{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Lakridspiber og hund {{forumTopicSubject}}

Åha, den hund den gør mig simpelthen så splitterragende tosset, når den æder alt hvad den kan komme i nærheden af - den stjæler med alle fire poter kan jeg godt hilse og sige! - også selvom han ikke burde kunne nå det smiley øv altså!

Nå, fandt så hunden med en lakridspibe i munden, tror han har spist 5 (der er 8 i en pakke, og tror ikke min lillebror havde åbnet dem endnu) for der er to tilbage og nåede at tage den tredje ud af munden, som han heldigvis ikke havde spist endnu.. Holder self nøje øje med ham de næste timer, men er det meget giftigt for hunden? Er der noget specielt jeg skal holde øje med i form af opførsel eller andet?? Puha, den hund altså....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lakridspiber og hund
  • #1   7. dec 2014 Altså nu tænker jeg lidt kreativt.

Hvis jeg spiser 5 lakridspiber eller meget af noget andet slik. Så får jeg ondt i maven, hjertebanken og kvalme. Så tænker måske det kan virke på lidt samme måde?

Tror ikke det er giftigt lige som andre madvarer, men sundt og godt tror jeg bestemt ikke at det er.

Sikke en bandit smiley

• #2   7. dec 2014 Hehehe.. Jeg får ikke ondt i maven af 5 piber... eller 8 for den sags skyld smiley

God bedring til tyven smiley

• #3   7. dec 2014 Har lige snakket med min mor, hun mener ikke der skulle være noget giftigt eller farligt ved dem, han får nok bare en smule ræcermave - det er han selv ude om! smiley men aftensmaden får han nok ikke meget af, nu hvor han har mæsket sig i Lakridspiber... Og min lillebror havde åbenbart åbnet pakken og spist 1 lakridspibe, så hunden har "kun" spist 4.... Den tosse, og han kom med det samme ud med blikket som meget, meget uskyldig... smiley

• #5   7. dec 2014 Hvad med at spørge din lillebror først .... om han har åbnet pakken og spist nogen af dem . ....... så er du nærmere på ... hvor mange hunden kan have spist ... smiley

• #6   7. dec 2014 Nittib: er den eneste der er hjemme lige nu, men som jeg har skrevet et par gange oppe, så har han spist 1 smiley så hunden har spist 4

• #7   7. dec 2014 Krumme: hold da op, de har vidst haft en fest smiley lyder godt, han virker heller ikke til at have det dårligt smiley endnu smiley

• #10   7. dec 2014 Det eneste man skal være obs. på ved lakrids er at det påvirker blodtrykket (hæver det) og salt/væskebalancen, så vovsen skal have adgang til vand men ikke drikke overdrevent og så vil der ofte komme diarré.

Jeg ville ikke være bekymret hvis min vovse spiste lidt lakrids i perioder hun ikke får vanddrivende medicin :o) Hun spiser det meste uden de store problemer. Hun ligner dog lidt en spasser når hun prøver at tygge lakrids etc. :o)

Et halvt kilo lakrids spist af et menneske kan være dødeligt. Men hvem æder også et halvt kilo lakrids på én gang (har kun hørt om et enkelt tilfælde)?

Så længe der ikke opstår hævelser (væskeødemer) etc. så ville jeg tage den ret meget med ro.

Der er vildt mange ting i lakrids som er supergode, i hvert tilfælde for mennesker.

Klippet fra nettet: Lakrids har mange gode virkninger, når man ikke overdriver. Det er godt for hoste, bronkitis og astma, for maven (hjælper med at hele mavesår), leveren, dårlig hals, inflammation og infektioner samt nedsat funktion af binyrebarken.
    I kinesisk medicin bruger man lakrids mod mangel på qi - livsenergien.
    Lakrids indeholder også en række phytoøstrogener - planteøstrogener - der virker på de samme steder på cellerne som de rigtige østrogener, men svagere og uden at øge risikoen for kræft.

Hold da op. Jeg vidste ikke at det var sådan et vidundermiddel :o) Nu har man da en undskyldning for at spise det, om ikke andet :o)

Pis at jeg ikke må spise lakrids :o( (får medicin der påvirker salt/væskebalancen og denne skal konstant holdes så stabil som muligt) :o(

• #12   7. dec 2014 Sanne: okay, han har været ude og drikke vand da jeg lavede aftensmad, men han har altid adgang til det, og det bliver altid skiftet flere gange i løbet af dagen, eller fyldt op i tilfælde af han drikker meget smiley sikke en masse gode ting det kan hjælpe på, det skal jeg da huske - men lakrids er dog ikke lige det jeg råber hurra for, hvis jeg skulle vælge smiley men sådan er man så forskellig smiley

• #13   8. dec 2014 Ej, meget skal man finde sig i - men at få stjålet sine LAKRIDSPIBER - dét er da lige til at miste sofa-rettighederne på smiley :P smiley

Tossehund, håber han slipper for racermave m.v. - det er så træls at ha' en hund med dårlig mave smiley

Mindes engang min mor havde fået sådan en KÆMPE pakke Merci-chokolade, som i den helt store - og så gik min mormors labrador om bord i den. Det er vel en 20 år siden, kan ikke mindes om den fik dyrlæge eller noget for maven eller andet - eneste jeg kan huske er, at hunden sked indpakkede lorte i 2-3 dage efter smiley smiley
    (I dag havde jeg nok været mere noia omkring det ;-))

Men dengang, som lille barn, kan jeg bare huske det var superøv for det var fredag og mor havde lovet jeg måtte få nogle til Disney Show og der var kun nogle af de dårlige mørk chokolade mv tilbage, øv smiley

• #15   8. dec 2014 Karl har heller ikke haft racermave, så vidt jeg ved.. Han har været i hopla, så tror ikke det har sat sine spor smiley i dag har han så snuppet min lillebror's madpakke, men det var han (lillebror) altså lidt selv uden om - men stadig skal hunden altså ikke bare snuppe det... Han er en værre madtyv, ham Karl smiley

Kommentér på:
Lakridspiber og hund

Annonce