Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arve en politihund
  • #1   26. okt 2014 Jeg har en kammerat som fik en Schæfer tæve, som også blev "smidt" ud af politiet. Jeg mødte hende flere gange, og hun var en rigtig lækker hund. Velopdraget, og faktisk rigtig fin.

Men han kunne ikke give hende den aktivering hun som brugshund havde behov for, så han kom af med hende. De nye ejere var/er meget glade for hende.

• #2   26. okt 2014 Ja den kræver jo noget selvom den ikke dur som politi hund. Den skal kunne indgå som familie hund. Vi har to hunde i forvejen, den ene en jagthund som bliver brugt til jagt og trænet ved siden af. Skal man forsætte med politi hunde træning eller vil man kunne træne konkurrence træning i DCH????

• #3   26. okt 2014 Hvis jeg overtog sådan en, så ville jeg træne det der passede mig.

• #4   26. okt 2014 synes mange politi hunde er normale hunde, når føren ikk er i uniform, har stået figurant for en politi hund, hvor føren ikke var i uniform, og den gjorde sine ting, bare ikke med samme stres som hvor føren er i uniform

• #5   26. okt 2014 Ja den er både politi og familie hund, så der burde ikke være noget problem, men den skal selvfølgelig vænne sig til en ny familie og hvad der hører til...

• #7   26. okt 2014 Ja Mille det ville også være mit værste mareridt, da vi har børn som også har besøg af legekammerater......

• #8   26. okt 2014 Der er ingen problemer i det.
    Bare man vil lade hunden leve et aktivt hundeliv, så er det fint.
    At den har Været tjenestehund betyder ikke så meget.

Man skal ville racen. Er man til schæfer af brugslinjer er det jo en god ordning

• #9   26. okt 2014 Intet problem, det er jo som regel forholdsvis unge hunde (da de tester dem ret tidligt). De fleste kan jo blive udmærkede konkurrencehunde (da det jo er noget andet, end at være tjenestehund). Jeg går ud fra du det er fordi den dumpede mentaltesten? Der er jo flere grunde til de kan dumpe og det er en ret hård test, så i langt de fleste tilfælde er det helt problemfrit hvis man i øvrigt kan finde ud af at aktivere en brugshund.

Skrækhistorier om tjenestehunde for mange år siden, kan man næppe bruge til ret meget som det er i dag...

• #10   26. okt 2014 Jeg ville som det første spørge mere ind til. hvad "svigtende psyke" dækker over, og hvordan det kommer til udtryk. Hvis det f.eks. blot er p.g.a. mangelfulde drifter, kan det måske oven i købet være en fordel som civil hundeejer/-fører. Hvis den er meget usikker, skal du nok overveje det grundigt, men hvis man ved, hvad man går ind til, kan jeg ikke se, det skulle være et problem at overtage sådan en hund.

• #11   26. okt 2014 Hvor gammel er hunden?

• #12   27. okt 2014 Schæferracen har jo udviklet sig rigtig meget.. Tidligere var den typiske schæfer meget skarp, men i dag fungerer de fleste schæferhunde jo (også) som familiehunde - og derfor har man jo bevidst avlet mod et mere familievenligt sind smiley
    Så hvordan de var for mange år siden, kan man næppe bruge til noget i dag... Man skal selvfølgelig være obs på årsagen til kaseringen, men selv kunne jeg nok godt finde på at få en kasseret politihund engang smiley

• #13   27. okt 2014 Hunden er 5 år.

• #14   27. okt 2014 Svigtende psyke..og hunden er 5 år?
    Så ville jeg ikke turde. Havde den været ung, som de andre hentyder til, at den dumper mentaltesten, så havde jeg ikke haft indvendinger - men en 5 årig hund, der pludselig udvikler svigtende psyke...
    Og det er især pga du selv skriver, at du har børn. Jeg har børn, så aldrig i livet om jeg vil have en ustabil hund ind i mit hus.

• #15   27. okt 2014 Det kan jo være den pludselig reagerer på høje lyde efter en kedelig oplevelse med f.eks demostranter eller lign. ?

De hunde er jo eller kan være udsat for ret meget, så i min verden lyder det ikke underligt med psyken kan spille et puds....

Men når du allerede nu lyder tvivlende , så ville jeg ikke gøre det

• #16   27. okt 2014 Høje lyde opstår ganske ofte, når man har børn. Mine er 6 og 10 år...der er meget lyd på, når de leger.

• #17   27. okt 2014 Det skal lige siges jeg ikke har snakket med ejeren eller noget endnu. Så jeg har kun 2 hånds oplysninger. Så jeg har selvfølgelig tusind spørgsmål til ejeren

• #19   27. okt 2014 Pia K..... Lyder dejligt. Den indgår også nu som familie hund i en familie med to voksne og tre børn.

• #20   27. okt 2014 Min onkel fik for mange år siden en kasseret politihund på 4 år, da han pludselig blev skudræd. Min onkel gjorde så den fejl, at lade ham løbe ude på vejen, som desværre var almindeligt dengang, sammen med børnene. Det kunne hunden så ikke rigtig magte, og han kom til min tante og onkel her i Jylland, som havde to børn, men absolut mere ro i hverdagen. Der levede han til han var 14 år, og havde et dejligt liv.

• #21   27. okt 2014 For os ville den skulle bo og leve som familie hund. Den ville skulle bo sammen med 2 voksne og 2 børn på 10 og 7 år. Udover det så har vi to hunde i forvejen, en på 10 år og en på 3,5 år. Den skal kunne deltage i de ting vi foretager os da vi er en meget aktiv familie som tilbringer meget tid udendørs.

• #22   27. okt 2014 De hunde Politiet ha haft ha også gået som hund i Familien det var nok det bedste hvis du blev ved med at træne i PH da ikke alle DCH er gode til de store bruges hunde

• #23   27. okt 2014 Laika.... Det var også min tanke, og det har vi også her i Silkeborg.

• #24   27. okt 2014 Kan ikke se et problem i det.. Hvis den har fungeret i 5 år, så burde det være en fin hund.

Har selv lige overtaget 4 1/2 års Lab, som blev kasseret pga psyken ( er klar over det ikke er samme race).

Man skal blot være forberedt på deres reaktion, hvis der pludselig sker noget.'
    Ang familie og børn ser jeg INTET problem.

• #25   27. okt 2014 Louise...... jeg har heller ikke snakket med ejeren eller set/oplevet hunden endnu, så jeg kender ikke til grunden endnu. Skulle bare høre nogen erfaringer ang. det at overtage en kasseret politihund.....

• #26   27. okt 2014 Og vil lige tilføje, at hvis hunden er blevet "tosset" så får den ikke er nyt hjem.

• #27   27. okt 2014 Hvis hunden er en 5 års brugshund som er kasseret pga svigtende psyke. Ville det for mig være ekstremt vigtigt at snakke med ejeren.

Får man kasserer ikke en hund hos politiet på 5 år, som der er brugt så meget træning på. Uden at der er en rigtig god grund.

• #28   27. okt 2014 Henrik... Lige præcis.
    Jeg går ud fra at siden de søger et nyt hjem så må det være fordi den kan omstille sig til noget andet. Skal selvfølgelig have en ordentlig snak med ejer plus den skal møde vores familie og vores 2 andre hunde. En vigtig ting udover at den selvfølgelig skal være god i hovedet, er at den og vores andre hunde skal kunne sammen.

• #29   27. okt 2014 Henrik... Jeg har det en del kasseret hunde, og kun enkelte som der var noget galt med. Resten fik nye hjem, men ja man skal tale med føreren.

Tænker bare, at hvis den er for skadet, så får den ikke nyt hjem.

• #30   27. okt 2014 Og så er der kæmpe forskel på at kunne fungere som tjenestehund og familiehund.

På jobbet er du ret afhængig af, at hunden gør det rigtige hver gang... fejl hæfter føreren for.

• #31   27. okt 2014 Ja det er der.....

• #32   27. okt 2014 jeg vil så mene det er væsentligt hvorfor han er kasseret.. om det er noget man kan leve med, er det noget man kan rette op?

• #33   27. okt 2014 Zarah.. Lige præcis

• #34   27. okt 2014 ved du hvad "svigtende psyke" dækker over?

• #35   27. okt 2014 Nej ikke endnu. Jeg skal snakke med ejer først. Jeg søgte egentlig bare nogen erfaringer ang. dette smiley

• #36   27. okt 2014 jeg har kendt et par stykker og nogen har været fine hunde og en enkelt skulle aldrig være placeret ud. Den gik i sultestrejke. Det viste sig at være savn til gammel ejer. Den kom retur og blev aflivet.

• #37   27. okt 2014 har kun hørt godt om PH i Silkeborg Politi hunde er vandt til at omgås andre hunde når de er på vagt og skal arbejde vil tro den er Kasseret på grund af den ikke kunne klare den prøve de er oppe til hver år ,

• #38   27. okt 2014 Okay....... det var synd smiley

• #39   27. okt 2014 Under alle omstændigheder skal man kun anskaffe sig sådan en hund, hvis man ellers gerne ville have haft en aktiv schæferhund af brugslinjer.

Dens egenskaber forsvinder jo ikke som dug for solen af at den bliver pensioneret som tjenestehund.

Så vend den om. Ledte du i forvejen efter den type hund?
    Hvis ikke - så lad være.

• #40   27. okt 2014 CH... Helt enig.

Men gentager lige mig selv, og tænker at føreren jo ikke vælger at omplacere, hvis hunden ikke er egnet... og derved også lede efter rette familie, som ønsker den slags hund.

• #41   27. okt 2014 Louise - det er jo umuligt at vide noget om.

Som potentiel køber er det noget man bliver nødt til selv at afgøre og ikke forlade sig på andres vurdering, synes jeg.

• #42   27. okt 2014 CH ja men jeg er skam helt enig.

Der bliver blot "malet lidt fanden på væggen" og vi sidder jo egentlig bare og gætter smiley

• #43   27. okt 2014 Fanden på væggen hvordan?

• #44   27. okt 2014 Nu brugte jeg netop "" ... men historier om bid, og grundene til at den er kasseret.

TS har jo ikke engang talt med ejer... og det ville jeg gøre inden jeg lavede den tråd her... Det er jo blot gæt på hvilken slags hund det er.

• #45   27. okt 2014 Joo.. Mit udgangspunkt er netop at beslutningen allerede skal træffes ved racen og typen.
    Det er det første kriterie - hvis man ikke alligevel ønsker sig sådan en, så er det en dårlig ide at vælge den alene fordi den er en kasseret tjenestehund smiley

• #46   27. okt 2014 Jo jo... men tænker man gider have den type hund, hvis man overvejer det og spørger herinde.

• #48   27. okt 2014 Louise, min erfaring lige med dette er, at man nok ikke skal lave den forudsætning.

Folk tror ofte at de "redder" en hund - og regner ikke med at de får en fuldblods brugshund ind i hjemmet.
    Det sker alt alt for ofte at disse hunde må igennem endnu en omplacering fordi folk har forregnet sig og lidt har haft overfokus på den del der handler om at hunden er blevet kasseret - og ikke så meget på, hvad det helt grundlæggende er for en hund.

• #49   27. okt 2014 Ja man kan jo tro det ene og det andet... Kender ikke TS og kender ikke hunden, så det er lidt svært at sige.

• #50   27. okt 2014 Dem jeg kender, som er blevet omplaceret har det fint den dag i dag... og fungerer som gode familiehunde.

• #51   27. okt 2014 Jeg tror ingenting - og gætter ingenting.

Jeg siger til TS at det er en god ide først at afgøre om man overhovedet VIL have en brugslinjeschæfer...

Og har man ikke generelt lyst til racen, så skal man lade være.

• #52   28. okt 2014 Brugshunde og schæfer racen har altid haft min interessere, og da tilbuddet kom om at arve en politi tænkte jeg "ja tak". Det er dog ikke bare lige at få sådan en hund da den kræver træning og det at blive brugt. Jeg har trænet i DCH i mange år også på konkurrence plan med vores gamle hund. Vi har en engelsk springer som familie og jagt hund så træning og aktivering er en del af hverdagen. Det handler ikke om at redde en hund fra aflivning da dette ikke tjener noget formål (hvor end jeg gerne ville).

• #53   28. okt 2014 Jeg ville ikke have noget problem med en kasseret politihund.
    Så jeg havde sagt ja tak. Så fremt jeg kunne give hunden hvad den har brug for.

• #54   28. okt 2014 Vi har Kevin - en nu 8 årig "pensioneret" politihund i familien.Han blev videregivet idet han fik dårlig ryg, og ikke kunne holde til at hoppe over meget høje forhindringer.
    Jeg vil mene der er visse ting man skal tage forbehold for, når man anskaffer sig en tidligere tjenestehund. Han blevt overtaget efter 4 år i tjeneste, hvor han blandt andet havde været brugt meget i demonstrationer og større optøjer. Man kunne se han havde fået nogle knubs igennem tiden. Det første år skulle vi være opmærksomme man ikke kunne "kramme" ham, idet han så ville bide ud. Selv om det er 4 år siden han blev en del af familien er han så lydig og er blevet den skønneste familiehund.

• #55   28. okt 2014 Tak Rikke...... fedt at høre. Grunden til hvorfor han ikke skal være politi hund kender jeg ikke endnu, så der skal man selvfølgelig tage nogen forhold (hvis det er). Jeg søger egentlig bare erfaringer fra dem der har overtaget en hund. har i gået til alm. træning eller hvordan har i aktiveret ham i daglig dagen????

• #56   28. okt 2014 Han har ikke været brugt til træning ud over alm. hverdags træning og en del spor/søge arbejde.

• #57   28. okt 2014 Berit J det skal du nok tage en snak med den gamle ejer om han kan bedst råde dig om det lad os høre hvad du bestemmer dig til når du har mødt hunden

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #58   28. okt 2014 Om en hund er overtaget eller ej har jo intet med træning at gøre. Det er en race der skal have lov til at blive brugt uanset hvad. Om hunden er egnet til det du vil bruge den til,er umuligt at spå om,når der ikke er nogen oplysninger om hvorfor hunden ikke egner sig til sit job mere.

• #59   2. nov 2014 Har nu snakket med ejer omkring hunden. Den er taget ud af tjenesten da den er blevet træt af politi arbejde. Han giver som eks. at den var med på eftersøgning, men giver op og går tilbage til bilen. Den har ligesom fået nok og giver op. den mangler motivation. Dette må ikke ske da det er en gruppe 1 hund (det må selvfølgelig ikke ske for nogen politihund), og dem er der kun 35-40 stykker af i DK (iflg. ejer) Han ønsker derfor at give den væk som familiehund dermed ikke sagt at den ikke/må skal træne. Vi fik en god lang snak, jeg har ikke mødt hunden endnu. Det der taler imod for at det er os der kan overtage den er at vi har to hunde i forvejen og den vil jo skulle indgå i flokken. Dette er ejer ikke helt sikker på den kan og er derfor bange for at den ville beskyt og isolerer sig. Han har to andre i kikkerten så jeg håber selvfølgelig at han finder den bedste løsning for hans hund/bedste ven. Havde vi ikke haft hund i forvejen havde han afleveret hos os da vi bor under samme forhold som de selv gør (på landet med 2000 kvm. indhegnet have, masser af frisk luft, motion og træning). Hvis vi skal gå videre skal vi have præsenteret hundene for hinanden også tage den derfra. Tiden er dog en vigtig faktor da han snart for en ny hvalp og der skulle den anden gerne flyttet hjemme fra (hårde betingelser)

Kommentér på:
Arve en politihund

Annonce