{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.264 visninger | Oprettet:

Menneske lus på hund? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Kan hunde få menneske lus, og hvis ja, kan de så leve på dem i lang tid?

Min søsters datter har været smurt ind i lus, og Ziva har været sammen hende inden det blev opdaget, og jeg ser Ziva nogen gange spjætter og slikker/groomer sig lidt, så blir lidt bekymret :-s

Hun får Bravecto, og skal have ny "pille" D.9/2 smiley

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Menneske lus på hund?
  • #1   11. jan 2015 Nej, det mener jeg ikke at de kan smiley

• #3   11. jan 2015 Pyha, så jeg mere rolig, tak for det smiley

• #4   11. jan 2015 Om de direkte kan få lus ved jeg ikke.
    Men vil da tro, at lige som vi kan få lopper, kan hunden vel også få lus?
    Altså lusen kan leve kort, men ikke leve af blodet. Men de kan bide. Altså lige som lopper på mennesker. Bare en tanke.

• #5   12. jan 2015 hunde kan få lus men de er IKKE de samme som mennesker ej heller katte..
    katte og hunde lopper er heller ikk ens ligeledes er katte orm og hunde orm heller ikke...

• #6   12. jan 2015 Enig Kristina, men til gengæld så kan mennesker GODT blive ædt af kattelopper lige så vel som hunde kan. smiley

• #7   12. jan 2015 Ja de kan hoppe over og bli bidt men de blir ik på katten... det er ihvertfald det min dyrlæge og det de sagde på det kursus jeg har Været på

• #8   13. jan 2015 Kattelopper er er noget Gud har skabt i vrede smiley de er næsten ikke til at komme af med hvis ens hus først er "inficeret/overtaget" af dem. De lever skam godt og længe på både hunde og mennesker, hvor imod hundelopper er meget lettere at undgå og fjerne hvis ens hund først har fået dem.

Men lus har jeg aldrig set blive overført. Kun menneskelus. smiley

Ingen af mine hunde har haft lus, så jeg kender kun til "år gamle" tilfælde fra jobbet, men mine børn og nu mine børnebørn får lus med hjem fra skolen konstant. smiley

Kommentér på:
Menneske lus på hund?

Annonce