{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.562 visninger | Oprettet:

Bodil Dalsgaard
Bodil Dalsgaard
Tilmeldt:
10. dec 2012
Følgere: 22 Emner: 49 Svar: 3.686

Hundebur/burhunde {{forumTopicSubject}}

Meningerne er meget delte smiley men lad os få nogle meninger med begrundelse;)
Bruger du bur? Hvis ja hvornår, til hvad og hvor længe?
Jeg bruger bur, har bur i bilen til transport og ophold på træningspladsen, jeg ser til mine hunde minimum 1 gang i timen og de er kun i burene under transport og når bilen holder på træningspladsen hvor andre hundeførere hurtigt kan springe til hvis der skulle være problemer, i bilen er mine hunde i bur pga af sikkerhed.
Desuden har jeg bur i hjemmet, mine hunde opholder sig i bur i kort tid når de er våde, aldrig hvis jeg ikke er i nærheden og buret er ikke lukket i længere end 1 time, hjemme bruger jeg bur for ikke at få hele hjemmet svinet til af våde hunde;)
Hvalpe sover i bur ved siden af min seng, så kan jeg høre hvis de skal ud og jeg undgår at de bare søger hen i et hjørne når de skal, buret fjernes når hvalpen sover igennem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundebur/burhunde
  • #1   18. jan 2015 hundene er i bur i bilen, og når vi er til ag stævne

  • #2   18. jan 2015 Jeg bruger bur til Misja i bilen hvor Linka sidder i sele Min bil er en personbil ,hvor jeg desværre ikke har plads til 2 bure
    Ellers bruger jeg ikke bur
    Da jeg havde Sille, havde jeg et bur indenfor, hvor Misja blev lukket ind ,når Sille var inde Og det var bare for at beskytte Misja ,Sille kunne overhovedet ikke med Misja smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #3   18. jan 2015 Jeg bruger bur i bilen ligesom du, Boldil D, og så har jeg et bur herhjemme, som hundene kan bruge efter forgodtbefindende. Buret herhjemme bliver brugt flittigt som soveplads; når jeg kommer hjem fra arbejde/indkøb, finder jeg altid mindst én hund på vej ud af buret smiley

    Jeg kan ærligt talt ikke huske, hvornår jeg sidst har lukket lågerne til burene herhjemme.


  • #4   18. jan 2015 Bruger ikke bur. Hvis beskidt så bliver han dækket af på tæppe i kort tid til han er tør.

    Har intet problem med at hunde er alene 8-9 timer pr dag, men synes ikke det er ok, at det er i et bur så længe. Hunden kan ikke bevæge sig ret meget, og jeg synes ikke det er optimalt.

    Bur i bil, og bur med åben låge som bruges som kurv er helt ok.


  • #5   18. jan 2015 Jeg har ikke bur til charlie. Hverken i hjemmet eller i bilen. Jeg ville gerne have i bilen af hensyn til sikkerheden, men der er ganske enkelt ikke plads til et ordentligt bur. I hjemmet er det ikke nødvendigt da han ikke har problemer. Jeg har ikke "problemer" med at andre har hunden i bur når den er alene hjemme, så længe hunden er vandt til det og tryg ved det. Jeg er der imod meget imod et bur nå denne bliver brugt som opholdsplads for hunden 24-7 kun afbrudt af fem. min luftetur i haven hver tredje time (set hos en opdrætter der vidst har lidt for mange hunde).

  • #6   18. jan 2015 Mine sidder i bur i bilen, derudover har jeg bur med på konkurrencepladsen. Er vi på et længere besøg hos familie hvor hundene er med, så er det også med der. Jeg bruger det ikke til hverdag i hjemmet og jeg kunne aldrig finde på at forlade min hund i bur ( i bilen bliver de forladt i kort tid f.eks. ved klargøring på træningspladsen )

  • #8   18. jan 2015 AT ok du får et håndklæde og så prøv du at tørre en Tervueren efter 3-4 timers tur i mark og skov i øs regnvejr smiley

  • #10   18. jan 2015 OBS husk begrundelse, hvorfor er det ikke ok at hunden er i bur i hjemmet?

  • #11   18. jan 2015 Det kan ikke lade sig gøre kan jeg oplyse dig om;) skal den tørres må det være med en blower, det hader mine bare;)

  • #13   18. jan 2015 Jeg har aldrig brugt bur i hjemmet ,kun lige det med Misja og Sille
    Jeg bruger også håndklæder Jeg forstår heller ikke nødvendigheden af brug af bur i hjemmet


  • #14   18. jan 2015 Bruger ikke bur til mine. hverken i bil eller hjemme.



  • #15   18. jan 2015 Jeg har et bur til de små.
    Bruges på udstillinger og ved løbetid. Der ud over kan Asger sove i den, når vi er nogen steder. Så holder han os ikke vågen. Der ud over står den fremme i dagligdagen, som freespace hvis en af de små ikke gider de andre hunde.
    Buret er stort nok til hunden kan gå rundt der inde, sidde op osv.


  • #19   18. jan 2015 Jep sådan ser mine også ud efter en god tur;) de er alligevel trætte, for mig er det langt det nemmeste at de ligger i deres bure/kurve og tørrer;) alternativet er at bruge blower eller vaske og tørrer i ret lang tid;) de behøves ikke at skylles/vaskes, skidtet drysser fint af når de tørrer smiley

  • #21   18. jan 2015 Jeg har desværre ikke plads til bur i bilen, men jeg har bure derhjemme.
    Jeg bruger det i hverdagen, hvis mine skal have er lækkert ben eller lign de kan komme op og slås over, hvis vi har gæster der ikke gider hund, børn på besøg der ikke magter at lade dem være i fred og mange andre situationer. I sidste uge blev Nanna syg og derfor ordineret 22 timer i bur om dagen og der var jeg lykkelig for at hun har lært at være i bur og at hun elsker sit bur.
    Bruger det desuden til konkurrencer, hvor hundene slapper meget bedre af i buret end udenfor.
    Kunne ikke finde på at opbevare dem i bure mens de er alene eller lign. Det synes jeg ikke er okay.

    Synes alle hunde burde lære at være i bur, det er mega-praktisk især hvis man har mere end en hund.


  • #22   18. jan 2015 Jep hunde er i bur i bilen. Det er mest sikker for hund og mig og så kan bagklappen stå åben så bilen ikke bliver varm hvis de skal sidde og vente i den.

    Bruger også bur til konkurrencer eller hvis vi er på kursus hund har fred og kan slappe af og samtidig kan man selv fået slappe lidt af.

    Bruger også bur når der er flere hunde i et hjem hunde der ikke normalt går sammen og hvis de ikke kan finde ud af at falde til ro så kommer de også i bur. Så kan de få sover og chancen for den kommer op og slås bliver mindre.


  • #23   18. jan 2015 Vi bruger bur herhjemme når de er alene. Af flere grunde. De to stærke hunde skal ikke være alene sammen. Hvis de bliver uvenner er der ingen til at stoppe dem, har hørt skrækhistorier med hvor to SBT'ere var alene hjemme sammen og så blev de uvenner, da familien kommer hjem en time efter de er gået er den ene hund død. Den anden er fordi at Isam den store engang lukkede sig selv ud, han låste simpelthen døren op og lukkede lille Emmy ud af soveværelset og så gik de rundt på gården. Det kunne være endt meget galt. Men de er begge to vant til at opholde sig i bur, så det har jeg ingen problemer med. Hellere det end de er til fare for sig selv smiley

  • #24   18. jan 2015 Hvor længe lader du dine hunde være alene i bur Stina og hvorfor ikke bare i forskellige rum evnt med døren låst i mellem??

  • #25   18. jan 2015 Det er meget forskelligt og slet ikke hver dag da jeg har skiftende arbejdstider... Men det er max op til 8 timer (en alm arbejdsdag). De fleste dage slet ikke da jeg også arbejder aften og kæresten når at komme hjem inden jeg er kørt.

    Fordi som jeg lige har skrevet så åbner den store døre, og så har vi balladen.


  • #27   18. jan 2015 Jeg bruger bur i bilen af sikkerhedshensyn. Vi kører som regel kun korte ture og jeg er mere tryg på træningspladsen, når han kan sidde i sit bur fremfor i sele eller løs i bilen. Han er blevet meget mere tryg ved at køre bil efter jeg har fået buret smiley

    Hjemme kunne jeg aldrig finde på at bruge bur.... Ser ingen grund til at lukke sin hund inde i et bur i hjemmet og slet ikke ved alene hjemme uden opsyn. Tænk hvis hunden bliver syg eller andet.
    Er hunden våd og beskidt ( og ja, han har MEGET pels) bliver han tørret efter bedste evne og som Isabelle ser mit hjem ud derefter smiley


  • #28   18. jan 2015 Mine hunde kan tilbringe mange timer i hundetrailer. Det er praktisk når man er til træning, konkurrencer eller kurser. De har boet i traileren i op til 8 dage, når jeg har været i udlandet med dem.
    De virker glade for traileren og jeg mener ikke de lider nogen nød.


  • #29   18. jan 2015 jeg bruger bur til stævne, Balto er en hund der meget gerne vil være på hele tiden, med buret, kan han finde ro, så han kan holde til en lang stævne dag

  • #31   18. jan 2015 Vi bruger bur i bilen .. og til ag stævner.

    ligeledes hvis vi har gæster med små børn, kan det meget vel være at de kommer i bur lidt, hvis det stresser dem.


  • #32   18. jan 2015 Altså hundene. smiley

  • #34   18. jan 2015 Isabelle .. Nogle af dem ville ha godt af at lære hvordan man behandler hunde ihvertfald! smiley

  • #36   18. jan 2015 Vi bruger kun bur på udstilling, for hundens egen skyld, så den kan finde ro.
    Slædehunde er flokdyr og skal ikke sættes i bur andet end før konkurrence og under transport. Der er ingen undskyldning for at sætte hunde i bur når de er hjemme, andet end ejers dovenskab og manglende evner.


  • #38   18. jan 2015 Her har vi også bur, i bilen til når vi kører eller når vi er på træningspladsen, kigger jævnligt til hende undervejs, og på træningspladsen stå bilen altid ulåst så hun hurtigt kan få hjælp ( hvis der modforventning skulle opstå et eller andet) Om sommeren er det dejligt praktisk med buret for hun er bag gitter hvis der skulle komme en hund for tæt på, prøver dog på at parkere efter at det ikke skulle blive nødvendigt.

    Hjemme har hun bur, det var et vi fik med fra opdrætter, sidste hvalp der blev afhentet, så hun fik det bur tæve og hvalpe havde haft adgang til under hele opvæksten, det var så en fordel for min gamle tæve ( den gang 12 år ) der ikke altid synes at sådan en lille snothvalp var verdens nye vidunder, her blev det brugt til timeout når den gamle skulle have lidt fred eller når den bette burde slappe af og sove . senere gik vi dog over til børnegitte ( da hun ikke længere kunne komme imellem tremmerne)
    Vi har dog stadig buret stående og hun bruger det flittigt som hule og søger selv derind hvis hun vil have lidt fred, lige som at det altid er der hun får ben og div guf.
    Det er efterhånden sjældent at jeg ber hende om at smutte derind men det kan ske hvis hun feks køre helt op over gæster så få hun lige en tur i buret til hun er rolig inden hun kommer ud og hilser


  • #39   18. jan 2015 ejers dovenskab. kan ikke helt følge hvordan du kan vurdere at det er sådan for samtlige hunde?

    jeg har virkelig svært ved at se problemet i det. jo hvis det er i 9 timer om dagen. Men når det er i nogle bestemte situationer. forstår ikke hvorfor det er så forfærdeligt.


  • #40   18. jan 2015 Mette hvorfor skal hunde være i bur i hjemmet ?

  • #41   18. jan 2015 Vi bruger ikke bur.
    Har den gamle en dårlig dag, har vi den lille omme foran ved os - ellers er de bag i.
    -Dog har vi gitter i.

    Men min bedstefar bruger bur, og har altid gjort det. Blackie sidder deri når de køre eller hvis de er til konkurrence. Han har lejet en 'boks' på træningspladsen - så der er han også 'lukket inde' når han ikke er i gang.;)



  • #42   18. jan 2015 Det er vores hunde heller ikke som udgangspunkt. Hjemmet er deres base.

    men vi har bestemte situationer hvor buret hjælper.

    1. Vi havde besøg af et familie medlem, med hendes søn med adhd. hundene stressede fuldstændigt. der kom de i bur, og lagde sig til at sove.
    2. Tyson havde været ved magtor, og fået tjekket hans ryg og ben igennem, så han skulle have ro. der er buret en god løsning. også når vi har to!

    Juleaften da de fik gode ben var de også i bur!


  • #43   18. jan 2015 Har desværre ikke plads til bur i bilen, men havde jeg, så røg de deri under kørsel.

    Hjemme har vi ikke noget bur heller, men vi har en stor hvalpegård købt i en periode, hvor Myrna fik hang til at grave i murene (bor til leje, så det duede ikke). Det havde så meget med alene hjemme træning at gøre, for hun gjorde det så snart, hun kunne se sit snit til det, om vi så var hjemme eller ej. Den var så stor, at begge hunde kunne gå rundt derinde, have to senge, mad og vand og masser af legetøj og også lege sammen.

    Den er jeg faktisk blevet ret glad for. Har vi gæster, der ikke kan lide hunde, kan de være deri uden at være afskåret fra vi andre. Den har også været god de første ti minutter når folk kommer ind ad døren, hvor der er liv og glade dage. Så får de lige nogle minutter til at falde til ro og se gæsterne an, og så kommer de ud og mødet dem stille og roligt.

    Den er super let at klappe sammen og sætte op og fylder ikke en skid, så tænker den også bliver rigtig god at have med på udstillinger og lignende, hvor hundene skal have et roligt, trygt sted. smiley


  • #44   18. jan 2015 Det er en hvalpegård som denne. Fleksibel og med mulighed for at gøre større og mindre med flere/færre elementer smiley

    (billede lånt på nettet)


    profilbillede
  • #46   18. jan 2015 Jeg har bur hjemme.
    Hun sover i det hver nat, hvis vi har huset fuld af gæster, hvilket er yderst sjældent og hun ikke kan finde ro, bliver hun lukket ud i buret, så hun kan slappe af.

    Et bur er kun en straf, hvis man gør det til straf. Gør man det ordenligt, så fungerer buret som en tryg base, hvor hunden finder ro.


  • #48   18. jan 2015 Og der skulle stå, at det IKKE havde så meget med alene hjemme at gøre - Dummet smartphone smiley

  • #50   18. jan 2015 Er også imod synes heller ikke de skal være i bur smiley Self i bilen er det okay. Men ikke når de skal være alene hjemme smiley

  • #51   18. jan 2015 Hvorfor Katrine S ?

  • #54   18. jan 2015 Synes bare personlig ikke om det smiley Har ikke nogle bur herhjemme smiley Men self er hun i en bur når vi er ude og køre smiley


  • #55   18. jan 2015 Har investeret i en hundetrailer med 4 bure i - og det er noget af det bedste jeg nogensinde har haft. Store bure, 112x60 (højden kan jeg ikke huske, men de kan ihvertfald stå op hvis de har lyst).
    Her opholder hundene sig under transport selvfølgelig, når vi er til træning, når vi er til konkurrencer (så bor de i traileren og den kan låses, så jeg har ingen problemer med at lade dem stå uden opsyn) og de sidder der også "til tørre" når de er drivvåde efter en tur i regnvejr. Jeg har lagt træuld i burene og det fungerer rigtigt fint med dem der.

    Indendørs har vi igen bure - men vi har 4 hundegårde som to af mine hunde opholder sig i når jeg på job.

    Jeg har ingen problemer med at folk lader deres hunde opholde sig i bure - der kan være forskellige årsager, og har hunden vænnet sig til det, ser jeg ikke problemet.


  • #57   19. jan 2015 Prøv at forklar forskellen på at ligge i sin kurv til man er tør kontra ligge i sit bur til man er tør;)

  • #58   19. jan 2015 For hunden ? Ingen smiley

  • #59   19. jan 2015 Loppen #45 hvorfor syntes du det er bedre at hunden er i baggangen alene, end at den er i stue/køkken i bur, til den bliver tør?

  • #62   19. jan 2015 Mine hunde er da trætte når vi kommer ind, de plejer øjeblikkelig at smide sig ned, hvis de er våde er det i buret, er de ikke våde så smider de sig bare på gulvet;)


  • #64   19. jan 2015 Loppen - så det er ok at holde kanin i bur så?

  • #65   19. jan 2015 Mine kan stå op i burene i traileren - jeg kan bare ikke komme i tanke om at jeg har set de har gjort det ? Jo, når de skal ud så er de jo glade - men ellers ligger de bare ned og kigger. Jeg tænker at de jo ikke på samme måde som eksempelvis heste, kan stå og og slappe af smiley

  • #68   19. jan 2015 Mine hunde er så smidige at de sagtens kan rejse sig op og vende sig på steder, hvor der er ikke er 2 meter til loftet smiley



  • #70   19. jan 2015 Det kunne mine schæferhunde nu også smiley

  • #72   23. jan 2015 Jeg har bur til begge mine, inde i huset. Der er de når de er våde efter gåtur, når vi spiser, hvis de får ben, og når de er alene hjemme.

    De er der når de er alene fordi:

    -Hvis der går ild i huset, kan brændmændene få dem ud, et råd fra min farbror som er brandmand.

    -De kan ikke slås indbyrdes når de er i hvert deres bur. Jeg har hørt nok historier om hunde der enten er kommet til skade, eller den ene er blevet slået ihjel pga slåskamp.

    -De kan ikke komme til skade ved f.eks bid i ledning, fald fra møbler.

    -Hvis der bliver begået indbrud i huset, så er hundene ikke i vejen. Og indbrudsmændene vil med størst sandsynelighed lade hundene være.

    -De kan ikke ødelægge ting, jeg ved hele tiden hvor de er.


  • #73   24. jan 2015 Vores er i bur i bilen.

    Hjemme har vi et bur dækket af et tæppe stående, købt samtidig med vi købte Christa. Der skal jo en løsning til, når man har både han og tæve gående sammen.

    Christa har selv valgt at bruge det som sove plads, fra hun var helt lille. Quando begyndte at bruge det fordi hun brugte det, så nu skiftes de til at ligge i buret eller i sengen hos os, i løbet af natten. Det er også en hyppig soveplads om dagen.
    Under de 4 farlige dages løbetid, er buret lukket om natten - en dag med ham i buret / en dag med hende i buret. Om dagen er de skilt af et børne gitter og under opsyn.

    Vi har den sidste måneds tid passet en lille ny hvalp og den har været lukket inde i buret om natten, efter en halv times tid i sengen med os andre.
    Nu efter 1 måneds tid, hvor hun er stoppet med at bide i alt, lukker vi ikke buret om natten mere.
    Når hun har ligget hos os i sengen en halv times tid, bliver hun urolig og hopper ned efter 1 minut og ligger sig til at sove i buret.

    Når vores hunde er mudret får de en 'undervognsvask' og et håndklæde. Resten tager vi med moppen dagen efter, når de er blevet helt tørre. smiley

    Vi har stor glæde af buret herhjemme, både os og hundene.


    profilbillede
  • #75   24. jan 2015 I bilen er det ok, men ikke derhjemme. Har haft en hund i bur som hvalp. Det var funky og I et bur til en stor schæfer. Det var fordi nova ikke kender konceptet 'hvalpepas ' og funky var jo en lille lort dengang. Det foregik i ca 2 mdr. Vores bure i bilen er så store at de kan sidde op uden at dukke hovedet , stå op i fuld længde og kigge med strakte ben på siden. Jeg har intet problem med at lade dem ligge der i flere timer eller overnatte i bilen. Indenfor vil jeg ikke have dem i bur.. Både af hensyn til brand men også fordi Jeg synes de skal have lov at gå rundt når de har lyst ..

  • #76   24. jan 2015 Ligge ikke kigge..

  • #77   24. jan 2015 Isabelle min farbror har oplevet at komme til brændende huse, hvor der er en hund inde i huset. Enten gemmer hunden sig, ellers er den så aggrassiv at de nærmest ikke kan komme til den. De fleste hunde vil meget nødigt forlade det brændende hus, for det er jo deres trygge base. Derfor gav han mig meget ros, over at mine var i bur.
    For buret kan de lige løfte ud.

    Og jeg har talt med flere brændmænd, og ALLE siger det samme.


  • #78   24. jan 2015 Natascha - det giver rigtig god mening faktisk smiley



  • #79   24. jan 2015 Tja.. nu har jeg haft en del at gøre med brandmænd (qua min branduddannelse) og sjovt nok er de hunde der sad i bur jeg har hørt tale om, altid døde af røgforgiftning fordi de ikke kan flytte sig fra røgen. En standard branddragt kan sagtens "tage" et hundebid og jeg har aldrig hørt om en hund der har bidt en brandmand der kom og tog den ud.

    Men ok..hvad ved jeg.


  • #80   24. jan 2015 Jeg ved det heller ikke - jeg tænker bare, at det må være nemmere at tage en hund ud når den sidder i et bur end at hvis hunden bliver skræmt og gemmer sig ...

    Men ok .. hvad ved jeg


  • #81   24. jan 2015 Ja men som mange herinde siger : en død hund lider ikke.. næh og den stritter selvfølgelig heller ikke imod smiley

  • #82   24. jan 2015 Så du mener, at er en hund i bur så er det ude med den, hvis der udbryder en brand ?

  • #83   24. jan 2015 Ikke nødvendigvis men mener risikoen er væsentligt større..

  • #84   24. jan 2015 Det kommer vel an på, hvor det er placeret i forhold til hvor branden opstår / hvor brandfolkene kommer ind.
    Hvis det står i det bagerste værelse fra hoveddøren (hvor man må formode brandfolkene går ind i huset), er det nok ikke ret smart. Står buret i entreen - så kan det da alt andet lige kun være en fordel.


  • #88   24. jan 2015 Isabelle - heste vil ikke forlade brændende bygninger. Ved ikke hvordan hunde har det.



Kommentér på:
Hundebur/burhunde

Annonce