{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.542 visninger | Oprettet:

Knuder/buler fedtknuder {{forumTopicSubject}}

Hej
Har en ældre tæve på 11 år blanding af lab/amr.stafford
Har været ved dyrlægen med hende pga nogle buler/ knuder
På hver sin side af rygraden bagerst. De sidder næsten lige over for hindanden. De kom stille og roligt i løbet af en måned og er kun vokset et par millimeter på et par måneder. Dyrlægen mente ikke det var noget alvorligt måske fedtknuder, men skulle selvfølgelig holde øje med om de vokser. Det har de som tidligere nævnt men ikke meget.de er ca på str med en to krone og er glatte i overfladen og kan i begrænset omfang skubbes lidt. Altså skubbe huden ovenpå dem.. Mit spørgsmål til jer. Er der nogen der har prøvet lignende ? Altså er det kommer flere næsten samtidig .?og hvordan arter fedtknuder sig? Skal lige sige at min hund er frisk og glad, men har dog gigt, men lever fint med det. Har set sådan at jeg helst ikke vil
Lade hende operere i den alder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knuder/buler fedtknuder
  • #1   5. nov 2014 Min unghund har haft en enkelt på ryggen, den blev opperet væk.
    En fedtknude er helt harmløs, men vokser den, kan den begynde at gøre ondt/klø på hunden. Derfor kan hunden finde på at gnubbe/bide i den, og dermed bide hul. Det gjorde min hund, og derfor skulle han opereres, men i princippet kan den bare fortsætte med at være lille smiley


  • #2   5. nov 2014 Ok men hvordan føles knuden? Min hunds er på str men en 2 krone og flad, to stk ja som jeg tidligere har beskrevet..

  • #3   5. nov 2014 Det er helt normalt at ældre hunde får dem. Balto har en i lysken, og jo den er vokset det sidste år, men det er ganske lidt. Min dyrlæge var ikke bekymret.

  • #4   5. nov 2014 Tak for svar men søger stadig svar på hvordan kunderne føles, og om der er nogen der har prøvet at der kom flere i samme område på deres hund?

  • #5   5. nov 2014 Gov der sneg sig en stavefejl ind i tidligere indlæg.. Der skulle stå knuderne (-:

  • #6   5. nov 2014 Vores gamle gravhund fik en del på begge sider, hvor ribbenene er. Han var aldrig generet af dem.

  • #7   5. nov 2014 Min border collie har en knude mellem forbenene..fik taget en prøve for en sikkerheds skyld og det var helt harmløst som jeg også havde på fornemmelsen. En blanding af fedt og arvæv, sikker fordi han er rendt ind i et eller andet på et tidspunkt smiley

  • #8   5. nov 2014 Ok men føles de ligesom jeg beskriver i mit første indlæg og voksede de også lidt med tiden ?

  • #9   5. nov 2014 De føltes som du beskriver dem. smiley



  • #10   5. nov 2014 Yatzys er på størrelse med et æg ca og vokser ikke, jeg skulle bare holde øje med om den begyndte på det..den er ret "livlig"..sådan lidt blød og væske-agtig

  • #11   5. nov 2014 Ok tak for svarene bliver bare i tvivl når dyrlægen først siger det ikke er noget, og når de så vokser lidt skal man pludselig holde skarpt øje med dem,,? Det gør jeg selvfølgelig også, men når man så Googler det står der nogle steder at de ikke må sidde fast på det underliggende væv.. Derfor spørger jeg herinde, erfaring hos alle jer hundeejere vægter mere end en dyrlæge der bare vil have noget i kassen..har ikke fået taget biopsi af dem, fordi jeg er bange for resultatet )-: altså der er svært med en gammel hund.. Meget hårdt til tider .. Er bange for at miste hende !!!

  • #12   5. nov 2014 Balto er ti år gammel, har haft gigt siden han var 4 og lever på en lille dosis smertestillende de fleste dage. HVIS det nu skulle være noget ondartet i form af kræft, så ville han alligevel blive aflivet, så lige nu har jeg ikke behov for at få afklaret hvad det er. Hvis det ændrer form, han begynder at klø i det, det ændrer farve eller taber hårene omkring, så vil jeg tage stilling til at få lavet en biopsi.

  • #13   5. nov 2014 Min får også 1/2 gigtpille indimellem .har det ligesom dig, er det farligt er hun for gammel til operation.. Det er ikke godt at rode op i sådan noget.. Men hendes pels er skinnende og flot og humøret højt. Tager det som et godt tegn. (-:
    Med hensyn til gigt, så har jeg opdaget en olie der hedder re vet. Til den stivbenede ..hun har fået det en måned nu og jeg kan se en stor forskel .. Det virker.. Så hun får ikke piller hver dag mere.. Måske noget for balto ?


  • #14   6. nov 2014 Jeg synes du skal få taget en prøve af den, selvom det så skulle vise sig at være kræft, så tror jeg det giver lidt ro at vide hvad det er i stedet for at gå i tvivlen smiley

  • #15   6. nov 2014 Vil tænke over det (-:

  • #16   6. nov 2014 Balto er også ganske velfungerende. Hans pels er flot og han har tabt de kilo der nagede ham.
    Han får noget fra Essentials, kan ikke lige huske navnet med det er en olie med glucosamin og chondriotin i, og den har gjort underværker for ham. smiley

    Men tak for info. smiley


  • #17   10. nov 2014 Min hunds knude føltes hård, men den kunne "smuttes" lidt med under huden smiley

  • #18   10. nov 2014 Ok smiley ja det er ikke til at vide hvad det er, men håbet det er uskyldige fedtknuder.. Har du fået taget biopsier på din hund IDA ?

  • #19   15. nov 2014 Nej, det fik vi ikke taget, men det kunne ses det var en fedtknude, fordi han bed hul i den, og så kom der sådan noget puds ud, så dyrlægen var ikke i tvivl smiley

Kommentér på:
Knuder/buler fedtknuder

Annonce