiley

• #6   25. okt 2014 Og den hundeskov i Hundested (Ullerupskov) er ikke særlig kendt, så der kommer ikke så mange.. Dog er den ikke særlig godt hegnet ind....

• #8   25. okt 2014 Michelle V
    Man kan da ikke tillade sig at bruge Schæferhundenes træningsplads. Man kan hellere ikke tillade sig at opfordre andre til at bruge deres træningspas. Hvad ville du sige til at folk bare invaderede din have til at lufte hund eller opfordrede andre til det.Skal man bruge klubbernes træningspadser, så må man melde sig ind og være med til at betale og holde pladsen ved lige. Jeg kan simpelt hen blive så rasende på sådanne hundeejere som dig, der bare kommer og nyder uden at ville yde. I øvrigt er det også ulovligt bare at færdes på andres grund, det er ulovlig indtrængning og strafbart

• #11   25. okt 2014 Vi har gået til hvalpetræning dernede (schæferhundeklubbens træningsplads) for et par år siden og der var desværre en del problemer med, at der ikke blev samlet op efter vovserne. Tænker ikke, at det er blevet anderledes, så jeg kan ikke forestille mig, de vil blive begejstrede over denne "anbefaling".

• #12   25. okt 2014 Anni - Hehe jeg vil nu mene der er forskel på en have udenfor et hus og en indhegnet hundetræningsplads smiley

Men som jeg også skrev, så ved jeg ikke om den er privat.. Jeg ved bare at jeg har haft brugt den meget og jeg ser andre bruge den ofte, når jeg går forbi smiley
    Tænker lidt at hvis det er helt slemt, så sætter de vel lås på smiley

Synes det er en lille ting, at reagere på smiley
    Men jeg er så også en af dem der bruger fodboldbaner trods skilt om at man ikke må have hunde derinde - Jeg samler op og jeg går hvis der kommer nogen smiley

Men shæferpladsen - Jeg ved det ikke og jeg vil heller ikke starte en diskussion smiley Men lågen er åben, så det ér en mulighed i hvert fald smiley

• #14   25. okt 2014 Er det den i Hillerød det koster det at bruge? smiley

• #16   25. okt 2014 Cool smiley Det er da også en meget fair pris for at kunne benytte en lækker træningsbane... Det vil jeg huske, til når jeg engang får transport til vufferne smiley

• #17   26. okt 2014 Birgitta L

Det var dog noget sært at komme med. Det vil sige, at alle husejere, landmænd og alle som ejer eller har lejet et stykke jord skal sætte skilte op med "privat og adgang forbudt" ? Og hvis ikke man har det, så er der fri adgang for alle hundeejere bare man samler op ?????
    Nej, man kan ikke tillade sig at rende rundt og lufte/træne hund på andre folks grunde.
    Og hvor i loven står det, at det er tilladt ?

Det er på grund af sådan en indstilling, som du og Michelle V har at hundeejere efterhånden er ildesete mange steder. Hundeejere, som tror at de ejer hele verden og kan tillade sig at vade rundt hvor det passer dem.

• #18   26. okt 2014 Michelle V
    Min havelåge står også åben, det gør landmandens marker også. Kun fordi at havelågen ikke er låst er det jo ikke ensbetydende at alle og enhver har adgang til at gå ind og lufte hund.

Men flot, at du ikke gider at overholde nogen som helst love angående hunde, at du ikke engang respekterer skilte med at det er forbudt at have hunde med.

Det er sådan nogle hundeejere alle vi andre kan takke for at der efterhånden er mindre og mindre steder man kan være med sine hunde.

• #19   26. okt 2014 Øv kan ikke finde nogen indhegnede steder i Nordsjælland inde på hundeskovens hjemmeside. Hmm ja må lede lidt videre, evt se på nogle af jeres forslag, selvom de er lidt langt væk smiley

• #21   26. okt 2014 Grå schæfer - ved du om der er indhegnede trænings / løbe arealer sådan i Nordsjælland tæt ved Helsingør eller Hørsholm? Må man anvende jeres træningsteder hvis man betaler, eller er det kun for jeres schæfere? Jeg vil bestemt ikke vade ind på jeres område uden betaling og tilladelse - jeg var selv blevet rasende hvis folk invaderede tollerens træningsteder

• #23   26. okt 2014 Grå schæfer - tak! smiley det vil jeg undersøge nærmere

• #24   26. okt 2014 Helt enig med Anni her - hold jer væk fra træningspladser, hvor I ikke har betalt for at være. Underlig arrogant og "jeg er ligeglad med alle andre, bare jeg har det godt" holdning smiley

Iøvrigt TS - du er vel klar over, at loven foreskriver, at man ikke må slippe en hund løs medmindre man har styr på den ?

• #25   26. okt 2014 Martine - jo. Hun er en lille hvalp og jeg vil ikke risikere noget, selvom hun altid kommer når jeg kalder. Vil træne indkald med hende, så vil gøre det et sted hvor man kan lave træning indhegnet. Vi skal naturligvis også til hvalpetræning, men det er så jeg også kan øve lidt selv. smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #26   26. okt 2014 #19 Der er altså flere nordsjællandske indhegnede hundeskove på hundeskovene.dk f.eks. i Fredensborg, Værløse, Humlebæk, Frederikssund og Ølstykke... Men det skal måske være helt tæt på hvor du bor?

• #28   26. okt 2014 Jevaan - synes der står det ikke er indhegnet? Kan være jeg har set forkert - hvor i humlebæk er der indhegnet sted?

• #29   26. okt 2014 Enig Maiken T - den træningsplads jeg træner mest på, har en indhegnet "hvalpegård", hvor man naturligvis fuldt lovligt kan slippe sin hund løs smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#30   26. okt 2014 http://www.hundeskovene.dk/hundeskove/hundeskov-i-krogerup-skovene/

De har en udemærket kortsøgefunktion. Zoom ind på et område og så klikker du bare ind på de røde balloner for detaljer.

• #31   26. okt 2014 Maiken T - Det er ikke alle racer, som kan lære indkald, siberian husky f. eks.

• #32   26. okt 2014 Og det ved du, Tina A, fordi du har haft en hund(e) af denne race og endte med at måtte opgive at lære dem et sikkert indkald ?
    Eller er det bare noget du har hørt ?

• #33   26. okt 2014 Tak jevaan - det er jeg glad for du lige gad finde til mig! Var inde på kortet men tror det er min ipad der er lidt dum for kunne ikke klikke på dem alle osv. Men der tager vi helt klart ud, det er perfekt! smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#34   26. okt 2014 Hmm, fandt så lige en kommentar et andet sted, der siger at indhegningen ikke er komplet... Lidt ærgerligt de ikke opdaterer siden bedre. Dem i Frederikssund og Ølstykke er fint indhegnede, men man skal nok generelt tjekke efter før man slipper lillevapsen.

http://www.vielskerhunde.dk/hundeskove-i-danmark/region_hovedstaden/hundeskov/krogerup_hundeskov-147/

• #35   26. okt 2014 Jevaan okay tak for informationen ihvertfald. Vi tjekker det lige ud først så

• #38   26. okt 2014 Isabelle- ja det er præcis sådan vi vil gøre, og til hvalpetræningen skal vi lære at bruge vores jagtfløjte. Det der med at kalde én gang og så bare gå videre hvis hun ikke kommer er super effektivt for ved hun at flokken ikke venter på hende - men tør ikke gøre det uden indhegning lige i starten før jeg er helt sikker på at hun er klar over at hun " bliver forladt " hvis hun ikke kommer (hvilket er en hunds værste mareridt) smiley

• #39   26. okt 2014 Det ved jeg Martine, da der i min nærmeste familie findes ikke mindre en 7 huskyer. Af dem, er 2 af dem en sjælden gang uden snor, og dette kun på steder hvor der er langt til vej. Resten er altid i line. Det kan godt være, at man med specifikke indlæringsmetoder og stor tålmodighed, kan lære nogle huskyer et (nogenlunde) sikkert indkald. Men langt fra alle.

• #40   26. okt 2014 Anni:

"Men flot, at du ikke gider at overholde nogen som helst love angående hunde,"....... Så tog vi den vist også lige ét skridt videre, hva smiley ;) smiley (Eller 5 ) smiley

• #41   26. okt 2014 Michelle

Som du jo selv skriver.....

Men jeg er så også en af dem der bruger fodboldbaner trods skilt om at man ikke må have hunde derinde

Flot flot, håber at du er stolt af dig selv over at du er med til at ødelægge det for seiøse og ansvarlige hundeejere.

• #43   26. okt 2014 Haha, Isabelle, den hund har haft en fest smiley

• #44   27. okt 2014 Anni:

Hvordan kan det blive til at jeg ikke gider overholde "Nogen somhelst" love ?????? smiley :D Der er mig bekendt flere love omkring holdehold, end at man ikke må benytte åbne pladser, når der står hunde forbudt smiley ;)

smiley

Kommentér på:
Steder i Nordsjælland med indhegnet område

Annonce