{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Hvorfor hundesvømning? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har et spørgsmål i det jeg endnu ikke helt har forstået formålet med at tage hunden i svømmehal og træne/lære den at svømme..?
Det giver massere af mening hvis den har haft en skade og skal trænes op, men virker som om folk gør det af andre grunde også?
Mig bekendt er hundens evne til at svømme ganske medfødt og kommer helt automatisk, så hvorfor tager man den i snor og med redningssvest på, for så at lokke den i et stort bassin?
På forhånd tak for evt. svar, og ellers fortsat god morgen her fra! : )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor hundesvømning?
  • #1   7. sep 2006 Ok... Mange tak! : )

• #2   7. sep 2006 Vores var faktisk også vandskræk, turde ikke engang træde i en vandpyt, men efter en del tilvending og lege i vandkanten ved stranden, fandt han ud af det egentlig var meget lækkert, og nu er han knap nok til at kalde ind fra vandet igen. smiley

• #3   7. sep 2006 Jeanet, ja det er selvf. sandt... smiley Ku' forestille mig det måske også var effektivt hvis man havde en overvægtig hund der skulle ned i vægt, så den ikke overbelaster led... smiley

• #4   7. sep 2006 For det første - så er det ikke alle der bor i nærheden af strand, så nogle hunde har aldrig set vand. Gør man det, er det lige så god træning i havet. Jeg bor i nærheden af vand, men med alle de hunde dødsfald der er sket henover sommeren pga grønne alger vil jeg nok tænke mig om inden jeg tager mine hunde med på stranden.
    For det andet, så vil jeg heller ikke byde mine hunde at svømme når det er for koldt - de skal jo helst ikke være alt for våde på hjemturen. I svømme"haller" er der tørremuligheder - også en fordel.
    Sidst men ikke uvæsentligt, så går jeg til svømning med mine 2 dansk/svenske gårdhunde for at styrke deres muskler og udvikling af hunden som helhed.
    Og ja, Bianca er kun et halvt år, men jeg tror på det styrker hendes sundhed, og at hun så samtidig er dygtig og vild med at svømme, så kan jeg ikke se noget forkert i at give sin hund den oplevelse - også. Men der er jo gode alternativer såsom lydighed (Bianca), agility (Baloo) og ringtræning (begge 2) som er dejlige træningsmuligheder ikke at forglemme, men måske ikke så opbyggende som svømning.

Det var vist det jeg mener om svømning.

Gitte

• #5   7. sep 2006 Gitte: Jeg har sandlig heller ikke sagt noget om at der er "noget forkert i det", vidste bare ikke hvorfor! smiley
    Vi bader da heller ikke i alger, eller iskoldt vand, så lader vi i stedet bare vær med at svømme, det er jo ikke noget hunden nødvendigvis skal, i hvertfald ikke hos os! Så går vi da bare en tur som altid.
    Kan godt se din pointe med at det er god træning, men vi bruger selv svømning bare som sjov, og derfor spurgte jeg til andres meninger. smiley
    Og du har da helt klart ret i at det sikkert er den sundeste træningsform der er når det kommer til det fysiske, ligesom hos mennesker formoder jeg. smiley

• #6   7. sep 2006 Hej Anne-Mai
    Ked af at du har fået det indtryk at jeg troede du var imod. Jeg syntes bare jeg prøvede at fremhæve fordelene ved "inde"svømning.
    Jeg har en lækker lab, som elsker vand, og det skal helst være i havet.

Gitte

• #7   7. sep 2006 Gitte: Nåå ok... smiley Misforstod vidst bare din ene sætning så, om at du ikke kunne se noget forkert i det, for det var jo heller ikke det jeg vil give udtryk for. smiley

• #8   7. sep 2006 Fie har gået til waterwaking for at genoptræne hendes muskler og prøve at få hende ud af vanen med at 2takte, det er desværre blevet så dyrt at det ikke er en mulighed mere for os smiley

• #9   7. sep 2006 Æv hvor surt... Hvad mener du med 2-takte, når hun går eller svømmer? (Er det som pasgang?)
    Er lige lidt nysgerrig. smiley

• #10   7. sep 2006 Ja når hun går, så er det 2takt, ved squ ikke om det er som hos hestene, men mon ikke *GG*

• #11   7. sep 2006 *G* Nåå ok, er det til fremvisning de helst ikke må det, eller?

• #12   7. sep 2006 Jeg bruger hundesvømning til at træne hundens kondition op.

For det første skader det ikke hunden, da trykker på vandet er ens, og man undgår skader.

Jeg bruger det også for at hunden får rørt alle sine muskler, her tænker jeg især på lunge hjerte og brystmuskler.

og efter en ½ times svømning, med et par korte pauser, så er hunden virkelig træt. og så er det sundt.

• #13   7. sep 2006 Nej slet ikke, hun er blevet opereret for lidt over et år siden og lægerne var længe om at finde problemet, derfor har hun kompenseret ved at trække benet og går derfor på en anden måde.

Så til waterwaking kan man ved hjælp af løbebåndet ændrer tempo og få hende til at gå normalt (der er glasruder så man kan se hvordan hun går), samtidigt giver det godt med muskler.

Men med deres sidste "sindsyge" pris-stigning kan jeg desværre ikke være med, hvor meget jeg end gerne ville.

• #14   7. sep 2006 Stine

Ja hun gjorde det netop for at aflaste benet, men hun gør det stadig og dyrlægerne/behandlerne der har været på hende, siger at nu ligger det oppe i knolden på hende.

• #15   7. sep 2006 Jeps, men den er squ svær at bryde smiley

Til waterwaking er det f.eks først på 3 turen hun går rigtigt hele vejen igennem (hun fik 3 ture på 5-7timer) ad gangen.

• #16   7. sep 2006 Ja hun er blevet meget glad for at svømme i søerne, vi holder dog lige pause på grund af de fandens alger, ellers har vi her den sidste måned kørt til søen 3-4 gange om ugen og der har hun fået lov at apportere i vandet.

• #17   7. sep 2006 Hej Stine !! Hm... Nasty fik ikke snakket med dig i svømmeren i tirsdag, han er lidt sur på dig.

• #18   7. sep 2006 Tak for rådet Stine, det vil jeg prøve *S*

• #19   7. sep 2006 Rene, Nå ok på den måde, ja sorry, det havde jeg ikke lige fanget, er jo også tidlig morgen. smiley Vidste slet ikke de reagerede sådan, som aflastning, smart i grunden, hvis bare de kune stoppe igen. Men håber da det går helt væk med tiden! smiley

• #20   7. sep 2006 Stine: har svaret, var lige optaget af telefonen

• #21   7. sep 2006 FInd en anden vandglad hund og tag med og leg med den ude i søen, så kan den måske "lokke" jeres ud i vandet, når den ser det ikke er farligt. smiley Sådan lokkede vores en anden vandskræk hund ude nede ved stranden! smiley

Kommentér på:
Hvorfor hundesvømning?

Annonce