{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.735 visninger | Oprettet:

TUMOR opdaget, erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Kære hundegalleri.

- I torsdags var jeg til dyrlæge med min højt elskede hund(chihuahua) da jeg havde opdaget en byld (troede jeg) bagi ved hendes numse.

- Det viste sig så at dyrlægen er meget sikker på, at det er en tumor. Hun fik lokalbedøvelse og smertestillende og blev skåret op bagi, for at "lukke" betændelsen ud, men det var det rene blod som kom væltende ud, og dyrlægen gav mig ret i, at den så MEGET stor ud.

- Jeg fik medicin og smertestillende med hjem og skal tilbage til dyrlægen på mandag til en kontrol hvor vi efterfølgene skal finde ud af hvad der skal gøres, og der skal findes ud af om tumoren evt. er god artet eller ondartet.

- Er der andre som har erfaringer med dette, gode som dårlige? Jeg har jo selfølgelig været næsten grædefærdig lige siden, men min kæreste siger jeg skal tage det med ro og ikke male fanden på væggen endnu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TUMOR opdaget, erfaringer?
  • #1   8. nov 2014 Jeg giver din kæreste fuldstændig ret. Ro på. Du kan ikke gøre noget alligevel. Så du må vente på hvad dyrlægen har at sige smiley

  • #2   8. nov 2014 Line og Joey'Måsen'

    - Ja, det er bare svært smiley
    Jeg har knyttet mig så meget til hende i de næsten 5 år jeg har haft hende, og når man står i sådan en magtesløs situation er det svært at holde sig i ro smiley


  • #3   8. nov 2014 Ja, selvfølgelig smiley
    Du må bare nyde hende så meget som muligt i weekenden her smiley Om det så er lidt ekstra guffer, nusseri osv smiley


  • #5   8. nov 2014 Min rottweiler havde en byld-lignende ting mellem tæerne, som jeg opdagede da han trådte på en sten. Det var kræft, som vi desværre havde opdaget for sent.
    -Men hør hvad dyrlægen siger. Vores gamle basse herhjemme har også sådan nogle flere steder. Begge dyrlæger vi har snakket med/været hos mener, at det bare er gammelmandsknopper.;)


  • #7   8. nov 2014 Tak for jeres svar,
    Kira med Delledyret Kleo, Tess og Birgitta L.

    - Dyrlægen skar hul på "bylden" for at "lette" trykket i den og lukke betændelsen ud, men der var ingen betændelse eller væske, bare en masse blod. Det var her dyrlægen sagde hun havde mistanke til, at det er en tumor og ikke en byld.

    - Den sidder lige ved siden af numsehullet og er faktisk større end selve hullet.
    Hun både spiser, drikker og leger normalt fik kun øje på den ved et tilfælde da jeg skulle vaske hende ren bagi, og den var der ikke for 1 uge siden smiley

    - Så vidt det er muligt vil jeg havde hende opereret, også skal de tage prøver for at se hvor vidt den er god eller ondartet smiley


  • #10   8. nov 2014 Birgitta L

    - Tusinde tusinde tak for dit uddybende svar, det beroliger mig lidt at der kan være andre muligheder.

    Hun har tid hos dyrlægen på mandag kl. 14.15.

    - Lige nu får hun antibiotika og smertestillende pga. de skar hende op, men hun er dejligt frisk og leger endda smiley


  • #13   8. nov 2014 Kira - vil man sit hun det bedste skal den ikke udsættes for det. Paco var simpelthen så sløv og træt, og han havde det bare træls. Han skulle have været aflivet da vi fandt knuden.
    Vi nægtede at lade dem operer Paco, fordi de sagde at det højest sandsynligt kom igen, og at de ikke kunne garantere at han ikke ville have ondt længe efter. Tænk nu også på, at en hund ikke kan sige stop når den får det får dårligt - den eneste fordel vi har er, at vi kan give dem fred når de ikke har det godt mere.


  • #18   9. nov 2014 Kira - vi prøvede det meste med Paco. Han fik en helvedes masse sprøjter, og nogle piller. Jeg opdagede Pacos knude for sent, og derfor ville dyrlægen slet ikke proppe ham igennem kemo, når han vidste hvad det gør ved hunde.
    Måske hvis man opdager det tidligt kan det betale sig, men personligt ville jeg hellere aflive end udsætte en anden hund for det Paco var igennem - for han havde det virkelig ikke godt.
    Men så TS ikke er helt afskrækket, min var altså ikke ved at blive slået ihjel af behandlingen. Han led af en masse ved siden af (Slemt eksem, øremider, Allergier og en helvedes masse lopper. Tidligere ejer gad ikke rigtig gøre noget ved det).

    Men igen, hør hvad dyrlægen siger. Vi opdagede kun hans så sent fordi den sad mellem tæerne - og da han var kilden måtte vi jo ikke røre hans poter.;)


  • #19   9. nov 2014 Tusinde tusinde tak for jeres svar, det er dejligt at få nogle forskellige erfaringer og råd, så det er helt okay.
    - Min hund har altid været sund og rask, aldrig fejlet noget og har kun været til dyrlæge når hun har skulle have sine vacciner og en enkelt gang med en tand hun skulle havde hjælp til at tabe da hun var hvalp, ellers fejler hun ingenting, eller det gjorde hun ikke før nu.

    - Jeg fandt kun "bylden/tumoren" ved et tilfælde da hun efter at havde forsørget sig skulle vaskes ren bagi, da hun begyndte at pive kiggede jeg en ekstra gang og fandt så den her store lyserøde "byld" som var helt glintende af væske.

    - Men nu skal hun afsted til dyrlægen imorgen, så må jeg se hvad hun siger. Skal nok lige skrive herinde når jeg ved mere.

    Tusinde tak for jeres hjælp smiley


  • #20   9. nov 2014 Det kan også være en betændt anal kirtel?
    Bamse havde en og den fyldte næsten hele numsen.. Meget meget smertefuld..
    Den blev tømt, og vi har ikke haft noget siden smiley

    Edit : Hjælper at læse det hele. Kan se at dyrlægen mente det var en tumor, så er det nok ikke betændt anal kirtel smiley Også ved jeg ikke så eget om emnet.. sorry!


  • #24   11. nov 2014 Jeg undskylder jeg svare lidt sent, men jeg er selv blevet ramt af sygdom, så jeg har ligget under dynen og puttet med Issa.
    - Dyrlægens sekretær ringede mandag morgen og fortalte at den pågældende dyrlæge lå syg. Derfor er vores tid rykket til imorgen onsdag kl 13.45. Det er vigtigt for os at det er den samme dyrlæge der tilser Issa da hun kender hende fra hvalp.

    Jeg vil give en melding herinde imorgen så snart vi er kommet hjem derfra smiley
    - Issa har det under omstændighederne godt, hun spiser, drikker, forsøger sig og leger som normalt, dog sover hun lidt mere end hun plejer pga medicinen smiley


  • #27   12. nov 2014 Birgitta L
    - Ja jeg ligger stadig selv syg, har fået en ordenlig omgang influenza, som du selv siger er der rigtig mange der er ramt lige nu.

    - Issa har det GODT, det var heldigvis "bare" en meget meget stor byld. I torsdags har den været lige på bristepunket og derfor bestod den primært kun af blod, men idag efter antibiotikaen har fået "fat" væltede det ud med betændelse. Hun fik igen lokalbedøvelse og blev igen skåret op bagi, denne gang et større hul. Hun tog det SÅ flot smiley .. Hun skal fortsætte på antibiotika og smertestillende 5 dage endnu, og så skal hun til en kontrol på mandag.

    - Jeg er ovenud LYKKELIG og glad for at det var "værre" og Issa, kæresten og jeg har hygget med take away under dynen her til aften.

    Så vi er glade og Issa har det godt smiley

    Tusinde tak for hjælpen og alle rådende, det har været en stor hjælp uanset hvad smiley


  • #28   12. nov 2014 *ikke var værre* smiley

  • #31   12. nov 2014 Ja hun var simpelthen så dygtig. Hun sagde av en enkelt gang og ellers stod hun bare stille og kiggede op på mig.
    - Hun er en tapper lille én smiley


    profilbillede
  • #33   12. nov 2014 Det er nogle hårdføre nogen, de chihuahuaer.;)

    Godt det ''bare'' var en byld, og at hun har det godt.;)


  • #35   13. nov 2014 Ja Issa har haft det godt idag, hun har været dejligt frisk og været med ude på besøg hos mine forældre og hygget lidt, så det er dejligt smiley

  • #37   13. nov 2014 Jeg har godt tænkt på at få en snak med dyrlægen omkring hvad der skal gøres og tænkes på.
    - Sidst snakkede vi om at få hende over på en lidt mere fiberrig kost som kan være med til at fastne afføringen som kan give et bedre press på anal kirtlerne i fremtiden smiley


  • #40   19. nov 2014 Jeg ligger stadig syg, puha det sidder hele vejen ned gennem halsen smiley
    - Issa var til kontrol i mandags og det ser fint ud smiley
    Betændelsen er næsten ude, og hævelsen i rumpen har næsten lagt sig, så det er dejligt.

    - Dog har hun fået en lille "bivirkning", jeg ved ikke om det er pga medicinen eller om det har sat nogle hormoner igang i hendes krop at dyrlægen har haft en finger oppe bagi det sidste stykke tid, men hun er blevet noget så "hvalpe" syg eller falsk drægtig, det er knap 5 måneder siden hun sluttede sin løbetid, så forstår det ikke helt, men prøver og aktivere hende lidt.


Kommentér på:
TUMOR opdaget, erfaringer?

Annonce