{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

hjælp til dansk svensk gårdhund!.. {{forumTopicSubject}}

godaften!...
er så heldig og skulle hjælpe min mor med og finde en dansk svensk gårdhund hvalp...
skal være 100% iorden,samt med stamtavle.
vi vil ik tages i røven hvis i forstår,så har i en person i kan anbefale der sælger den race,vil i så ik være søde og skrive det til os?..
skal gå rimeligt hurtigt,da hun vil give den i min fars 50 års føsdagsgave d.27/9-06.

håber i kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til dansk svensk gårdhund!..
  • #1   6. sep 2006 Prøv at kigge på DKK's hjemmeside, der har de lister over avlere og hvem der har hvalpe lige nu smiley

• #2   6. sep 2006 Jamen, så skynd jeg at studere denne side:

(link fjernet)

Her er hvalpe med stamtavle til salg.

På hjemmesiden er der også et telefonnr. til en hvalpeansvisninger, hvis I har brug for råd og vejledning.

Held og lykke med at finde en hund - har selv 2 dejlige Dansk/svenske.

Hilsen Gitte

• #3   6. sep 2006 gitte hvem kunne du varmt anbefale hvis du skulle købe hund nu?..

• #4   6. sep 2006 Håber at din far ønsker sig en hund. for ellers er det en rigtig dårlig ide, at give dyr i gave. Hvis han ikke ved noget om det, så giv ham et bilede af en gårdhund i stedet. Så kan I sammen tage ud at vælge en til ham, hvis det er det han vil. Det er svært at vælge hund til andre. det er jo ikke til at vide, om den iIvælger, vil passe til ham.

• #5   6. sep 2006 Meget enig med doggymom

• #6   6. sep 2006 ved hva du mener med det,men nu det både min mor og far,og de har altid haft huns i deres liv..
    den bliver snot forkælet smiley og kommer med i deres campingvogn,så det er vi ik bange for,han har set hva det skal være for noget..

• #7   6. sep 2006 har lige søgt om venskab, kan måsek hjælpe dig

• #8   6. sep 2006 (link fjernet)

• #9   6. sep 2006 Ja, men ØNSKER han sig en hund??
    Nogle mennesker der har haft hund og al det ansvar der følger med, hele deres liv, er nogle gange glade for at slippe for det på deres ældre dage.
    Hvis ikke han har tydeligt udtrykt ønske om en hund, syns jeg det er en dårlig ide.

• #10   6. sep 2006 Det er lidt svært, og her i åbent forum kan jeg ikke fremhæve nogen frem for andre, selvom jeg har kendskab til avlen i Danmark.

Men først skal grundlaget for en hund være i orden, tid, interesse, en lang fremtid med hunden. Derefter skal man gøre op med sig selv hvad hunden skal "bruges" til.

Når det er gennemtænkt, kan man begynde at se på hvilken hund man skal vælge.

Det kommer an på hvad hunden skal bruges til. Er det med udstilling for øje, så skal det selvfølgelig være en hund der er meget racetypisk - dvs. opfylder racebeskrivelsen så meget som muligt. Er det en hund til andet brug, f.eks. træning, agility så kan man godt se bort fra det. Men vigtigst af alt er at vide hvad det er for nogle "aner" hunden har - derfor godt med stamtavle - så kan man få en indikation af hvordan den hund er - men så kommer opdragelse selvfølgelig ind i billedet herefter.

Jeg rådgiver gerne i et lukket forum - men er væk fra i morgen til og med søndag - så jeg håber ikke det skal besluttes her og nu.

Hilsen Gitte

Kommentér på:
hjælp til dansk svensk gårdhund!..

Annonce