{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.568 visninger | Oprettet:

M
M
Tilmeldt:
23. apr 2013
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179

Når sindstilstanden smitter af på hunden. {{forumTopicSubject}}

Pga. mit forrige opslag kom jeg til at sidde og studse over det med når ens sindstilstand smitter af på hunden.
Jeg er selv sygmeldt med svær angst, depression og stress og har været det i snart et år. Jeg oplever meget uro i kroppen og har tit tænkt på hvor meget det påvirker min hund. Jeg synes han har sine værste perioder, når jeg selv har mine værste perioder, men jeg ved ikke om det er indbildning.

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvad i tænker om det.
Bliver hundene påvirkede når deres ejer døjer med den slags? Er det noget i selv har set og oplevet? Har i selv kæmpet med psykiske problemer og derved oplevet ændringer ved hundens opførsel?

På forhånd tak fordi i vil dele jeres tanker smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når sindstilstanden smitter af på hunden.
  • #1   26. okt 2014 Ja, det bliver de.
    Jeg vil vove at påstå, at man selv skal være i balance for at have en hund, der er afbalanceret.
    Ligesom træningen bare ikke lykkedes når man er frustreret, fordi denne sindstilstand smitter hunden. Hunde læser vores signaler, lugte, hormoner, følelser mv. på 0,3 sekunder.


  • #3   26. okt 2014 Jeg kan tydeligt mærke på min Sally at hun reagerer på når jeg har en trist dag, hvor jeg er ked af det. Hun er hos mig konstant og er med på at putte og hygge dagen lang. Til hverdag får jeg som regel legepåbud flere gange dagligt af hende smiley så ja hunde påvirkes af vores sindsstemninger

  • #7   26. okt 2014 Det tror jeg bestemt den gør
    Jeg kæmper en del med angst og deprision som bluser op til tider så for mig er det meget vigtig at min kommende hund hviler i sig selv og ikke kræver det helt stor plus det at have godt med støtte i ryggen hvis det hele skulle ramle sammen for en kort periode


  • #9   26. okt 2014 ??jeg tør så godt prøve med en hvalp men det er nu også kun fordi jeg ved jeg kan få alt den støtte jeg har brug for det hvor jeg vel købe en
    Planen er ind til vider at jeg skal have en shih tzu en gang næste år ??


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #12   26. okt 2014 Ja, mine hunde bliver i hver fald påvirkede af min sindstilstand.

    For knap et år siden blev jeg sygemeldt på grund af alvorlig stress.

    De blev begge mere og mere "puttesyge" og klæbede til mig ved enhver lejlighed. Hos Ingle, som på det tidspunkt var 6 måneder gammel, gik indlæringen desuden fuldkommen i stå. I første omgang tænkte jeg egentlig bare, at lømmelalderen var begyndt, men da Gustav så begyndte at opføre sig enormt beskyttende, gik det op for mig, at den var helt gal. (Vagtsomhed står ikke ligefrem på hans CV - han er byens største tøsedreng!)

    Efterhånden som jeg fik det bedre, blev begge heldigvis mere og mere "normale", men hver gang jeg læner mig op ad et tilbagefald, reagerer hundene med det samme.


  • #13   26. okt 2014 Ja det gør det glæder mig rigtig meget ??

  • #15   26. okt 2014 Når jeg har en af mine værste dage, en lucky altid ekstra opmærksom og ekstra kærlig. Han kommer og skal putte helt tæt hvis jeg bare lægger i sengen og er ked..
    Men sådan har han altid været.
    Da vi hentede ham begyndte tidligere ejer at græde (datteren i huset) ismens lucky sad hos mig og hyggede. Men i det at han mærkede at hendes humør ændrede sig, skyndte han sig hen til hende og skulle putte, for hun skulle ikke være ked. At det så kun gjorde hende mere trist, kunne han jo ikke vide.


  • #16   26. okt 2014 Jeg vidste ikke at jeg var syg, da jeg anskaffede mig Kia. Faktisk anskaffede jeg mig hende, fordi jeg er syg ..
    Jeg anskaffede mig hende i en manisk episode og det fik livsomvæltende konsekvenser for mig ...

    Kia har hele sit liv desværre været voldsomt påvirket af at jeg er syg, og det har været frustrerende for os begge, og jeg synes virkelig Kia havde været bedre tjent med en bedre ejer, de første mange år.

    Da jeg blev diagnosticeret og kom i medicinsk og kognitiv behandling faldt vi begge til ro og blev mere harmoniske og velafbalancerede.

    Jeg er enorm heldig at hun fra start af selv har været meget meget psykisk stærk. Det at hun kan være blandt alle mennesker og hunde, uden problemer, er for mig et tegn på at hun hviler i sig selv.

    Hun bliver stadig meget påvirket af mine dårlige dage, men hun går ikke ned på dem.

    De professionelle der kommer i mit hjem kan se på Kia hvordan jeg har det, i samme øjeblik de træder ind i huset.

    Kia er generelt meget beskyttende, ikke overdrevet, men meget. Men på de dårlige dage er hun tydeligt meget mere obs. på at holde andre mennesker på afstand af mig. Også i mit hjem.

    De må gerne være her, hun har set dem 3-4 gange om ugen i 3 år, men på de dårlige dage, kan de ikke komme tæt på mig. Kia placerer sig fysisk imellem os. Hun gør det på en afslappet måde. Fx med legetøj i munden etc.
    Det ligner at hun afleder dem, som vi ville gøre ved en hund der havde fokus på noget, hvor vi ønskede at flytte deres fokus :o)

    Jeg har også brugt Kia som sikkerhedsstrategi i angsttræningen. Det har virket supergodt og det er som oftest ikke længere nødvendigt.

    Kia er hovedårsagen til at jeg stadig er i live i dag.

    Jeg har det hver dag skidt over, at jeg ikke har kunnet/kan tilbyde hende et bedre liv ... men jeg kan ikke ændre på fortiden, kun gøre mit bedste for at det bliver bedre i fremtiden :o)

    Ingen kunne elske hende så meget som jeg gør :o)


  • #17   26. okt 2014 Når jeg har en skidt dag, vil Joy gerne have mig ned og ligge, for så meget gerne, at ville trække mit hoved indtil sig !! Lidt, som kom du ind til mig, til det går bedre.
    Er jeg glad, er hun glad
    Er jeg trist, ser hun også trist ud
    Er jeg vred er hun rolig, og gør sit bedste for at sende ro
    Er jeg bange, undersøger hun først, om der noget at være bange for, for så enten at blive vred, eller bare være rolig, det så stort set altid det sidste der sker smiley
    Hun er påvirket af hvordan jeg har det, men ikke på en skidt måde synes jeg, hun hviler utrolig godt i sig selv og kan godt rumme, at alle dage er bare ikke lige gode. Men så det lidt som hun tænker vi finder ud af det.
    Jeg er ikke i tvivl om, at hun er balance, og hun har en fantastisk evne til at vide hvad hun skal gøre for hjælpe mig, har hende også altid med i bad, for har det med at falde i tanker under det dejlige varme vand, lidt for dybe tanker, har jeg hende med, ved hun når mine tanker bliver for dybe og så stikker hun hele hoved ind til mig og skubber til mig, til jeg lige kommer tilbage til jorden, dette til trods for, at hun altså ikke synes det er så sjovt, at blive våd, kun i havet. Der er så meget mere jeg kunne skrive. Elsker den hund mega højt, mit liv er bare så meget bedre på grund af hende smiley


  • #18   26. okt 2014 Hvor smukt skrevet Sanne, kan så meget godt sætte mig ind i det du skriver.
    Synes ikke du skal have det skidt over du ikke kan tilbyde hende et bedre liv, for hvem siger et andet liv ville være bedre, jeg er sikker på, at det som i lærer af hinanden ville Kia ikke bytte væk for noget andet, og alt din kærlighed til hende smiley


Kommentér på:
Når sindstilstanden smitter af på hunden.

Annonce