1.520 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Thundershirt (mod fyrværkeriangst) Thundershirt (mod fyrværkeriangst)

Hvor lang tid må en hund have thundershirt på af gangen?

Min lille basse er bange for brag fra fyrværkeri selv om vi har prøvet at træne det. Eller faktisk er det intet problem hvis han er ude at gå tur, så kigger han bare op og så går han videre og snuser som han plejer et sekund efter, men hjemme er det anderledes. Hjemme så begynder han at ryste, lusker stille og roligt under et bord (med halen godt trukket ned) og sidder så der under bordet. Vi har prøvet flere forskellige ting, men syntes ikke rigtigt der er noget der virker. Jo, det virker at enten at tage snoren og gå en tur med ham, så stopper han straks med at ryste og halen oppe og ser glad ud (ikke en holdbar løsning da det vil betyde at man skal stå op flere gange om natten og gå tur), og så virker det når han har thundershirt på, så virker det til han kan komme over det og gå tilbage til hvad han ellers havde gang i (lege, spise, sove eller hvad han nu lavede).
Men da vi ikke ved hvornår der kommer skud (de kan komme hele natten) og han gerne skulle have den på mens han er rolig så ville det være smart hvis han kunne beholde den på hele aftenen/natten, men frygter bare at det ikke ville være godt for ham.
Den sidder jo tæt til kroppen, ikke at den ser ud til at genere ham, og jeg kan ikke forestille mig det er sundt at have noget så tæt på kroppen i for lang tid (siger jeg der har tætsiddende ridebukser på det meste af dagen).

Så, kære kloge mennesker, kom med jeres input. Hvor lang tid kan thundershirt sidde på hunden uden at "skade"? Eller har i andre ideer til hvordan jeg kan hjælpe min basse?

Har prøvet med forskellig afledning og træning (de råd jeg har fået fra div. hundetrænere), men det har ikke virket, når han først er blevet bange så lukker han af og kan ikke engang simple øvelser som han ellers normalt kan i søvne

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Thundershirt (mod fyrværkeriangst)
  • #1   18. dec 2014 Fandt dette på deres hjemmeside. Jeg er ved at tilvænne min til det, så han har den på lidt længere hver dag

HOW LONG CAN I LEAVE A THUNDERSHIRT ON MY DOG?

ThunderShirt is designed to be safe to leave on your dog for extended periods of time when appropriate for the situation or issue that you are addressing. ThunderShirt is made out of light-weight, breathable fabric, so over-heating is very rarely an issue. When properly sized and properly put on with a comfortably snug fit, your dog should be very comfortable for extended periods. Some customers allow their dog or cat to wear their ThunderShirt for 8-10 hours per day while at work. It is typically safe to leave a dog unsupervised while wearing a ThunderShirt. If you will be allowing your dog to wear a ThunderShirt for extended periods (e.g. over 2 hours), during the initial periods, we do recommend removing the ThunderShirt frequently to check for any signs of irritation points. Irritation points are very rare, but best to be cautious.

• #2   18. dec 2014 Altså Hunden har sin på hele den 31.. Ellers går hun til.
    Hun er en putter af rang, så shirten på og så kravler hun op i sofaen. Hun har den også på under sit dækken når vi tager ud og giver hestene deres nytårs menu.

Hun har ingen "men" af det. Jeg tjekker efter engang i mellem i løbet af dagen, om der skulle komme en krølle eller noget det strammer forkert så det kan rettes.

• #3   18. dec 2014 Tak

Her er nytåret jo startet og plejer først at slutte ca en uge ind i januar (hvis vi er heldige). Så det er allerede nu vi skal bruge den. Men kan se at jeg ikke skal bekymre mig for meget ved at lade den være på i længere tid (f.eks. en nat).
    Så er det eneste punkt om han skulle blive for varm, men det findes der løsninger på smiley

Kommentér på:
Thundershirt (mod fyrværkeriangst)

Annonce