{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.372 visninger | Oprettet:

Hvordan hvalpesikre i jeres hjem? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Som overskriften siger, hvordan hvalpesikre i jeres hjem?

^Her tænker jeg selvfølgelig, så hjemmet er sikkert for hvalpen at færdes i smiley

Jeg får en skøn lille DP'er hjem om et par uger, og har derfor været i gang med at forberede hvalpens ankomst. Men jeg kan ikke lade være med at bekymre mig over ledninger osv.

Jeg har købt en "børne låge", som skal skærme af ud til badeværelset, hvor jeg tænker hun skal være når hun på sigt skal være alene mens hun lille. Badeværelset er nemlig det mest "sikre" sted i min lejlighed, uden ledninger, og ting hun kan kravle op på og falde ned fra, når hun er uden opsyn smiley

Hvordan gør i når i får en lille ny :)?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan hvalpesikre i jeres hjem?
  • #1   29. okt 2014 Min fik faktisk lov at være i både stuen, køkkenet og entreen da vi fik ham hjem..

Men det betød:
    - Skoene skulle væk
    - Dørmåtten blev ikke skiftet ud selvom den trængte!
    - Ledninger blev fjernet væk fra hundens rækkevidde
    - De eneste sko, som Kioko måtte øve sig i IKKE at spise var nogle der skulle smides ud.
    - Vaser, højtalere og lanterner står ikke på gulvet
    - Vores gamle grimme spisebord fik lov at overleve lidt endnu.

Men man kan ikke sikre sig 100 % - Kiokos yndlings beskæftigelse var at flå tapet af - han kunne lige få fat i hjørnet og "scratch" så var det sjovt ! smiley

• #2   29. okt 2014 Jeg gør ikke noget. Hvalpen får lov til at være over det hele og så lærer den hvad den må og ikke må.

Da jeg fik min DP'er havde jeg også en børnelåge, hvalpen kunne smutte ud mellem træmmerne, så jeg måtte sætte en plexiglas pade på for neden indtil den var s stor at den ikke kunne komme ud mellem træmmerne.

• #3   29. okt 2014 Selvfølgelig skal de lære hvad de må og ikke må, men det er ikke nemt at korrigere dem når man evt. Sover eller ikke er hjemme :b derfor er der for mig, rart at have taget sine forholdsregler, så man ikke risikere en skadet hund at komme hjem til smiley

Stine D - ja hjemmet må lide lidt mens den lille vokser op, men er det ikke også sådan med børn :D?

• #4   29. okt 2014 vores hunde for lov til og gå rundt næste hvor de har lyst til
    men vores hvalp har haft problemer med at ikke kunne være
    alene ude at går helt anok så vi tog hende i bur hver gang vi
    skal noget og det tag hun fint smiley

• #5   29. okt 2014 Hos os blev der flyttet om på entreen, for der skulle hun være når hun var alene hjemme, og så blev alle ledninger fra soveværelset flyttet, så hun ikke kom til at bide i noget mens vi sov. Nu er ledningerne kommet tilbage i soveværelset smiley
    Resten af huset blev ikke lavet om, men hunden blev holdt øje med hele tiden, og fik at vide når den gjorde noget forkert, og blev afledt med legetøj.

• #7   29. okt 2014 Jeg har egentlig ikke gjort noget smiley Jeg tog det lidt hen ad vejen.....

Bla. har jeg for nylig købt et børnegitter, da han kan åbne døre ( ret træls smiley )

Ellers har jeg prøvet at lære ham, hvad han må eller ikke må, men der er da røget nogle sko m.m. Ledninger har aldrig været et problem.

Han er alene i stuerne og køkkenet ( sammenhængende)

• #9   29. okt 2014 Mine hunde har været over hele huset Jeg syntes det er en god ide, det med ledningerne ,men jeg har så bare aldrig tænkt over det ,og der er aldrig sket noget hos mig Det eneste jeg egentlig har tænkt over, er at slukke mine stereinlys hvis mine hunde skulle være alene At der så er gravet i en potteplante eller tygget i en sok, de har kunnet få fat i ,ja det er jeg ,så bare selv skyld i smiley

• #10   29. okt 2014 Ligesom Carina kan jeg heller ikke klare ledninger der "ligger og flyder". De skal være gemt væk eller minimum sat fast.

Så her består hvalpesikringen bare i at der er ryddet op og rigeligt af tilladt legetøj til hvalpen.

• #11   29. okt 2014 Fjerne betydningsfulde ting ihvertfald over 1 m.
    Børnegitter til køkkenet da vi ingen dør har derud til.
    Massere af legetøj overalt smiley så var der altid noget at give sig til

• #12   30. okt 2014 Sørget for der ikke stod værdifulde sko og genstande på gulvet.
    Jeg laver ikke om på en masse og lukker den inde i et rum, da den meget let så kan blive forvirret og utryg over at det ikke er den "normale" og vante omgivelser.

• #13   30. okt 2014 Man bliver ofte forbavset over hvor meget den kan lære på de første 3 ugers tid hvor man er hjemme med den smiley
    Den kan sagtens nå at lære at ledninger ikke er til at bide i, og at det er legetøjet der skal bruges.
    Men 100 % sikker kan man selvfølgelig aldrig være smiley

• #17   30. okt 2014 Tak for jeres input smiley

Jeg har ikke så meget plads, og derfor en del ledninger i stuen/soveværelset smiley
    Men jeg havde også tænkt at trække stikket ud når jeg sover, just in case smiley
    Derudover så kommer yndlings skoene lige uden for hvalpe rækkevidde smiley

Og ellers bliver gulvet dækket af legetøj, og et par kød/tyggeben. Så er det forhåbentligt mere spændende smiley Og ellers er det jo hvad der sker, selvom det er træls smiley

Charlie H - Må din væg hvile i fred... hehe smiley

• #19   30. okt 2014 Selvom jeg flere gange har haft lyst til at svinebinde Resy med gaffa tape inden vi forlader huset, har vi ikke gjort synderligt... andet end at skoene er låst inde... smiley

Men nu har jeg da en undskyldning for at købe nyt spisebord og stole smiley

Kommentér på:
Hvordan hvalpesikre i jeres hjem?

Annonce