{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.970 visninger | Oprettet:

Erfaring med at flyve med hund? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg vil rigtig gerne høre hvad I har af erfaringer med at flyve med jeres hunde? Og her tænker jeg altså dem, der skal sidde nede i lastrummet.

Min kæreste og jeg er helt vilde med at rejse, og vi synes naturligvis det kunne være hyggeligt, at have Bodil med - det letter jo også det praktiske i forbindelse med pasning, hvis vi skal afsted.
MEN, jeg vil KUN tage hende med, hvis hun også får noget ud af det, og synes det er spændende og sjovt.

Hvad er jeres erfaring med at hunde flyver og sidder i bur nede i lastrummet? Er det bare mig der er pylret, når jeg synes det er HELT VILDT synd for hende, at skulle sidde dernede helt alene? smiley

Hun er 7 måneder nu, og jeg er meget i tvivl om, hvornår/hvordan vi kan vende hende til at flyve, hvis hun skal med en dag?

Hun er fransk bulldog og meget vant til forskellige lyde og trænet fra lille, til at håndtere nye oplevelser/udfordringer, så hun er bestemt ikke bange af sig! Hun er meget nysgerrig af sind, men ville self. være ude af sin 'comfortzone' i et lastrum uden os. smiley

Jeg hører gerne både gode og mindre gode historier samt tanker omkring det at flyve med jeres hunde - hvorfor eller hvorfor i IKKE har lyst til det.
Alle perspektiver hjælper, da jeg virkelig er i tvivl om det er noget vi skal/kan gøre.

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med at flyve med hund?
  • #2   2. jan 2015 #1 nej, hun vejer desværre for meget (7,6 kg.) og bliver jo kun tungere endnu. smiley

  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 220
    #3   2. jan 2015 Personligt har jeg svært ved at se hvorfor man skulle udsætte sin hund for flyvning i lastrummet medmindre det er fordi man flytter eller skal være væk i flere mdr. Men for en uges ferie, ville jeg ikke gøre det.
    Men jeg har aldrig prøvet det så jeg taler i blinde smiley synes bare når man ser på tv de der halvdrugget dyr som bliver udleveret til ejer smiley
    Vi har selv talt om ferie med hund, men så bliver det køretur og campingvogn smiley


  • #4   2. jan 2015 Jeg har det som Amalie
    Synes det er unødigt stress at udsætte hunden for, for 1-2 ugers ferie


  • #5   2. jan 2015 ja det er nu heller ikke noget jeg ville udsætte hunden for bare for at tage den med på ferie, og det lyder jo også til at det ikke kun er som en engangs ting men noget i har tænkt jer hvergang eller ihvertfald ofte når i skal afsted.. jeg tror helt ærligt at det er jer der vil syntes det er sjovt at have hunden med, fremfor hunden der vil syntes det er sjovt at være med.. den hygger sig sikkert ligeså godt i en pension eller anden pasning.

  • #6   2. jan 2015 Jeg og min kæreste elsker også at rejse, men vil aldrig udsætte Michelin for en tur i lastrummet. Det kan mit hjerte ikke tåle. Læste et sted at de danske lufthavne helt sikkert vil tage godt af de dyr, der skal i lastrummet, men vi skal også tænke på de udlandske lufthavne - f.eks. i Spanien har de et andet forhold til dyr, og vi kan ikke være sikre på om de vil tage sig godt af dyrene.

    Jeg vil mene at man godt kan tage et dyr max 8 kg med i flyveren, så du kan liiiige nå det før Bodil bliver større smiley





  • #7   2. jan 2015 ...min veninde fik sin hund udleveret i en transportkasse der vendte på hovedet efter en flyvetur.

    Jeg ville tage på ferier, og hygge mig, uden at skulle tage hensyn til min hunds behov i et fremmed land (og med en fransk er temperaturen jo også ret vigtig at tage hensyn til) i kan ikke se mange ting fordi i har hund med, og hvad får hun ud af at sidde i en ferielejlighed en uge?

    Lad hunden være hjemme smiley


  • #8   2. jan 2015 Jeg havde min den gamle med hjem fra Island. Da jeg stod i Kastrup dukkede der ingen hund op, så jeg måtte efterlyse ham. Hun kunne se at han ikke stod i Island, men kunne ikke se at han skulle ha fløjet med. De endte med at måtte gå ud og tjekke flyet endnu en gang og det viste sig at ingen var klar over at han var med, så der havde intet opsyn været med ham. Så ikke noget jeg ville ha lyst til igen medmindre det var nødvendigt.

  • #9   2. jan 2015 Kan man ikke bestille et sæde til hunden nogen steder?

  • #10   2. jan 2015 Amalie, Ditte og Steffen: Ja, det er også præcis vores overvejelser omkring det. Hvis hun alligevel skal være halv-stresset og skræmt hele vejen og nogle dage på ferien, er det jo kun for vores skyld at hun er med - og det skal det ikke være. Så tror jeg Bodil synes det er sjovere at blive passet af mormor og morfar.... de giver så mange gode snacks! smiley Jeg ville så aldrig sende hende i pension, men det er måske bare mig, jeg ville få hende passet af nogle jeg kender og stoler på eller blive hjemme smiley

    Michelin: Man kan tage 8 kg med, det er altså dyr, taske og vand der alt i alt må veje 8 kg... Bodil vejede vist 7,8 (og ikke 7,6) sidst min kæreste vejede hende, så det kan vi vist godt droppe smiley

    Obsternasig: Nu havde vi jo ikke tænkt os at tage hende med til hverken New York eller Disney World - men hvis vi fx skulle på afslapningsferie i feriehus med en masse gode bøger kan hun jo snildt være med hele tiden. Jeg kunne da aldrig drømme om at tage hende med, hvis jeg vidste at vi skulle rende på sightseeing hver dag fra 9-21... smiley

    Louise: Det lyder frygteligt... jeg har faktisk, da jeg arbejdede i lufthanven i Kbh, hørt om en kat, der kom hjem stivfrossen, fordi de havde glemt at tænde for varmen nede i lastrummet smiley Stakkels kat...

    Einstein: Det kunne jo være genialt, men jeg har desværre ikke hørt om det nogle steder. Det selskaber jeg læser om det hos, accepterer kun de 8 kg inkl. alt, hvis den skal med op i kabinen. smiley Det kan dog undre mig, nu hvor man fx også har sikkerhedsseler til hunde, at jeg ikke må købe et passagersæde og plante hende på det, der ville hun jo bare lægge sig til at sove, når nu jeg sad ved siden af hende.


  • #11   2. jan 2015 tja altså personligt har jeg kun brugt en pension.. og hun er virkelig virkelig dygtig.. hun sætter sig virkeligt ind i hvad de forskellige hunde har brug for, og bruger den tid på dem der er nødvendigt..

    personligt vil jeg hellere have Pixie passet i en pension af en der ved hvad hunde kræver og har tiden til at give dem det, fremfor nogen jeg bare syntes er søde smiley

    det er ikke lige møntet på dine forældre mere et generelt svar til din kommentar om at du ikke vil have bodil i pension.. smiley


  • #12   2. jan 2015 Steffen: Det ville nok også være en anden situation, hvis ikke mine forældre var 'hundemennesker' smiley Hun ville nærmest få det bedre der, end hun har herhjemme smiley

  • #13   2. jan 2015 No'Viki ahh jeg havde bare ikke forestillet mig at man ville flyve til sådan et hus smiley det er nok bare mig der rejser for lidt smiley

    Men jeg synes da at planen om en ferie for Bodil hos bedstemor og bedstefar lyder som en god ide smiley hvis det er andet end en bog-afslapningsferie -og sådan nogle kunne vel i realiteten måske ligeså godt holdes i køreafstand? for så tror jeg bestemt Bodil ville nyde det. smiley


  • #15   2. jan 2015 Jeg kan nu sagtens forstå at man ikke må have den på sædet
    Der er mange mennesker der er bange for hunde eller allergiske

    Men tror nu også at Bodil har mere glæde af en uge hos mormor og morfar
    Mine har altid hygget sig når de er blevet passet


  • #17   2. jan 2015 Begge mine hunde er med, når vi flyver.
    De er dog i kabinen.
    Men jeg har en kammerat, som har en Fransk Bulldog.
    Den er altid med, han han rejser Europa rundt.
    Den er lige som din for stor til kabinen, så den kommer i lastrummet.
    I lufthavnen afleverer han den i en speciel skranke.
    Der kommer så en mand og henter den, og sørger for at den kommer ud til det rigtige fly og bliver sat i et opvarmet lastrum.
    Når de lander, kommer der igen en mand/kvinde smiley og henter hunden og afleverer den direkte til dig.
    Dvs at det er ET menneske, der har ansvaret for at hunden kommer roligt og sikkert til og fra flyet.
    Det er rigtigt, at der har været mange grimme historier om både hunde og katte, men jeg tror (og håber) det hører fortiden til.
    Min kammerats hund har jeg selv været med til at modtage efter en flyvetur, og den havde ikke lidt overlast, det er stensikkert.
    Det skal dog siges, at det er en psykisk stærk hund.


  • #18   2. jan 2015 Altså jeg vil lige sige at historien med den hund der kom ud i en omvendt transport boks er fra i sommer, og det var en weimaraner...der skal alligevel noget turbulens eller sjusk til at flippe en kasse i den størrelse og med den vægt hund i...og det var i et større luftfartsselskab

  • #19   2. jan 2015 Det er desværre ikke fortiden, at hunde lider under flyture.

    Så sent som i sommers var der en hund, der døde pga. hedeslag/fordi den ikke fik vand nok, og det samme skete sidste sommer - og er sket flere gange før.

    Det er forskelligt fra flyselskab til flyselskab, men mange steder er der IKKE opsyn med hundene i fragtrummet. Og vælter en hund vandet eller det vælter måske i.f.m. at kassen bliver lastet, så har den altså ikke noget drikkeligt under flyveturen.

    Der er et meget højt støjniveau i en lufthavn, hunden lider under trykket, hele situationen er ukendt for den, i værste fald får du en hund, der går helt ned på det psykisk.

    For mange hunde vil en sådan transport i det hele taget være et mareridt, så jeg ville kun tage en hund med i fly, hvis det var absolut nødvendigt.


  • #24   4. jan 2015 Ditte: Der er jo ikke tale om hvorvidt man må eller ikke må ha' dyr med op i flyveren? En lille hund, på under 8kg, som gerne må være deroppe, kan da medføre lige så slemme allergiske reaktioner som en der vejer 8kg+?...

    Jeg kender også folk som er bange for hunde, og det er altså ikke min erfaringen at det har noget at gøre med størrelsen - MEGET mere sindet! Kender et par stykker som HADER chi's fordi de mener de er hidsige - men ikke har problemer med store rolige hunde.


  • #25   4. jan 2015 No'Vi'Ki
    Der er da stor forskel på om den ligger på sædet, og fælder (og evt savler og tisser)
    Og kan nå personen på det tilstødende sæde, det må da ikke være superfedt at have fået sædet ved siden af hvis man er rædselsslagen for hunde
    Og så at være lukket inde i en transportbox


  • #26   4. jan 2015 Odense: vi taler ikke om nogen bestemt tur - men uden tvivl uden mellemlanding!

  • #27   4. jan 2015 *VENGES*: jeg er nu heller ikke bange for at hun helt grassat efter sådan en tur - men mere om glæden ved ferien er 'stor nok' til at det er en potentielt negativ oplevelse værd og der er jo nogle fine pointer her i tråden. smiley Uanset hvad skal hun aldrig i pension - jeg har ikke noget faktuelt at ha' det i - jeg kan simpelthen bare ikke holde tanken ud.
    Sender hende ned til dig når vi skal rejse smiley ha ha ha ha ha ha


  • #28   4. jan 2015 Ditte: jeg vil vove at påstå at en lille chi i en stoftaske, forhåbentligt med lufthuller, kan fremkalde en lige så slem allergisk reaktion hos en allergiker som en fuldvoksen FB på et sæde.

    Desuden får man altid et vinduessæde og det tilstødende, når man har hund med i kabinen (har arbejdet i CPH!). Og hunden skal så være på det mod vinduet. Det er delvist fordi man ikke ønsker at nogen skal blive sat ved siden af en hund, de ikke kan lide og delvist af sikkerhedsmæssige årsager: Der skal ikke sidde en hund i vejen hvis man skal ud af flyveren i en nødsituation smiley

    Og: sæder hvor det har siddet hunde i tasker bliver rengjort efter andre procedurer end de alm - netop for at fjerne allergifremkaldende spor. Man har lavet prøver som viser, at der er mindre 'hund' tilbage på et rengjort sæde, efter den har siddet der UDEN taske, end hvis en med hundehår i trøjen/på bukserne har siddet i sædet og det bliver rengjort almindeligt... så der er vist grænser for hvor sart man med rette kan være. Hvis man dør af at have et hundehår i en kabine man skal sidde i, skal man nok ikke vælge at flyve med 200 andre potentielle hundejere smiley


  • #29   4. jan 2015 Ja ja
    Det er ho bare min holdning
    Men kan da se på mine bilsæder hvordan de ser ud af netop min franske og det kan IKKE støvsuges af


  • #30   4. jan 2015 Og som sagt er det ret svært at garantere at hunden ikke også tisser

  • #31   4. jan 2015 Herhjemme går de af alt uden problemer smiley men ja, så sidder de måske også i dit tøj... Så sætter du dig op i en flyver ved siden af en allergiker?

    Det kan da være det samme som at der har siddet en hund før dig smiley

    Mht. tisseriet er det vel ikke hjerne kirurgi at sige, at passageren skal medbringe noget underlag der skal lægge på sædet? Eller simpelthen bare give mega bøder, som skal finansiere rengøringen, hvis den tisser på sædet? Lige som at brække sig i en taxa - har hørt det også gør ondt på pengepungen smiley


  • #32   4. jan 2015 Som sagt KAN det være meget svært at få af
    Og jeg kan godt forstå (allergiker eller ej) at flyselskaberne ikke vil den ekstra rengøring som både hundehår og evt andre efterladenskaber kræver


  • #33   4. jan 2015 Men det er netop det man betaler for og derfor der, som regel, er tillæg på at ha' hunden med smiley Så de tjener i virkeligheden bare penge på det...

  • #34   4. jan 2015 (Mine bilsæder er forøvrigt sådan nogle velouragtige nogle som mange flysæder, og det er håbløst, men som sagt bare min mening, vi behøver jo ikke være enige smiley )

  • #35   6. jan 2015 jeg tænker stadig med gru på,da jeg hentede en græsk gadehund i kbh lufthavn,og der var mange mange hunde i lastbure

    ,burene væltede,de stod ovenpå hinanden

    .
    De blev afleveret,der hvor "normale" passagerer,altid kommer ud,.og lige pludselig,hørte alle vi,der skulle hente de her hunde,efter en flyvetur fra grækenland,et brag.

    alle burene,med hundene i væltede.

    de stakkels kræ,gøede,pivede,græd.

    ,og ALLE både hundemennesker og ikke hundemennesker,blev henholdsvis vrede,angste og kede af det på hundenedenes vegne.

    den ankomst glemmer jeg aldrig.
    Jeg vil aldrig,sætte mopsen i et lastrum.

    skal jeg på ferie med mopsen,ja,så skal han tabe sig,og jeg betaler gerne for et ekstra sæde for ham.Han skal aldrig,sidde i et bur i et lastrum,og føle sig usikker,selvom,han er psykisk stærk.Det er et lastrum med støj,og et dumt metalbur.

    så hedder det pension


    hilsen
    vibeke


Kommentér på:
Erfaring med at flyve med hund?

Annonce