4.310 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
67 Svar
Tissebælter til hanhund Tissebælter til hanhund
Hej HG
Er de nogle det ved hvor jeg kan købe puppy angel tissebælter til hanhunde henne her i dk?
Eller evt anbefale nogle andre mærker?
0 synes godt om
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
apr 2008
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 623
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
det er jo altså,hunde,.De kan jo ikke tisse på komando,hverken tæver og især ikke hanhunde
engang,da jeg havde min umådelig søde,kærlige han hund
en amerikansk cooker
gik jeg og en veninde til hundetræning,med vores hanhunde.
der var et stort rør,de skulle igennem.fint nok
men lige inden,de skulle igennem det rør,ja,så lettede de ben,op af røret,,det er jo hanhunde vi taler om.
Der gik ikke 5 min.før træneren,kom med en vandslang,og rettede den mod vores hunde,hvorefter hun hvæsede,om,vi måske var klar over,hvad sådant rør kostede.
næ,det vidste vi ikke.spurgte forsigt,om,måske kunne røret indpræneres,så hundetis,prellede af.
næ,det kunne det hvæsede,hundetræneren.
'
så,vi havde betalt for nogle ugers træning,men det droppede vi
hilsen vibeke
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 489
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.140
apr 2008
TS: Har du søgt på Amazon (UK), hvis du vil købe over nettet, eller skal det være i DK? - http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=tinkle+belt&rh=i%3Aaps%2Ck%3Atinkle+belt
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.911
Og et tissebælte er da en ok løsning i tilfælde, som er svære at træne. Hvis hunden har tendens til at tisse i specifikke fremmede hjem, kan man jo ikke belemre vedkommende med gentagende besøg (og dertil ødelagte møbler..!) bare fordi hunden er lidt sær på et punkt
TS: fedt du gør noget ved problemet og ikke lader stå til
jan 2008
mopsen
næ,tisser ikke i et fremmed hjem
men hvis du kan give et fif om hvordan jeg får verner,til at,tisse på kommando,især ved den sidste sene aftentur,hvor det kan være forbandet koldt,ja,så "tager jeg hatten" af for dig.,og bruge din metode
hilsen hæmoriden/vibeke
jun 2011
Mht at lære hunden en tisse kommando: Nu gjorde jeg det, da Coco var hvalp og tissede ofte, så jeg kunne forestille mig, det tager længere tid med en voksen hund.
Man sørger for at have lækre godbidder på sig, og så siger man, idet hunden tisser, "kommando" (jeg bruger "tis-tis", sagt lidt tjept) og får vuf en godbid. Det gør man så i et godt stykke tid, så begynder man (når hunden forhåbentligt har gennemskuet scenariet
Hvis du så bliver rigtig prof kan du også lære hunden at lave nr.2 på kommando. Her i huset hedder det "prut-prut", det fungerer dog ikke altid lige godt
nov 2014
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 2 Svar: 159
Med bæltet gør han det ikke og efter en times tid kan vi befri ham for bæltet.
jan 2008
tak og tager hatten af.
prøver din metode
især ved den kolde sidste luftetur
hilsen vibeke.
jan 2008
verner er bestemt ikke glad for den sidste luftetur,i måske regn
ej heller mig.
MEN ud,skal han,så jeg ikke ligger og får dårlig samvittighed,over han er trængend
hilsen vibeke
nov 2014
Han snuser, tisser og markerer som andre hanhunde også. Men kommer vi nogen steder, hvor der er andre hunde er det på med tissebæltet, Ingen problemer i det.
Maiken, er det ikke sådan, engang tæve, altid tæve, engang hanhund altid hanhund.
Stikke af, det kan Benno aldrig finde på.
En ukastreret Terrier jeg havde, stak hver gang en tæve i nærheden var i løbetid af, jeg kunne slet ikke kigge så hurtig. 2 x skulle han på Dyrehospital in drop, fordi han var fuldstændig dehydreret.
jan 2008
han er dameglad,strinter,hurtigt,ved hver lygtepæl,men ellers er han en problemfri hanhund,med de for hanhundene naturlige instinkter.
Og,ja så har mopsen jo en tendens til at,være en "rullepølse",at se på.og det kan give en ekstra "rullepølseform",ved en kastraktion.
min forrige hund,cookeren,blev kasteret da han var ca.5 år.
han var helt naturlig glad for alle hundamer,men også for mine veninder,der blot kom til en damefrokost.
Og,han kunne ikke døje min søn.
der var for andre,nogen "sjove" episoder,med cookerens "gimperi",jeg personligt,synes div.episoder var pinlige.
Så,min meget elskede cooker,blev kastreret.
Men,som alle cookere,var han utrolig madglad,han åd,alt fra pizzabakker,med lidt snav,til halvspiste sandwich,der lå i parken.
så,p.g.a. af,kastraktionen,blev han endnu mere madglad,så han var på evig kur,i det omfang jeg orkede,og jeg synes,det af og til var synd for ham,med en evig kur,så jeg "slækkede",på kuren.
Men,han blev en gammel cooker,sådan ca.12.år,og han var elsket og savnet.
hilsen vibeke og hæmoriden verner
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
jan 2008
ja,verner har dækken på i vinteren,fordi jeg cykler med ham,og han rører sig ikke i en cykelkurv,det siger sig selv.mopsen er tyndpelset,og han skal ikke fryse i en cykelkurv.
Han har ballonsko,på højre pote,p.g.a. svamp i fugtigt vejjr.og når der på idiotisk vis,altid bliver oversaltet,ihvertfald hvor jeg bor,så har han ballonsko på alle poter.
'Så,undgår jeg den evendelige tørring/badning af poter,når saltet svier,og laver revner
Det er de eneste tøj,jeg bruger til mopsen.
og det bliver jeg ved med,her i den kolde tid.
så,jeg vil blæse en hat på,hvad div.folk mener,om,mopsen har en flecce trøje på.
vibeke
nov 2014
Og ballonsko er den bedste opfindelse for hundepoter om vinteren. De beskytter mod is og salt. Dem bruger de begge to.
Verner, jeg synes også, vi skal blæse på, hvad andre mener, vi ved bedst, hvad i hvert fald vores mopper har brug for.
apr 2007
jan 2008
har tænkt på om,en sort mops er mere tyndpelset,end en fawn favet ??
men du har jo to fawn farvet,og den ene fryser,så min hjemmestrikket teori,passer så ikke.
jeg ser mange mopse,med et varmedækken på,og det er ikke fordi de skal "pyntes".
Vi hundemennesker har jo af og til en tilbøjlighed,til at stå og sladre,i et stykke tid,så står de frysende hunde,og tænker,sikkert:
kors i hytten hvor jeg fryser,jeg vil hjem i varmen"
altså med mindre man har en chow-chow,
.
Hun kunne være ude i timevis,og kors hvor JEG frøs,og,ville hjem i varmen NU.
der havde vi vores "små vinterslagsmål".
cookeren,frøs heller ikke,men han havde frostkugler på poterne,og så skulle de tøes op.
sådan er hver hund forskellig,og godt nok.
hilsen vibeke med hæmoride mopsen (ifølge ida k)
jan 2008
helt rigtigt,hvor stupidt,at ifører sin hund i tøj,som ikke har noget formål,udover,de skal pyntes.
åh,husker engang i tivoli,på hundedagen,alle de hunde-mopse-chier,små pus hunde,i udklædning. Noget af det virkede lidt perverst på mig.Kom aldrig siden i tivoli,på hundedagen.
hundetøjet skal være praktisk,og varmt,og ballonskoene på,slipper man for evinelig potevask,smørring af div.poter
jeg køber dem sorte,så opdages de næsten aldrig,og jeg slipper,for gentagne spørgsmål,hvorfor har han sko på ??
I starten tænkte jeg ikke over det,købte bare dem der hang først på stativet,hos dyrlægen,og de var røde.
dum vinter,med dumt dumt salt
hilsen
vibeke
nov 2014
En favn mops er mere tykpelset. Benno er i hvert fald, men Ninka har ikke så meget pels, men hun vejer altså heller ikke mere en 7 kg og Benno bringer hele 12 kg på vægten.
Men ved stærk frost får også han en dækken på.
jan 2008
nå,så er min teroi ikke helt dum.
og nej han fælder kun minimalt.kan ikke lige huske hvornår fældetiden er,men ikke noget der slemt.
og,ved du havd jutta,må med skam bekende,at verner også vejer 12. kg.
Men,han er en stor højbenet mops,og ikke altædende.Han er kræsen.Og,det havde jeg aldrig troet om en mops.
men,ja,p.g.a.,af min lidt stresset tilværelse,p.t.,så kompenserer jeg,nok lidt med ekstra godbidder.
OG,det vil selvfølgelig ændre sig,når vi får lidt ro i vores liv.tror jeg nok.
hilsen
vibeke og mopse hæmoriden
apr 2008
jan 2014
Følger: 23 Følgere: 20 Emner: 13 Svar: 310
Tissebælte.... nu har jeg sgu hørt det med, hvad med du fik dig en tøj hund i stedet.
nov 2014
Selv velopdragne hunde finder på at løfte benet der hvor der lugter godt.
jan 2014
jan 2014
apr 2007
mar 2008
Jeg har en del udstyr, som for mange er unødvendigt. Regntøj, mange forskellige børster, elastikker og spænder. Og ja jeg har også pynteting til ham.
Baby er ligeglad, så JEG syntes det er hyggeligt, at han har sløjfer i håret og lidt af hvert.
Baby tisser ikke inde, hverken hos os eller hos andre. Men i dyreforretninger gør han, så der får han altså bæltet på!
Men at påstå, at man skal have sig en tøjhund, fordi man vælger, at pynte sin hund lidt. Det syntes jeg er langt ude.
Igen, så længe hunden er ligeglad, og det ikke hæmmer hunden, jamen hvorfor skal folk så blande sig?
apr 2008
Jeg tror lige der er noget, du har misforstået gevaldigt - hvis vi bliver ved situationen med agility, så har det da intet at gøre med, at man bruger en "ble" til sin hund, fordi den ikke kan holde sig, og fordi man synes det er nuttet. Nu må du lige læse, hvad der bliver skrevet!
apr 2007
jan 2008
jeg synes også,det må være nedværdigne ,for en han hund,at have tisse bælte på.
Har aldrig set det,og heller ikke hørt om det før nu.
Har man en han hund,eller for den sags skyld en hun hund,så kender man vel signalet for at NU,skal det være en tissetur,kort eller lang,det bestemmer vi mennesker jo.alt efter omstændighederne.
da min hun hund,var i løbetid,fik hun ingen løbetids bukser på.prøvede et par gange.Men hun blev faktisk flov,gik og gemte sig,ved gåturen,og blev også lidt sky.
så,det droppede jeg,rullede div.tæpper væk,og havde altid en dunk rodalon,til at tage pletterne.
Kun om natten,havde hun bukserne på.
så,den periode,var selvfølgelig ikke problem fri,men olga,skulle bestemt ikke gemme sig,fordi hun havde bukser på.,og var flov,overfor div.hunde.
hilsen
vibeke og mopsen
mar 2008
Og nu må i sinpelthen stoppe! Hunde bliver ikke flove...
mar 2008
Hvorfor er det et problem, hvis hunden er ligeglad?
mar 2008
nov 2014
nov 2014
jan 2008
Det er sgu da ikke maven hunden tisser med,men med tissemanden.
Hvis tisse bæltet eller hvad det nu hedder,dækker for den naturlige funktion,må da for pokker generer.
du taler om snor og halsbånd,det sidder sgu da ikke og "dækker" for tissemanden,håber jeg da ikke.
og,der bliver skrevet om,at man lægger noget menneskeligt,i hunden.
det synes jeg bestemt ikke der har været i div.indlæg
Men en hund,ved jo godt,at vis den har skidt eller tisset indendør,når den har været alene hjemme,så hilser den lidt underdanigt,og påpeger man fadæsen,ja,så får man måske en påte som undskyldning,
sådan har jeg ihvertfald opfattet det
og det har da intet at gøre med,at vi menneskeliggøre hunden,og dens attitude.
vibeke
apr 2008
apr 2008
Fra Rikke: "Hvor nedværdigende er det ikke, for hunden"
Fra dig: "Men hun blev faktisk flov,gik og gemte sig,ved gåturen,og blev også lidt sky." og "selvfølgelig,kan en han hund,føle det åndsvagt,ved at,rende rundt med et stykke stof om maven."
Sorry, men jeg tror altså ikke på at en hund er i stand til at føle sig pinligt berørt over at have et stykke stof på. En hund er da ikke i stand til at føle sig åndssvag og "pinligt berørt" over for andre hunde mht. sin påklædning som vi mennesker
jan 2008
og,igen må jeg spørge,det der han hunde bælte,eller hvad det nu hedder
sidder vel for pokker,på den tab hanhunden strinter med.
ellers er det da dybt godnat,at bruge det.
og,jo,man kan(jeg ihvertfald),se på hundens kropssprog,om den er tilfreds eller ej,ved en absurd påklædning.sådan en påklædning,kan vel hindre hundens almindelig "bekvemmelighed" ,og frihed.
Jeg kan se på mosen,at han ikke altid,gider fleece trøjen(han har KUN tøj på i koldt vejr.For han gnider sig op af træer,hække,og såmænd mennesker.for som at sige:
tag den venligst af".
Han har kun "tøj" på når han sidder i cykelkurven.
og der elsker han trøjen,som holder ham varm.
vibeke
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
For ikke at pisse alle steder....
Det er almindelig opdragelse...
Heller ingen af mine hanhunde har gjort det. Jo Min border gjorde det een gang i et lejet sommerhus... Og han gjorde det aldrig igen...
Jeg er helt med på, at enkelte kan have problemer med deres hanhunde, men det der tissebælte er simpelthen blevet en alt for populær og alt for nem løsning.
I stedet for at træne sig ud af det, klasker man da bare sådan et på vovse, og så skal man ikke tænke mere over det....
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
mar 2008
Jeg syntes bestemt ikke der er noget galt i det, når det er i situationer, som beskrevet.
Hvis det er til hverdags brug, så skulle man måske tænke på at træne sin hund istedet. Men som "back up" i butikker og på agillity banen.. Ja det gavner vel mere end det skader.
apr 2007
mar 2008
Det er bare ikke altid muligt at have øjne på sin hund hele tiden, medmindre man har øjne i nakken. (hvilket kunne være rart engang i mellem
jan 2008
ja,undskyld ordvalget,men jeg synes han ser aldeles fjoget ud med et blåt tissebælte.
og så næste spørgsmål
når nu han skal tisse,tisser han så i "mavebæltet" ??.
og gør han,så må det da være ubehageligt,at rende rundt med et måske gennemvædet tissebælte.
som nogen skriver,de fleste hundeejere,kender vel deres hunds kropssprog,og med en hanhund,synes jeg ikke det er særligt svært.
hunden løfter ganske lidt det ene ben,og så ved jeg ihvertfald,at løftes benet højre op,så er det NU,der skal "handles".
Iøvrigt,har jeg mopsen,med i en forretning og ,det er temmeligt sjældent,så sørger jeg altid for,at han i snoren FORAN mig,så jeg er på "forkant",til et løftet ben.
Det er ikke fordi,jeg er super duper hundeejer,og meget klog
men,jeg ville ALDRIG giver verner "tissebælte" på.
vibeke
nov 2014
Hvis man er så på besøg, holder man jo ikke øje med hunden hele tiden.
Hvis tissebæltet sidder på, så markerer Benno ikke, han er jo ikke trængende, men vil bare sige, her har jeg været, og det gør han ikke med bæltet.
Jeg kan ikke se problemet.
jan 2008
Nu strammer du den
men på den anden side,med alle de krøller dyland havde,kunne han nu godt af og til ligne en forvokset baby,,med en skøn "babygråd"indblandet med en god tekst.
elskede ham faktisk,måske led jeg dengang,af indestængt moderføelse,når jeg så/hørte ham
hilsen
vibeke
mar 2008
Der er et trusseindlæg inde i bæltet, til hvis han nu markere.. Vi snakker jo altså ikke morgentisning, men de dråber der kommer, når han markere...
mar 2008
nov 2014
Bare det var mig.
jan 2008
brug du bare tissebæltet,hvis du føler det er ok,med "krøltoppen"
bobby dyland,var for mange mange mange år siden,for nogle mennesker,incl mig,en skøn "små" politisk folkesanger.
han synger stadig,tror jeg,og det krøllede hår må nu være gråt,og hans lille vævre skikkelse dengang,er vel lidt mere krumbøjet nu,vil jeg tro
hilsen
vibeke
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
LOL! Nu leder du vist efter undskyldninger... Hvad er oddsene lige for, at vovse stopper op inde midt i tunnel/pose og markerer?
Den var sq søgt....
jan 2008
men jeg tror,at han vil følle det lidt generende,og måske også lidt ydmygende,at rende rundt med et trusseindlæg,i et tissebælte.
og,jeg tror stadig,at vores hunde kan føle sig lidt ydmyget ,og føle det lidt generende,at rende rundt med tissebælter.
og ligeledes tror jeg også at,hunde,uanset race med el.uden tavle har en vis form
for værdighed ,uden at påføre dem menneskelige egenskaber
hilsen vbeke og hæmoriden mopsen
apr 2008
Men for at kunne føle sig ydmygede over at have et tissebælte på, så skulle de have selvindsigt i sådan en grad, at de vel også ville blive pinligt berørte over at blive klippet eller få ballonsko på.
Det bedste jeg kan sammenligne med, er når hvalpen tisser indenfor - den ved jo ikke, at tisning skal foregå udenfor. Ligeledes tror jeg heller ikke hunden er i stand til at forstå princippet med tissebæltet eller beklædningsdele, og derfor mener jeg ikke, at de kan være pinligt berørte over det
mar 2008
Helt ærligt. Jeg tror også mere på den fysiske gene, end den psykiske
jan 2008
Det ville vi jo også få ondt af,hvis vi vadede i en bunke salt,ved udemærket godt at hundepoter er mere hårdføre end,menneskefødder.
Men det sparer ham og mig,den evendelige potevask,med lunket vand,tørring,og evt.potecrem.
Så,verner har nogle gange kun en ballonsko på(højre pote),og af og til venstre pote,altså kun 2. styks ballonsko,og i sort,"forstås",ingen kommentarer,fra div.hundehilsere,for de ses ikke.
MEN ALDRIG skal Verner have tissebælte på,med indlæg.
Han reagerer ikke ved ballonskoene,han kan nemlig gå hvor han vil,i sne i salt ect...og det gør IKKE ondt når han går.
.
De kommer af i samme øjeblik,vi kommer ind i opgangen,hvor der er lunt og tørt..
så,han har ikke ske "men" af ballonskoene.
.
Men jeg tror hans "mandighed" vil lide et gevaldigt "knæk",ved et tisse bælte,med trusse indlæg.og jeg synes han skal have lov til at have sin "mandighed" i behold.Og,så er jeg selvfølgelig på forkant med situationen,når vi er ude.
hilsen
vibeke
,,
jan 2008
apr 2008
mar 2008
Det gør bestemt heller ikke ondt, at have tissebæltet på
jun 2011
Har du tænkt på om folk, som ikke har en hund med svamp i poterne, ikke måske syntes ballonsko er ydmygende for hunden at gå med?
Der er jo ingen forskel. Nogle hunde er okay med ballonsko (fx. Verner) og nogle er okay med at gå med tissebælte (fx. Den Danskes Baby) For hunden er der jo ingen forskel udover at det sidder forskellige steder, og nogle hunde generes altså mere på fødder end på maven eller omvendt. Min Coco ville syntes begge dele var rædsomme, hvis hun havde brug for det. (Det har hun heldigvis ikke
Det er altså en kende dobbeltmoralsk
jan 2008
de ballonskoene er jo med til,at hundepoter,ikke revner,og gør ondt,ved den altid overdrevne saltning,på div.fortove.Hunden kan bevæge sig frit i sneen,på fortovet,uden,at skulle have skyllet poter 3 gange dgl,og evt.smørring,af div.saltrevner.
hvorimod et tissebælte,jo ikke har noget at gøre med smerter,men udelukkende,til brug,for at "opsamle" div.små dryp,og gøre det lettere for hanhunde ejeren,når man er på besøg.
Det er nr.2 hanhund jeg har,og jeg har da lært at kende signalet ,nå tiden er inde til en hastig tissetur,den behøver nogen gange kun at,tage 10 min.
nej,aldrig skal verner have tissebælte på,med tisse indlæg.
jeg kan desværre ikke se det dobbelt moralske i det.
det ene er for potesmerter
det andet for nemhedens skyld
vibeke..
tissebæltet har vel ikke noget at gøre med ,,
tisse
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.250
Dernæst vil jeg sige at jeg synes det er ok og smart til nogle bestemte ting, f.eks. i en dyreforretning eller når man besøger nogle, hvor man ved ens hund vil markere, det er altså ikke alle der synes det er fedt med hundetis. F.eks. ville jeg havde det meget skidt med hvis min markede sig på min mors fasters møbler, det er nogle gamle, virkelig velholdte møbler, og hun er en dame (på knap 99 år) som virkelig går op i at alt er rent og pænt, så han ville nok ikke populær, så havde han den tendens, så var han enten ikke med, hvilket ville være synd for de to er så glade for hinanden, eller tissebælte.
Lucky blev kastreret meget tidligt, han var kun omkring 8 mdr gammel, da han alligevel var i narkose. Han stopper altså stadig hver anden meter for at lette ben, men han gør det kun udenfor. Ellers er der ikke meget hanhund over ham.
Så de der siger man bare kan kastrerer, sådan fungere det altså ikke, kastrater markere også, og de kan såmænd markere ligeså meget og de samme steder som de intakte.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.250
Tissebælter til hanhund