935 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Altæderen slår til igen :( Altæderen slår til igen :(

Ja, Bodil æder ALT, og denne gang er det så gået ud over mine nye fine filt drinkscoasters.
Som I kan se på billedet, mangler der nogle af kuglerne, og da vi ikke kan finde dem er vi ret sikre på, at hun har ædt dem. smiley

Det skete i går omkring kl. 16:30, og vi har self. holdt skarpt øje med hende siden. Umiddelbart har hun, siden ikke vist nogle tegn på ubehag eller noget, men her til morgen er hun så begyndt at sige hoste/opkastlyde. Altså hvor hun sådan forsøger at fremprovokere et host, som om hun har noget i halsen.
Jeg sidder lige nu og ringer og ringer, for at få fat i dyrlægen i hans telefontid (hvilket mange andre, sjovt nok også gør mandag morgen!), men er der nogle af jer, som ved om hendes hoste kan have noget med det at gøre? De er ca 1,5-2 cm. i diameter.

Jeg synes umiddelbart det er en noget forsinket reaktion, taget i betragtning at det er over 12 timer siden hun spiste dem. Hun havde normal afførring på vores morgentur - uden filtkugler i. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Altæderen slår til igen :(
  • #1   12. jan 2015 En kan være smuttet i luftvejene. Hvis sådan en ikke fjernes vil det kunne give hunden kroniske lungesygdomme.

Jeg krydser fingre på at der ikke er noget alvorligt galt.

• #2   12. jan 2015 Enig med Sanne. God bedring.

PS. Min ene hund fik en rund marvkiks galt i halsen i morges. Panik, panik siger jeg dig! Hun fik den ikke op, men endte med at synke. Heldigvis er hun OK, men for fanden man bliver forskrækket.

• #3   12. jan 2015 Sanne: Jeg tror umiddelbart den er for stor til at kunne være havnet i luftvejene uden at der var kommet en reaktion noget før. Hun er en Fransk Bulldog på 7 måneder, så jeg tror hun var blevet kvalt hvis den var kommet den vej - men jeg ved det self. ikke..... åh hvor må dyrlægen bare gerne tage sin telefon NU smiley

• #4   12. jan 2015 Kongelig Medløber: Ja, jeg har også en gang måtte vende bunden i vejret på hende, fordi hun var ved at blive kvalt i en godbid, som netop havde sneget sig i luftrøret i stedet for spiserøret... man bliver VILDT forskrækket!! smiley

• #5   12. jan 2015 Virkelig forskrækket! Selvom det måske max tog 10 sekunder fra hun fik den galt i halsen til den var væk igen så føles det som flere minutter og som om tiden går i stå. Det er grimt når det sker!

• #6   12. jan 2015 Ja - meget!
    Jeg var ikke hjemme da B fortærede den her, men min kæreste siger at hun ingen lyde sagde, lå bare og splittede den stille og roligt ad og fik så ædt nogle af dem... tror I ikke hun ville ha' sagt nogle lyde, hvis en eller flere af dem havde været på vej i luftvejene? smiley

• #7   12. jan 2015 Well, jeg har lige talt med vores dyrlæge. Han siger, at han ikke bekymrer sig siden de ikke er større og at hun, hvis de sad fast som en prop i systemet, ville hun kaste alt op der kom indenbors... smiley

• #8   12. jan 2015 Mit bud er at hun forsøger at kaste den op, fordi mavesækken ikke kan opløse/fordøje filtkuglen.
    Det samme ses med knoglestykker, og det kan sagtens ske dagen efter.

• #9   12. jan 2015 Malene: tak for bud - aftalte med dyrlægen at vi holder øje med hende i løbet af i dag og hvis hun stadig hoster ringer jeg i morgen. Pt. er det en times tid siden hun har hostet. smiley

• #10   12. jan 2015 Øv lyder ikke rart smiley

Men jeg smiler nu alligevel lidt. Så din kæreste bare på mens hun havde det lækkert?

• #11   12. jan 2015 Haha, nej da C. E..... Han var bare i et andet rum og opdagede det først efter festen var godt i gang smiley
    Hun har det med at være yderst lydløs i ballade-lavningen smiley

• #14   12. jan 2015 Trine: Hold da ferie... en hel handske?? smiley Så er et par filtkugler vist ingenting smiley Hun er helt normal bortset fra hosten i morges, men det har jeg ikke hørt mere til.

Krumme: tak - det kan i virkeligheden også være knoglestykker, da hun også fik rå kylling med ben i for første gang i går.... virkelig mange fine ting i hendes mave pt smiley smiley

• #17   12. jan 2015 Krumme: Ja, de er altså tossede ind i mellem... Egentlig har hun aldrig før spist de ting, hun har snuppet/fået fat i, men 'bare' flået dem i stykker...

• #18   12. jan 2015 Her har hundene ædt alt fra plastik, over børnelegetøj, til ukrudtsdug, pinde, toiletruller, børnekopper og alt muligt andet godt, som aldrig har givet problemer.
    Vi opfordrer dem naturligvis ikke til det, men ind i mellem for de store hvalpe stjålet ting og sneget dem udenfor, for at hygge sig med dem om natten, hvor vi jo ikke kan se hvad de har derude.

• #19   12. jan 2015 Malene: Dejligt at høre - tænker også at man skal være mere en ualmindeligt uheldig - hvis en af dem ligefrem ligger i luftvejen uden at blokere den. At materialet så kan være svært at fordøje er jo en anden ting, men de er så små, at de er på str. med hendes lort generelt, så jeg tænker at de bare kommer ud igen på et tidspunkt.
    Og vi har self. heller ikke opfordret Bodil til at spise den her - men hun snuppede den uden min kæreste hørte/så det og har så ligget og hygget sig godt og grundigt med den mens han vaskede op smiley

• #20   12. jan 2015 Det er jo ligesom med børn...når de er stille, er der ballade i luften smiley

Pøj pøj med den bette fis smiley

• #21   12. jan 2015 Linda: ja, børn har jeg ikke, men det siger dem der har. smiley Hun har det helt fint og jeg har indtilvidere samlet 4 filtkugler op ude på gaden smiley

• #22   12. jan 2015 Har heller ikke børn...men en vovse, der også lige pludselig blev stille smiley

Det lader til de er på vej gennem systemet smiley Tal på hvor mange der mangler endnu smiley ?

• #23   12. jan 2015 Vi mener der er røget et sted mellem 8-12 stykker smiley så der er en god omgang farverig høm-høm tilbage i hende endnu smiley

Kommentér på:
Altæderen slår til igen :(

Annonce