{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Nabohund skider foran vores bagdør {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man, når en nabos hund bliver ved med at skide foran vores bagtrappe? Jeg er 100% sikker på hvilken hund det er, da det er den eneste der bliver luftet uden snor sent om aften og ejeren står bare og ryger eller snakker i mobil og holder absolut ikke øje med hvor den render hen.

Faktisk lufter de den aldrig i snor og den skider over alt på en stor parkeringsplads bag ved vores hus.

Det er skide træls, bogstaveligt talt. Især når vi er tvunget til at trække vores cykler og cykelanhænger gennem der hvor den skider.

Lægger man en klage i deres postkasse? Samler lorten op og lægger ved i en pose?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nabohund skider foran vores bagdør
  • #2   14. jan 2015 Ja, det var en udemærket ide, der også indeholder lidt humor. Du kan ligge en seddel ved siden af hvor der står en lille sød besked, med en hentydning. Ellers kan du snakke med din nabo? smiley

• #3   14. jan 2015 Var det ikke nemmere lige at hive fat i dem og gøre opmærksom på det?

• #4   14. jan 2015 Jeg ville sige det til ham, som har hunden

• #5   14. jan 2015 Jeg har også besluttet at jeg vil prøve at fange ejeren i aften når han kommer hjem og pænt spørge om han selv syntes at det er sjovt at træde i en hundelort. Svare han nej, kan jeg jo så høre ham om, hvorfor han så mener at andre skal træde i hans hunds lort.

• #6   14. jan 2015 Umiddelbart tror jeg du kommer længere med en høflig tilgang end den smarte

• #7   14. jan 2015 Tag en høflig snak med naboen i første omgang, gerne med et smil på læben smiley Min erfaring siger mig, at hvis man starter ud med at være "flabet" eller negativ, så går folk som regel i forsvarsposition og så kommer man ingen steder smiley

• #9   14. jan 2015

du står på Lur,og ser du det,så kommer du med en skovl,giver skovlen til hundeejeren,og siger sammenbidt:

fjern så den/de lorte fremover,og gør du det ikke,tja-så bliver der lagt rottegift ud,nøjagtigt,der hvor din hund skider ,og iøvrigt rundt omkring vores bopæl

kan man sige sådan ;;

held og lykke med hvad du end gør

vibeke

• #10   14. jan 2015 Snak med ejeren. Jeg ville ikke selv kunne holde en høflig tone over for sådan en ejer (holder ikke øje med hund + samler ikke op), men det er nok den bedste tilgangsvinkel smiley
    Du kan jo bare sige "undskyld, jeg ser at din hund render rundt og sætter sig foran vores dør, er du ikke sød at holde øje med den og samle op?"

• #11   14. jan 2015 Op i en papirspose med den. Hen foran naboens dør også ild i den. Så ringer du på og løber, så akn du jo se om han vil stampe på den for at slukke posen.

• #12   14. jan 2015 Henrik, det tiltaler mig. smiley :D smiley

• #13   14. jan 2015 #9 Rottegift må ikke anbringes så det er frit tilgængeligt!!
    Bortset fra det så var det da et usandsynligt dumt forslag at komme med!! Hvorfor i alverden skulle hunden (og alle andre dyr i nabolaget) dog aflives på den måde? De kan jo ikke gøre for at ejeren er en klaphat.
    TS jeg tror også du vil komme længst med en høflig tilgang. Og hvis det så ikke virker så kan du gå over til alle de sjove metoder smiley

• #14   14. jan 2015 Jeg har indhegnet vores forhave, fordi jeg var træt af, at een af naboernes hunde rendte op i sked i vores have. smiley

Det værste var så, at ejeren af hunden spurgte mig en dag, om det var p.g.a. deres hund, at vi havde sat hegn op. Hvortil jeg svarede, at jeg var ved, at finde ud af, om det var katte eller en hund, der sked i haven. smiley

• #15   14. jan 2015 fuberts

jeps

vibeke

• #16   14. jan 2015 Min mor satte altid et flag i lorten hvis det var en hund der havde skidt i vores indkørsel det hjalp faktisk:p

• #17   14. jan 2015 flag i lorten,har jeg også set her på frit løbs området.

ved ikke om det hjælper,men en latter får vi hunde ejere da ud af,flaget i lorten

ved ikke om det virker.

hilsen
    vibeke

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
    #18   15. jan 2015 Og hvordan gik det så, da du talte med ham?

• #19   16. jan 2015 Jeg har desværre ikke fået fanget ham på det rette tidspunkt endnu. Jeg har først opdaget at han var kommet hjem, længe efter. Men det ER hans hund. Andre der der boet her længere tid, siger at det har været et problem længe og de har sagt det til ham før, men det har åbenbart ikke hjulpet.

Det bliver sgu nok ikke helt så simpelt at få ham til at samle op.

• #22   19. jan 2015 Er SÅ enig med *Cookie & Audis mor*! smiley

• #23   19. jan 2015 Hvis du ved hvor han bor, så tag op til ham og sig på en pæn måde han gerne må samle op efter hans hund smiley

• #24   19. jan 2015 Hahahahah Ida!! smiley :D smiley

Jeg er så tilgengæld kæmpe tilhænger af Henriks idé!! smiley smiley

• #25   20. jan 2015 Og det smarte ved Henriks ide er at det virker uanset om det er naboen eller nabohunden der skider foran døren smiley smiley

• #27   24. jan 2015 Nå, fik fat i den ene ejer i dag, som fralagde sig ansvaret og smed det over på sin mand som ikke var hjemme. Hendes respons var IKKE positiv (det havde jeg sådan set ikke forventet heller), på trods af at jeg sagde at vi har set den skide foran døren, lette ben op ad vores cykler og i dag hvor det havde sneet, kunne man nemt følge hundepoterne fra den nylagte lort og hen til deres trappe, hvor deres hund lå.

Ej, men for fanden... I morgen går min kæreste og jeg der hen igen og håber så at hendes mand er hjemme og så tager vi den én gang til.

Nogen gode råd??

• #28   24. jan 2015 Hvis ikke sneen er smeltet så tag billeder/video hvor man tydeligt kan se hvor sporene fører hen.

• #29   24. jan 2015 God idé! Jeg har også planer om, at jeg vil forsøge at fange et billede på kamera af hunden der skider foran døren. Det burde kunne lade sig gøre.

Jeg kan ikke forstå at det skal være så svært lige at samle op, når hunden skider foran andre folks trappeopgange... Jeg har sgu lyst til at tage en rulle poser med i morgen. "Værs'go'. Så har i lidt til at begynde med".

Kommentér på:
Nabohund skider foran vores bagdør

Annonce