4.338 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Bedste mod tandsten? Bedste mod tandsten?

Har idag været til dyrlæge med Ziva på 8mdr, og hun har, trods sin unge alder, rigtig meget tandsten smiley

Hun har altid kødben (politistave) til at ligge, og som hun os bruger lidt, og så får hun div andre kødben nogen gange om ugen, og et par gange om måneden får hun rå marvben..

Jeg skal til at "børste" tænder på hende med en dut man sætter på fingeren, men lure på at købe noget der er imod tandsten, ala Plaque off?

Hvad kan i anbefale?

På forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste mod tandsten?
  • #2   21. jan 2015 Hun har desværre kun fået kyllinge lår en gang, og ellers kun rå marvben smiley

Men ville gerne give hende kyllinge lår/bryst oftere, har bare ikke plads i fryseren til det eller andet smiley

• #5   21. jan 2015 Min får ofre stegeben og det tager Tandsten vi har 7-9-13 aldrig døjet smiley

• #6   21. jan 2015 Hvor tit anbefales det at man giver dem det?

Hun har jo tørfoder til at stå 24/7

• #7   21. jan 2015 Nej jeg laver aldrig mad, altså varm mad til mig selv smiley

• #8   21. jan 2015 Fjern tørfode

• #9   21. jan 2015 Hov smiley fjern tørfoder de dage hun får råt , min får gerne en 3 gange om ugen ..

• #11   21. jan 2015 Toastbrød, rugbrød, pålæg, pølsehorn, ja og så marvben når jeg køber det smiley

Det er en lille fryser i køleskabet smiley

• #13   21. jan 2015 Hvor køber man rå ribben?

Købte engang tørret ribben i RigtigHundemad, men der spiste hun kun det kød hun kunne få fat i, men der var hun heller ikk så stor/gammel smiley

• #14   21. jan 2015 Nogle racer skulle også være disponeret for at få tandsten nemt. Fx pudler, jeg fik renset min hunds tænder ved dyrlægen lige da vi overtog ham, det er to år siden og jeg synes han trænger igen. Jeg ville gerne få taget mig sammen til at børste deres tænder, men de hader det og jeg kan slet ikke komme ind bagved med mine pølsefingre i deres små munde.
    Jeg har så set nogen bruge elektriske tandbærster det overvejer jeg at prøve. ? Jeg har aldrig prøvet noget mod plak andet end kødben.

• #15   21. jan 2015 Fakta , Brugsen og selvfølgelig andre store kæder smiley

• #17   21. jan 2015 Synes altid ben ved slagteren er store bærende knogler smiley

• #18   21. jan 2015 Altså alt andet end bærende ben? smiley

Jeg må prøve at kigge efter noget, handler mest i Rema1000 nemlig, og der fandt jeg så en kasse med 6 marvben i til 20kr smiley

• #19   21. jan 2015 Marvben er ikke så gode til at rense tænder som f.eks ribben, kylling eller andet "småt" som hunden kan spise det hele af. Charlie får okseribben (købt hos slagteren) eller kylling. Enten hele, halve eller bare lår. Grisehaler skulle vidst også være gode til formålet.

• #20   21. jan 2015 Bor tæt på en slagter, så kunne være man skulle en tur derop smiley

• #22   21. jan 2015 Jeg ved godt det ikke kan trylles væk, skriver os jeg skal til at "børste" hendes tænder med den fingerdut jeg har, men derfor kunne det jo godt være der var noget der yderligere kunne hjælpe med at holde det væk/nede smiley

(og os holde den ækle ånde i skak) >.<

Man skal jo starte et sted ^_^

• Animaks.dk
    Animaks.dk Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 57
    #23   21. jan 2015 Hej lunte.
    Det med tandsten hos hunde er meget normalt og desværre også meget dyrt at få fjernet hos dyrelægen.
    Du nævner PlaqueOff og ja det er et ganske glimrende produkt. Men hvis du vil spare lidt penge så prøv Anibio Tandstenfri. Det er meget billigere og MINDST lige så godt som PlaqueOff.
    En god idé fremover er at sørge for at din hund får lidt flere tyggeartikler og her vil jeg klart anbefale naturlige tyggeartikler overfor de skrækkelige knudeben osv. som man finder langt de fleste steder.
    Glimrende rksempler på tandrensende tyggeartikler er kyllingehalse, gåsehalse, lammeben osv.
    Mange steder anbefaler de Dentastix osv, men tro mig, naturlige rå tyggeartikler/ben er langt bedre og sundere for din hund.

Held og lykke med din hunds tænder.

Mvh. Peter

• #24   21. jan 2015 Fik en gang et råd der hed revet æble i maden hver anden dag. har dog ingen anelse om det virker eller ej.

• #25   21. jan 2015 Man kan også købe en fil (eller hvad det nu hedder) så man selv kam fjerne tandsten. Det er væsentligt billigere end at få det gjort hos dyrlægen. Alternativt kan man nogle gange tage en fingernegl og skrabe det af tanden.

• #27   21. jan 2015 Birgitta - nej det er skam tandsten jeg snakker om. Man KAN med en tommel finger negl knække noget af det af, men jeg er mere til at bruge den 'tang' eller hvad du vil kalde den, til det.

Kan lige prøve at se om jeg kan finde link.

• #29   21. jan 2015 http://www.ostrand.dk/shop/tandrenser-flad-189p.html

Meget muligt, men hos mig har det været muligt at fjerne tand sten (ikke bare belægninger!), med sådan en fætter der.

Førhen sendte min mor hundene til dyrlægen og måtte af med ca 3000kr pr gang(og hund), når de skulle have fjernet tandsten.

De penge sparer hun nu, fordi jeg fjerner dem med tangen. Jeg er ikke tilhænger af at skulle smide hunden i unødvendig narkose og smide penge ud af vinduet, når jeg selv kan fjerne det for en brøkdel af prisen

• #30   21. jan 2015 Jeg brugte dem her, da jeg havde min shih tzu bla. Som døjede med tandsten og ja desværre også andre ting, men de var møg gode og hjalp rigtig meget
    http://www.netdyrlaege.dk/hund/aptus-bucadog-tyggelapper-small-netdyrlaege

• #31   21. jan 2015 Jeg får købt nogen gode ben og/eller kyllinge lår/bryst hun kan få nogen gange om ugen, og så får hun børstet bisserne så godt jeg kan/må smiley

Dentastix får hun ikke, dem gider jeg ikk bruge penge på da hun får så meget andet godt at tygge på smiley

Tusind mange tak for alle jeres svar smiley

• #32   21. jan 2015 Lige kyllingebryst er nok ikke så effektivt da der jo ikke er ben i smiley

• #34   21. jan 2015 Birgitta, det hjalp bestemt på min hunds tandsten og den dårlige ånde det gav, så selvom der ikke står det er til tandsten, så nedbryder de nu tandsten alligevel smiley

• #35   21. jan 2015 Nu skriver du forretningen Rigtighundemad, og der har de sikkert frosne kalvebrystben. De er supergode, både ben og brusk altså giver det en rigtig god massage af tænder og tandkød. Drop marvbenene og skift så aftensmåltidet ud med et kalvebrystben et par gange om ugen, så skal du se resultater.

• #36   21. jan 2015 Iøvrigt så har Rigtighundemad masser af sunde tyggeting, meget bedre end politistave, og hundene elsker de naturlige guffer.

• #37   21. jan 2015 Ja det ved jeg, jeg snolder os gerne hos RigtigHundemad når jeg har råd smiley

• #38   21. jan 2015 Min hund får også nemt belægningen på tænderne. Han har en enkelt gang fået renset tænder.
    Vi holder det nu nede ved at give ham lammeben og kalveben et par gange om ugen.
    For nogle måneder siden opdagede jeg, at han igen havde fået slemme belægningen (efter jeg ik havde givet ben i en længere periode).
    Jeg var sikker på, at han var nød til at få renset tænderne igen, men det er helt væk efter jeg begyndte at give ham ben igen.

• #39   22. jan 2015 Må hun få dette svine ribben? smiley

Jeg skære det selvfølgelig ud i mindre stykker smiley

profilbillede
  • #40   22. jan 2015 Ja det må hun meget gerne få smiley Jeg har ikke lige helt styr på hvor stor din hund er og kan heller ikke lige så hvor stort kødstykket er. Men jo større des bedre for så er der mere at tygge i. DOG skal du lige være opmærksom på at svin i større mængder KAN give hård mave hvis hunden ikke er vandt til at få det. Men hvad er der der? Fire ribben med kød? Måske det halve ad gangen vil være passende til at starte med.

• #41   22. jan 2015 Hun er 10kg stor smiley

Jeg har skåret dem ud i de 4 ribben der er, og starter med den mindste smiley

• #42   22. jan 2015 God ide smiley

• #43   22. jan 2015 Får en glad hund her til aften, hun ELSKER råt smiley

• Grethe K
    Grethe K Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #44   7. mar 2019 Jeg har en Bichon Havanaise på to år hun får barf mad og har de flotteste tænder på nær hendes to hjørnr tænder hun får ben og gulerøder men jeg ved ikke hvordan jeg kommer det til livs ville gerne kunne købe en tang hvor man kunnee skrabe det af.

Kommentér på:
Bedste mod tandsten?

Annonce