2.488 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Vidundermiddel mod kennelhoste! Vidundermiddel mod kennelhoste!

Vores ene hund har fået kennelhoste, og jeg fik et tip om at give ham honning mod hosten. Og for pokker da, hvor er det effektivt!

Vi tager en håndfuld foderpiller i en skål, rigeligt med kogende vand udover og blander så honning med i det varme vand. Når det er afkølet lidt får han det, og kombinationen af det varme mad, honning og det at spytproduktionen bliver sat igang, gør at hans hoste forsvinder med det samme.

Blot et tip jeg ville give videre - det virker i hvertfald forrygende her smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vidundermiddel mod kennelhoste!
  • #2   25. nov 2014 Jeanet: tænker heller ikke at det er den bakteriedræbende effekt der virker, men det faktum at det "smørrer" halsen

• #4   25. nov 2014 Jeanet -kennelhoste er en virus, ikke en bakterie. Som influenza hos os mennesker. Så der er ikke så meget andet at gøre end at prøve at lindre hosten og vente på det går over smiley
    -var det bakteriehæmmende effekt man ønskede, havde dyrlægen jo udskrevet penicillin. Alm købehonning er nemlig ikke videre effektivt overfor bakterier (der findes forsøg lavet på heste, fordi honning i evigheder har haft ry for at kurere alt muligt. Men det gælder altså ikke den honning der har været igennem alskens behandlinger før det ender på hylderne i butikkerne)

Jeg har så ikke forsøgt mig med honning men bare givet noskapin -det virker osse upåklageligt

• #6   25. nov 2014 Michelle: jeg har også prøvet med noskapin, men synes honningen virker bedre smiley

• #7   25. nov 2014 Honning er slimløsende.
    Så det giver god mening hvis hunden har en slimet hoste.

Noskapin er hostestoppende, og bør kun bruges ved tør hoste. Netop for at undgå evt. Slim bliver siddende i luftvejene og kan fremprovokering endnu mere irritation og evt. Lungebetændelse.

• #8   25. nov 2014 Tak for tippet - det skal prøves, hvis jeg en dag får en hund med kennelhoste smiley

• #10   25. nov 2014 Det bedste er at holde hunden i ro og ik prøve alverdens ting som vi mennesker fylder i hoved, kennelhoste går over af sig selv og i værste tilfælde udskriver dyrlægen noget der bedøver svælget en smule og penicillin., men det kun hvis det slemt og langvarigt

• #11   25. nov 2014 Rikke: han bliver allerede holdt i ro og holdt varm, men når hunden er ved at hoste sine lunger ud og hoster så meget at den kaster op konstant, så synes jeg nu det er meget rart at kunne hjælpe den smiley

• #12   25. nov 2014 Ja det er nemlig rigtig godt..

Da vores havde det var en slem omgang.. Så der blev tørfoderet blødt op og hun nogle gange havregrød med honning ..

• #13   25. nov 2014 Har selv haft en rottweiler der var alvorlig angrebet af det og måtte akut til dyrlæge en søndag morgen åhhhh i hele 6 uger og derefter yderligere 2 uger i ro,, ik særlig sjovt, så kan sagtens følge dig, så bare der blev nævnt hostesaft, hvilket bestemt ikke er beregnet til vores elskede vovser

• #14   25. nov 2014 Tak for tippet. Vil prøve det med min egen hund der også har kennelhoste i øjeblikket smiley
    Hvor mange gange om dagen giver du honning?

• #15   25. nov 2014 Henriette: han får en håndfuld foder med varmt vand og honning hvergang han får hosteanfald. Og hvis jeg så sørger for at holde ham i ro og holde ham varm, så virker det faktisk ret længe. I dag har han fået det 4 gange i løbet af dagen.

• #16   26. nov 2014 Det vil jeg huske, har haft to tæver med kennelhoste en gang før.

• #17   26. nov 2014 Mine hunde spiser nu gladeligt honningen uden at jeg blander den op med foder og vand smiley Jeg er biavler så selvfølgelig har hundene fået smag for honning smiley
    Der bliver lavet forsøg med honning til fx at bruge på genstridige sår inficeret af resistente bakterier. Indtil videre ser det rimeligt lovende ud. Det er ikke honning henne fra brugsen, men honning produceret i kontrollerede miljøer i forsøgsdrivhuse der bruges, da man jo til den slags honning ønsker at have HELT styr på hvad der er i honningen. Med helt almindeligt honning kan det jo være lidt svært.
    Jeg bruge selv honning som lindring hvis jeg en sjælden gang har fået ondt i halsen. Hvad der er ved det der virker ved jeg ikke, men det har en lindrende effekt.

• #18   26. nov 2014 Min hund blev vaccineret for kennelhoste hver gang til den årlige vaccination fordi vi 2 gange havde haft "voldsomme" anfald. Efter at vi startede med vaccination fik han ikke flere anfald.

Kommentér på:
Vidundermiddel mod kennelhoste!

Annonce