{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Legetøj - hvad forventer I? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvor lang 'holdbarhedstid' synes I man kan forvente af legetøj, der er fremstillet til og solgt som hundelegetøj?

Jeg har nu to gange måtte bytte legetøj, fordi jeg synes det fik for hurtigt i stykker.
Første gang var det en bamseand til 100 kr., som vi kun lige havde givet Bodil i gangen da vi kom hjem og så var den i stykker. De var ikke meget for at bytte den i butikken, men gjorde det dog alligevel.

Nu sidder jeg så med en KONG Wubba, som jeg købte i fredags, men som der allerede nu er gået et ret stort hul i ved en syning (og der er tre andre huller på vej!), som jeg også gerne vil ha' byttet. Er faktisk lidt skuffet her, for alt det andet KONG hun har haft, har holdt kanon godt! Og jeg synes altså ikke hun leger destruktivt med legetøjet - self. bider hun i den og slynger den rundt, men hun 'flår' ikke i den (altså der hvor de holder igen med poterne og splitter ad med munden!) smiley

Jeg ved udmærket godt, at hundene leger vildt og at det jo ikke holder for evigt sådan noget legetøj - men er jeg helt forkert på den, når jeg synes at legetøj, som altså er produceret og solgt med henblik på at hunde skal lege med det, bør holde i hvert fald en uges tid... mindst?

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Legetøj - hvad forventer I?
  • #2   9. dec 2014 Okay - det forventer jeg så også... jeg er nok bare besværlig smiley

  • #4   9. dec 2014 Ja okay smiley men jeg tænker bare at de ikke skal 'slippe afsted med' at sælge mig noget som 'hundelegetøj', hvis det kun kan tåle at hunden kigger på det smiley

  • #6   9. dec 2014 Ved min Bullterrier ingen forventninger.. ALT blev splittet ad på nul komma fem.

    Labben har en gris og to rotter.. de holder vel i 100 år, da han kun bærer rundt på dem smiley


  • #7   9. dec 2014 AT: ja, og så er man jo lige vidt! smiley

    Louise: junior tør vel ikke ødelægge noget, tænk hvis det gjorde ondt på bamsen smiley


  • #8   9. dec 2014 Nej det magter Labben ikke... En meget modsat verden i forhold til Elmo smiley

  • #10   9. dec 2014 10 min hvis man giver det til Hund
    Derfor har Vovse som hvalp også kun haft bidereb og sokker, for alt andet tog Hund og splittede i atomer på rekord tid
    Jeg købte sådan en bamse and til hunde inden vi fik Vovse, det tog ikke engang Hund 5 min før alt fyldet var flået ud


  • #11   9. dec 2014 Kan anbefale rotter fra IKEA, de er super holdbare! De koster kun 20 kr. pr. stk. Michelin har dem siden han var 8 uger gammel, og de holder stadigvæk! smiley

  • #12   9. dec 2014 Det er de rotter Junior har.. Dem havde Elmo i under 10 sek før de var splittet smiley

  • #13   9. dec 2014 Min den lille ødelægger ikke hendes legetøj ,hverken bamser eller gummi bolde /dyr
    Derimog Linka kan ikke ha et tøjdyr, højest 10 min så er den flenset
    Det samme er det med min datter lille Gårdhund hun flænser alt
    Det eneste der kan holde til Linka, er de reb med knude på ,dem ødelægger hun ikke smiley


  • #14   9. dec 2014 Altså nu er min hund godt nok ikke ret stor, men hold nu op hun kan være vild når hun leger. Hun bliver 5 til februar, og har ALDRIG ødelagt et stykke legetøj endnu smiley

  • #15   9. dec 2014 For mit vedkommende så handler det i høj grad om ar kende sin hund. For nogen kan et stykke legetøj holde i lang tid, for andre ikke. Her i huset køber jeg oftest bamser på loppemarkeder, hvor jeg kan få dem billigt, så prisen harmonerer med den tid de giver underholdning.
    Sjovt nok, så er der ganske små bamser, der overlever i lang tid, bliver båret rundt og vasket, hvor andre bliver flået øjeblikkelig.
    Specielt Barley har en særlig forkærlighed for bamser han har fået som gave af gode hundevenner - de bliver værnet om i lang tid, før de må lade livet, men nu hvor de er to om at flå, så går det ofte lidt hurtigere med at nå til den destruktive / festlige fase.

    Jeg vil på ingen måde bebrejde sælger eller fabrikant for at jeg vælger at lade de to bøfler maltraktere deres legetøj.


  • #16   9. dec 2014 Michelin The Frenchie:

    - Min ELSKER også bare de der rotter og mus fra ikea, hun har 1 stor rotte og 2 af de små mus, den store rotte er større end hende selv og det er hendes ynglings, den bliver svunget rundt i halen smiley


  • #17   9. dec 2014 Det kommer jo an på hvad for noget legetøj. Hvis man køber en bamse kan man vel ikke forvente så meget som hvis man køber en massiv gummibold. Jeg tager lege tøjet fra Sally og giver hende et nyt hvis hun begynder at splitte det ad. ALT legetøj kan jo splittes ad hvis ikke man afbryder

  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 220
    #18   9. dec 2014 Forventer hun splitter bamser ad på to sek smiley

  • #20   9. dec 2014 Jeg forventer rimelig meget af f.eks. Kong og indtil videre ser det ud til at holde, men alt det billige og bamse forventer jeg ikke holder, derfor køber vi det billugt og køber meget af det smiley

  • #21   9. dec 2014 Jeg har ikke de store forventninger smiley Mine splitter næsten alt legetøj ad. Isla laver fine snelandskaber, og Luna foretager avancerede operationer, hvor hun fjerner hjernen gennem øjnene... smiley

  • #22   9. dec 2014 Almindelige bamser ville jeg ikke forvente meget af, selvom Nelly overraskende nok, ikke er så vild igen med sit legetøj.
    Men KONG ville jeg helt klart forvente holder mere end en uge! Nelly har også noget KONG legetøj, både bamser og hårde gunmiting, som har holdt ihvertfald et halvt år..


  • #24   9. dec 2014 KONG reklamere med holdbart legetøj, så der kan man vidst godt tillade sig, at have "høje" forventinger.

    Baby ødelægger ikke sit ad, så jeg kan godt købe lidt dyrere bamser til ham smiley
    Men Alvin splittede alt sit ad. Så han fik gamle aflagte bamser, fra genbrug smiley


  • #25   9. dec 2014 Nå det er først nu jeg ser at TS hund er en fransk bulldog
    Så ville jeg altså ikke forvente noget
    Det samme er min Hund
    Dengang jeg havde Link holdt legetøjet forevigt, men han suttede også kun på det


  • #26   9. dec 2014 Den danske
    Det er kun noget af KONGs legetøj der er ekstra holdbart
    På kongs hjemmeside står der at wubbaen ikke er egnet som tyggelegetøj


  • #27   9. dec 2014 Det eneste Vaks gør er at tgge øjnene af bamser og spytte dem ud. (Tror ikke, jeg har givet en bamse med sådanne øjne siden hans ene and blev blind...) Derudover har han formået at tage pivet fra et pivedyr, hahah.
    Men det er det eneste, så her skulle legetøjet gerne holde længe.


  • #29   9. dec 2014 Alt med stof ca 5-10 sekunder.
    Almindelige ting fra kong ca 30 sekunder - 1 min.
    De holdbare sorte fra kong i flere måneder.

    Alt andet ca 5 minutter maks.


  • #30   9. dec 2014 Tusinde tak for alle jeres svar - jeg var nede i butikken og hun gav mig ret i, at KONG legetøj ikke skal gå i stykker så hurtigt - uanset om det er lavet af stof eller gummi.

    Bodil har ikke brugt hendes KONG "bamse" som tyggelegetøj, men mere når hun har haft lyst til en 'svingom' smiley
    Desuden er de ikke lavet af alm. bomuldsstof, men det de selv kalder 'slidstærkt nylon' og det mente hverken jeg, eller damen i butikken, skulle gå i stykker på mindre end en uge - medmindre hun self. havde gjort alt for at smadre det. smiley Men jeg har set hende lege med den, hver gang hun har gjort det siden vi købte den, og det har ikke været 'splitte ad'-leg på noget tidspunkt.

    Dog viste hun mig nogle alm. bamser, som blot var lavet af bomuldsstof og lign. materialer og der sagde hun, at man ikke kunne forvente at de tog det tilbage - men disse er jo så også en del billigere end KONGs legetøj. Hun sagde ydermere til mig, at de som regel skelner mellem bidhuller i legetøjet og syninger, som er gået op, når de skal vurdere om noget tages retur. Bidhuller tages som regel ikke retur, hvorimod ødelagte syninger (i hvert fald efter så kort tid) bevidner om, at det ikke er syet godt nok. smiley


  • #32   9. dec 2014 Vi byttede til sådan en her: http://www.kongcompany.com/da/products/for-dogs/rubber-toys/interactive-rubber-toys/classic-tails/ og håber at den får lov at holde lidt længere smiley

  • #33   9. dec 2014 Den der Kong havde Elmo.. Ødelagt på under et minut.. Slidstærkt nylon min bare smiley

  • #34   9. dec 2014 Til hunde der splitter ting af, ville jeg ingenting forvente.

    Her holder legetøjet til gengæld rigtig mange år, har stadig legetøj tilbage fra min første hund, da hun var hvalp, men jeg har jo så også retrievere smiley

    Så her slides det som regel op, eller jeg smider det ud, når jeg synes det er for beskidt eller der er for meget legetøj i huset


  • #35   9. dec 2014 Jeg har ikke ret meget legetøj til mine hunde da Tia ødelægger alt hvad der kan ødelægges lige så snart hun får det.
    Det bedste legetøj hun har er faktisk denne bold fra netto. Den er 1½ år gammel og endnu ikke gået i stykker selvom den bliver hevet og gumlet i.
    Vi havde egentlig to af dem, men den ene blev kørt over af plæneklipperen. Det kunne den ikke lige tåle smiley


    profilbillede
  • #36   9. dec 2014 Anita, har i prøvet denne bold her

    http://shoptildyr.dk/produkter/243-bolde/1033-gladiator-bolde/


  • #37   9. dec 2014 Næh, men de ser også gode ud smiley Kunne være jeg skulle bestille sådan en til hende.

  • #38   9. dec 2014 De er meget brugt ved agility, der kan jeg se de ofte leger træklege med dem.

  • #39   10. dec 2014 Hvis Tinka gider det bliver jeg postivt overrasket hvis det holder mere end.et døgn.
    ALT kan jo ødelægges hvis bare man gør sig lidt umage.
    Dog gør det mig intet, hvis Tinka vil ødelægge de ting hun får - så længe hun holder sig fra de ting der ikke er hendes.
    Legetøj og kurv er hendes, halsbånd, snor og dækken er MIT.


Kommentér på:
Legetøj - hvad forventer I?

Annonce