2.194 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Gigtmedicin hvornår ? Gigtmedicin hvornår ?

Hej
Har en ældre tæve på 11 år der får gigtmedicin hver dag.. Hun har fået ny medicin cimalgex 80 mg ( megadyrt) da jeg syntes at meloxicam ikke havde den ønskede effekt mere.. Mit spørgsmål lyder. På hvilket tidpunkt af døgnet giver i jeres medicin??pillerne virker i 24 timer ( står der ihvertfald ) Startede med at give hende dem om morgenen, men dyrlægen sagde det var godt at give hende om aftenen sammen med maden.. Syntes bare hun virker lidt mere stivbenet når vi går vores eftermiddagstur.. Hvilke erfaringer har i ..?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.
  • Fjerne mini-vaskemaskine under køkkenbord. 840 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Hjælp til at samle Ikea skab og hænge lamper og andre ting op - fra kl 15,00 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gigtmedicin hvornår ?
  • #2   2. jan 2015 Morgen. Med morgenmaden.

• #3   2. jan 2015 Noget andet: Giver du ledtilskud, altså glucosamin/MSM og chondroitin - i mange tilfælde kan det hjælpe, så leddene bliver mere smidige og ikke smerter så meget. Det betyder jo en del i smertelindringen....

• #4   2. jan 2015 Har aldrig hørt om hjertemagnyler til hunde.. Vil spørge dyrlægen.. Næsten al gigtmedicin har bivirkninger som du skriver birgitta .. Min Freja fik en periode maveproblemer. Men nu giver jeg hende 1/2 ranitidin morgen ( mod mavesyre ) og det har hjulpet. Ja vores hunde er forsøgsdyr mht medicin.. Læste iøvrigt forleden at når man skifter til et andet produkt af gigtmedicin skal man faktisk vente op til 14 dage ( hvor hunden ingen medicin får) før man må give den det nye.. Det har min dyrlæge aldrig fortalt mig.. Kroppen skal afgiftes før man fylder nyt i dem.. Hhmmm

• #5   2. jan 2015 Kirsten.. Hun har fået Msm og glucosamin men syntes ikke det hjalp det store.. Jeg fodrer hande med j/d Hills .. Det hjalp meget en periode (-;

• #7   2. jan 2015 Ok jeg vidste godt det var medicin til mennesker.. Det er de mavepiller jeg giver Freja også.. Syntes prisen er ok.. Jeg giver 450 kr for 32 stk cimalgex.. smiley

• #8   2. jan 2015 Pia, det skal være det rette produkt altså et kombineret produkt og i høj dosis, når først hunden har så store problemer med gigt.
    F.eks. Solanum Flex HA http://www.rheumacure.com/SolanumFlexHA.htm eller http://www.naturesbest.co.uk/glucosamine-gold-p536/ i begge produkter har du "hele" pakken, en del produkter har kun en eller måske to af delene.

• #9   2. jan 2015 Ok tak Kirsten smiley

• #10   2. jan 2015 ellers kan prednisolon have rigtig god effekt på gigtsmerter, men der er selvfølglig nogle langsigtede bivirkninger ved prednisolon (Eller medrol) og det vil give ekstra madglæde og øget tørst og derved tissetrang

men prednisolon er utroligt billigt smiley du kan vende muligheden for dette med din dyrlæge

• #11   2. jan 2015 Min gamle tøs får sin pille om morgenen. Der er Previcox hun får. De virker også i 24 timer.

• #12   2. jan 2015 Prednisolon vil jeg slet ikke overveje.. Det er ikke godt i mine øjne.men tak for rådet alligevel (-: . Previcox skulle have det samme indhold som cimalgex.. Og lige så dyre .. Hvor gammel er din tøs dig med det lange navn " den kongelige" (-:
    Måske skulle jeg prøve at give hende om morgenen igen..

Kommentér på:
Gigtmedicin hvornår ?

Annonce