{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

hundehandler / hundeopdrætter? {{forumTopicSubject}}

Jeg synes at det er godt der gøres så meget mod alle disse hundehandler, men i synes der er mange der kalder en kennel med mange hunde for en hundehandler,, dette er jo ikke korekt eller ?

fandt en der havde skrevet dette i en gæstbog hos en kennel der har været mget omtalt synes faktisk det gav lidt megenin har slette navnen på disse per soner vedkommende måtte have skrevet om..

væar sød at holde en sober tone i tråden eller´s sletter jeg den . tak.


_-------------------------------------------------------------------------------


Nu vil jeg lige pointere at jeg har købt 2 hunde fra kennel xxxxxxx, og der var ingenting i vejen med dem de var dejlige og raske og var yderste sociale, og velplejet.

Har lige dette at tilføje til hende der xxxx xxxxx der driver organisationen dogsdatng. hvis hun så gerne vil stoppe hundehandlerri hvorfor vil hun så lukke danske kenneler der ikke er hundehandlere, det gør jo kun markedet større for hundehandlerne.



Det er jo sådan at de gerne vil lukke alle hundehandlere, men dette er kennler de går efter, jeg vil især fremhæve en, nemlig kennel xxxxxxx. De har intet gjort galt og de har alle deres forhold i orden. (se venligste deres hjemmesidde www.kennel-xxxxxxx.dk)

Men disse mennesker vil jagte dem der opdrætter mange hunde.

Men det er jo dem der sørger for at der er hunde til de danskere der gerne vil købe en hundhvalp der er vokset op under ordentlige og kontroleret forhold, og som skal godkendes og løbende er under kontrol af de ofentlige myndigehder.

Kan ikke forstå at disse personer vil lukke en kennel/kenneler der nemlig kan levere disse hunde og hvor folk ved der er kontrol med dem i stedet for at folk ikke kan få en hvalp og der efter går ud for at søtte en hundehandlerne.

Det giver simpelthen ingen megning at de gør dette, disse personer må kede sig meget.

Og de har ingen ide om at de skader markedet for dansk opdrættede hunde. idioter siger jeg bare.....

Jeg kan kun anbefale folk at købe hunde hos xxxx der er intet i vejen med deres hunde. De har ikke andet end kærlighed for deres hunde smiley , og er der nogen der ikke går ind for hundehandlerri så er det xxxxx .

Så Skam dig xxxx

stort kram til dig xxxx fra os

------------------------------------------------------------------------------

hvad siger i til den tanke at det der nogen der vil lukke kennler med mange hunde hvor alle lov regler er overholdt i forholde til de uskyldig hvalpe der kommer fa kumerlig forholde hvar der ingen kontrol er med tingene

jer´s megning udbedes....

dette er ikken en tråd om hvor vidt det er ok at have mange hunde men hvor vidt det er de forkerte ting der nogen gang bliver gået efter..
jeg kan på sin vis måske følge den person der har skrevet dette.. hvad siger I ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundehandler / hundeopdrætter?
  • #1   4. sep 2006 Nu har jeg det indtryk, at hende fra dogsdating ikke politianmelder nogen med mindre der er godt med beviser, og lige den "kennel" der bliver omtalt har jeg ikke meget tilovers for.

    Men selvfølgelig skal man passe på med at melde nogen "bare" fordi de har mange hunde...men har man beviser på, at de leverer den ene syge hund efter den anden plus andre ting, så synes jeg det er iorden at gribe fat.
    Igen, jeg har forståelsen af, at dogsdating ikke anmelder nogen som helst med mindre der er hold i det.


  • #2   4. sep 2006 nu følger jeg meget med i hvad der sker på dogdatings sidde og der står jo hundehandler ik eller er det mig der har overset noget,, de skal væk ,,

    og synes også at susspekte opdrætter der ikke følger den pågældene lovgivning skal lukkes ingen tivel om det ,, men jag er efterfølgende være inde på den pågældnes kennel´s hjemmesidde og der har ploitiet og alle andre instanser været ude og rense kennel ,, prøv at læse inde på der´s hjemmde sidde had de skriver det er faktisk ret interasant ?

    tjek det ud ?



  • #3   4. sep 2006 jeg har aldrig været der selv så kan ikke udtale mig men kennlen må jo fælge den pågældene lovgivening sidden politiet afslår allt hvad de bliver anmeldt for..

    (skal lige sige jeg ikke vil forsvare denne kennel, blot have en konstruktiv debat om emenet )

    D


  • #4   4. sep 2006 da H - jeg har for nogle dage siden været inde og læse på deres hjemmeside, og ja politiet og pressen har været derude, men nu giver jeg heller ikke altid særlig meget for politiets vurderinger af hunde/dyrevelfærd...har oplevet alt for mange gange, at de ikke har kompetencen til reelt at vurdere dyrevelfærdssager.

    Men jeg har ikke selv besøgt den "kennel", så kan kun udtale mig ud fra det jeg har hørt om stedet...og så vidt jeg ved, er der mange beviser på at de ikke har helt rent mel i posen.


  • #5   4. sep 2006 den del af sagen kender jeg ikke noget til... men hvis man læser var det jo ikke det de blev anmeldt for så vidt jeg kan læse , ud fra avis artiklen,

    jeg kan kun forhold mig til havd der står på der´s sidde da der ikke står ret meget om sagen på dogsdatings hjemmesidde.. ? dvs smiley det ville mårsk give en mere fyldstgørende belysning af hele sagen smiley

    D


  • #6   4. sep 2006 det vil sige den tilsynsførende dyrlæger og kreddyrlæger heller ikke ser på dyre velfærd ,, hvis det er tilfældet er det jo endnu bedere den nye lov kommer ? smiley

    D


  • #7   4. sep 2006 jeg aner ikke om de kun er 2..kender ikke noget til ansatte eller medhjælper på det sted så kan ikke sige om de kun er 2 , ?

  • #8   4. sep 2006 det er dejligt at høre der er kenneler hvor du har været hvor der var styr på tingen så må kontrolen jo virke bare lidt ?



  • #9   4. sep 2006 Jeg er ihvertfald glad for at der snarte kommer den nye hundelov især for hundens skyld ovder det ganske land ,, smiley

    D


  • #10   4. sep 2006 aner ikke hvir tit den kredsdyrlæger kommer sådan nogen steder ? så det ka jeg ikke svare på ,,, ?



  • #11   4. sep 2006 termins opdrætter ?



  • #12   4. sep 2006 men hvis de nu kun er 2 også ansætter nogen så kan de jo forsætte IK ? eller lad os sige de overholder den ny lov hvad så ?



  • #13   4. sep 2006 nu har jeg set de billeder der blev taget, inden de blev anmeldt

    jeg har stadig kvalme og brækfornemmelser over dem.

    det er et sted der kun tænker på penge, og ikke dyrenes ve og vel, og utroligt mange hvalpe de har solgt med sygdomme


  • #14   4. sep 2006 nåå ok så ved jeg da hvad det står for smiley

    noget helt andet så synes jeg det er vildt der et markede for alle de hunde der bliver lavet i DK ,,

    nå men tak for en saglig debat rart at øre hvad andres tanker er omkring dette smiley

    synes jeg fik rigtig mget ud af det du skrev corner smiley



  • #15   4. sep 2006 Jeg har selv lige haft kontakt til dogdating .
    Hun ringede tilbage efter få timer .Men vi har ingen sag da der mangler beviser (desværre ) .jeg syntes hun virkede seriøs nok .
    Og det er garanteret ikke alle kenneler som overholder div. love så der ryger nok et par stykker i svinget engang imellem det er der vel ingen som ka ha ondt af


  • #16   4. sep 2006 Jah, selv de værste steder kan have gode tilfælde..
    Min hovawart var der skam ingening i vejen med, men det ændrer ikke at der er andre der har anmeldt stedet hun kom fra (med god grund efter hvad jeg har set/læst/hørt/oplevet), og stedet er nu lukket af justitsministeriet.


  • #17   5. sep 2006 er der nogen der ved havd der skete i denne trå jeg oprettede blev der ikke holdt en sober tone eller hadv skete der sidden den blev slettet havde ellers bedt folk om holde en sober tone i den trå chi -staff linker til jeg stoppede med at kigge i den da min espørgsmål i tråden ikke blev besvaret .


    D


Kommentér på:
hundehandler / hundeopdrætter?

Annonce