1.231 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Ører klør Ører klør

Min pomeranian har igennem en længere periode kløet sig rigtig meget ved begge ører. Han er begyndt at blive rimelig rød i begge. Har opsøgt dyrlæge flere gange men det lader til at de ikke kan opklare problemet - der er ikke noget fysisk at se. Har i evt nogle råd til hvad jeg kan gøre for at hjælpe ham? Har prøvet ørerens i en lang periode nu, men har desværre ingen virkning. Dyrlægens vurdering er at det evt. kan være noget hår som sidder og irriterere i øregangen.

På forhånd tak!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ører klør
  • #1   8. jan 2015 Tag til hundefrisør og høre om de vil se om der ørehår der skal fjernes smiley

• #2   8. jan 2015 Tak Ansofie! Det vil jeg prøve smiley

• #3   8. jan 2015 Så lidt smiley

• #4   8. jan 2015 Min Benno hatte røde ører indeni og kløede sig voldsom.
    Det viste sig, at det var svamp og betændelse af øregangen.
    Kur mit øredråber hjalp ret hurtig.

• #5   8. jan 2015 Allergi!?

• #6   9. jan 2015 Jutta: hvis det er svamp og betændelse ville dyrlægen vel kunne se det? Han har været i direkte bedøvelse for at de har kunnet kigge så langt ind i hans ører som muligt.

Teletubbies: Har selv overvejet allergi, men ville han så ikke klø sig flere steder end bare lige ved øerene? smiley

• #7   9. jan 2015 Nu spørger jeg måske dumt, men kan hunde få en form for afhængighed af at klø sig et sted? Grunden til jer spørger om dette er at efter han har kløet sig med poten i øret så snuser han til poten og slikker på den. Det gør han HVER gang han ha kløet sig i øret. Kan han klø sig i øret bare af den årsag at han syntes det smager eller dufter godt??

• #8   9. jan 2015 Benno elsker også at slikke på poten efter han har kløet sig, lige meget om han har rene ører eller om han har haft betændelse, Det gjorde han allerede denne gang han var hvalp. Dyrlægen sagde , at det kunne være en vane og jeg skulle afbryde og aflede ham.

• #9   9. jan 2015 ja, at de klør sig monotomt, kan være en slags stress. Det udløser et hormon, ligesom de heste der bider i boks væggen og sluger luft. Du skal aflede dens opmærksomhed, efter at dyrlægen har udelukket noget med mider osv. i ører.
    Undlad for guds skyld at købe noget og hælde i ørerne, uden dyrlæge samtykke. Mange hundeejere smadrer deres hundes ører, fordi de køber noget og smører-hælder i deres ører.

• #10   9. jan 2015 Tak for jeres svar smiley Doggymom: kan det også være stress hvis han begynder at klø sine ører når han ellers ligger og sover? Det eneste ørerens vi er kommet i hans ører er det vi har fået udleveret af dyrlægen. Vi har haft et stort forløb med ham hvor han har haft irritation i næsen. Det viste sig så at han havde næsemider og de blev herefter behandlet over flere forløb og mange indsprøjtninger da symptomerne blev ved at komme igen efter en måneds tid. Han har stadig irritation i næsen i form af nysen kløen og forstærket reverse sneezing. Tænker at det i ørene måske kan have en sammenhæng med hans irritation i næsen? Har prøvet at skifte fra royal canin til kornfrit arion, men dette lader dog desværre heller ikke til at virke.

• #11   9. jan 2015 Jeg har oplevet, at en hund godt kan klø sig i hovedet, selv om det kløer i rumpen, fordi han ikke kan nå at klø sig derhenne.

• #12   9. jan 2015 Jeg læser til hundemassør og har lige været i praktik ved en kiropraktor/dyrlæge. Han fortalte at de i usa har lavet undersøgelser der viser klar sammenhæng mellem uforklarlige øreproblemer og låste knogler i de øverste halsvirvler. Så hvis ikke dyrlægen finder nogen i ørene (betændelse osv.) så ville jeg - hvis jeg var dig- tage ham til en fys eller en kiropraktor. :)Vær dog obs på at der nok skal et par eller 4 rettelser til før det holder da kroppen søger tilbage til den stilling indtil den "husker" at blive det rigtige sted (ved ikke om det sidste gav mening... men lidt ligesom hvis man er vant til at gå og spænde i skuldrene så skal man huske sig selv på at slappe af ellers spænder man naturligt op..)

• #13   9. jan 2015 Min dyrlæge har også fortalt mig at en hund har dårlig føling på netop det punkt . Han sagde også til mig at bare fordi han klør sig i ørene er det ikke ens betydning med at det er lige præcis i øret men måske i det omkringliggende område smiley

• #14   10. jan 2015 Den kan ha`svamp i poterne som så smitter ørene, dvs. at bliver begge dele ikke ordnet så vil det blive ved til hunden har kradset sig selv til blods.
    Jeg har selv haft et par med svamp hvor det først hjalp da jeg badede poterne i ATAMON "det man bruger til bl.a. syltetøj" vi har også haft en del tilfælde på hospitalet hvor det enten var øremider el. svamp.
    Så var jeg dig ville jeg helt sikkert få tjekket for de 3 ting.

PS. Zareh. Hundene bliver ikke røde i æørerne og slikker ikke poterne hvis de har problemer med knoglerne, det lyder meget ulogisk.
    Jeg kan forstå at de vil "klø" sig hvor knoglerne "sidder" forkert, men det gir dem ikke svamp el. rødmen i øregangene/poterne.
    Det har jeg da lært som vet-sygeplejerske gennem mere end 30år. smiley

Ang. Atamonen så er det min egen hjemmelavede mirakelkur, da dr.dyrs ting ikke fungerede.

• #15   10. jan 2015 Anita: Tak for dit råd. Men vil dyrlægen ikke kunne se hvis der er tale om svamp? smiley

• #16   14. jan 2015 jow, det kan ses ved skrab.

Kommentér på:
Ører klør

Annonce