804 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Cecilie
Cecilie
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

papillon\chihuahuablanding 1000 spørgsmål papillonchihuahuablanding 1000 spørgsmål

Jeg har pga. forskellige omstændigheder fået foræret en skøn lille dreng af denne blanding. Han er 5 år og umiddelbart ok velopdrsgen. Hans gøen er ikke så slem som da han kom for nogle uger siden. Men jeg er vant til store hunde ( collie og slædehunde) og det er en del år siden sidst jeg havde hund.
Nu til spørgsmålene
Hvor meget motion skal sådan en lille fyr have ? Er 2-3 timer om dagen for meget?
Hvaf med fodring? Har fået noget tørfoder med, men kender ikke mærket så var i petworld og blev anbefalet taste of the wild, da jeg bad om kornfrit foder og han i forvejen er vant til totw vådfoder. Jeg er dog ikke interesseret i at fodre udelukkende med vådfoder, ds det ifølge min berergning bliver alt for dyrt. Han er ikkr verdens mesr madglade hund..
Jeg blander tørfoder og vådfoder sammen for at lokke ham til at spise, men hvor længe kan en dåse holde sig når den er åben?
Hvad med pelspleje? Han er noget ømskindet og snapper efter børsten?
Jeg vil gerne aktivere ham på en eller anden måde, men når han er ret ligeglad med mad synes jeg det er svært?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kløvning af brænde 1.500 kr.
  • Hækkeklip 300 kr.
  • Ordnet have 1.500 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt mellem fliser 1.250 kr.
  • Stikkontakt med løs forbindelse 638 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  papillon\chihuahuablanding 1000 spørgsmål
  • Cecilie
    Cecilie Tilmeldt:
    feb 2015

#1   2. mar 2015 I øvrigt mht hans gøen. Er det muligt at gøre det mindre, så han ike genere naboerne med umotiverede bjæf? Og vil han starte forfra med at bjæffe hvis jeg tager ham med på besøg i f.eks. min mors lejlighed?

• #3   3. mar 2015 mht motion vil jeg sige at det kommer an på hvad slags vi snakker? mine to papilloner kan fint gå en 2-3 timers tur, men de kan selvfølgelig ikke gøre det i højt tempo.
    Gøen er lidt svært at svare på, hvis det allerede er bedre tror jeg godt du kan gøre meget for det. Min den ene gøer meget gerne men jeg holder det konstant nede, andet er der ikke rigtig at gøre smiley
    jeg fodre mine med Olivers pt, skifter så snart til essential..De får fiskeolie på, så glider det ned med velbehag. Jeg ved ikke det med dåsemad, vil tro en 3 dage smiley

• #4   3. mar 2015 Er han langhåret? du kan evt købe noget tanglefix- tror jeg det hedder- og så tage børstning stille og roligt, når I alligevel sidder og slapper af, gerne med en blød børste smiley

• #5   3. mar 2015 Det er denne lille fætter det drejer sig om ??

profilbillede
  • #6   3. mar 2015 Med hensyn til dåsemad, så får mine to små også en gang imellem lidt blandet i deres tørfoder. Når jeg åbner en dåse, fryser jeg resten ned i portioner, så kan det jo holde længe.
    Hvor ser han sød ud smiley

• #7   3. mar 2015 Hvor længe har du haft ham? Lige da jeg fik Robin gad han slet ikke spise, selvom jeg sagde værsgo og gjorde maden interessant, utrolig frustrerende smiley

Han får mad 2 gange om dagen, og efter nogle dage begyndte han at spise lidt mere og i dag spiser han normalt. Han får kun tørfoder, lige nu det fra Petworld der hedder All Dogs mener jeg.

Hvis du ikke har haft ham så længe kan det være flyttestress der gør han ikke spiser.

Eller også har han trænet dig til at hvis man ikke spiser sit foder får man bare noget andet smiley

• Cecilie
    Cecilie Tilmeldt:
    feb 2015

#8   3. mar 2015 Spørgsmålet er nok nærmere om hsn har trænet sin gamle ejer i at få noget andet for her i huset lever hunde af hundemad. Jeg har passet ham de sidste seks uger og fik ham foræret i torsdags smiley tak for tricket med dåsemaden.
    Mht motion går jeg almindelige ture på 1-2 timer samt mindre ture på ca. en halv times varighed i alt 3-4_ gange om dagen og jeg vil selvfølgelig gerne have ham med mest muligt, men jeg ved st han kun er vant til meget korte ture, tusind tak for de øvrige råd. Det er skønt at hqve et sted at spørge

Kommentér på:
papillon\chihuahuablanding 1000 spørgsmål

Annonce