2.843 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Bygger rede Bygger rede

Vi har de sidste par dage bemærket, at Chessie er begyndt at 'bygge rede'. Hun kravler ind under sengen og skraber i jorden, hvilket hun aldrig har gjort før - og hun vil ikke komme ud. Vi har haft bordpladen til at plastikhavebord til at stå op ad muren, og hun er begyndt at grave i sandet under det, og lægge sig der. Og hun lægger sig forskellige 'hule-agtige' steder. Fx i vores lille forgang, hvor hun lagde sig i mørket, bagved nogle høje kasser.

Er det normalt, at hun begynder at bygge hule på den måde, eller kan der være noget i vejen? Hun er lidt over 1½ år (20 mdr.), og blev alenehund for snart tre uger siden, da vi fik vores gamle hund aflivet. Kan det have noget med det at gøre?

Hun har aldrig før bygget rede eller søgt gemmesteder på den måde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Batteriplæneklipper stopper heletiden 500 kr.
  • Ordnet have klippet høj hæk 2.200 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i øjenhøjde. Nemt at komme til. 942 kr.
  • Klippo græsslåmaskine med blokeret startsnor 1.000 kr.
  • Opsætning af opvaskemaskine der ikke allerede er etableret. Plus eventuel nedtagning af radiator. 4.000 kr.
  • Forhave + have 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bygger rede
  • #2   14. mar 2015 Det lyder som om hun er falsk drægtig. I kan få noget der hedder Galastop hos dyrlægen mod dette, for det er synd hun går og har det sådan.

• #3   14. mar 2015 Ja, det passer vidst nogenlunde. Det var hun i Januar.

Jeg har også tænkt på falsk drægtighed. Hvilke symptomer er der ellers på det?

• #4   14. mar 2015 At de finder et stykke legetøj eller lign og våger over det som en høg... Hævede patter, som tegn på hun gerne vil afgive mælk.

• #5   14. mar 2015 Hun har ingen af delene...

• #6   15. mar 2015 Ens hund behøver ikke at få alle tegnene. Trille får mælk i patterne, og så jeg ellers intet mærke.. hvis ikke det var pga. mælken så ville jeg ikke tro hun blev falsk drægtig.,.

• #9   15. mar 2015 Som de andre siger, kan det være falsk drægtighed.
    Du skal dog være opmærksom på, at en hund som gemmer sig, kan have smerter.
    Jeg ville nok søge dyrlæge i morgen.

• #11   15. mar 2015 Isabelle: Mange hunde kan sikkert godt lide huler, men som dette er beskrevet synes jeg det er en markant adfærdsændring på en 1,5 år gammel hund. Efter min mening, skal man altid holde øje med adfærdsændringer....-og har selv oplevet en hund som begyndte at gemme sig pga. smerter.
    Men lækkert billede af bamserne i øvrigt smiley

• #13   15. mar 2015 Pia - Der er umiddelbart ingen andre tegn på smerter. Hun spiser og drikker normalt, hun er ligeså legesyg og glad som hun plejer. Hun er bare begyndt at lave huler. Da hun var helt lille hvalp, kunne hun godt finde på at lægge sig under noget, bag ved noget, eller lægge sig trange steder. Men det gik hurtigt over igen, da hun blev lidt ældre.

Hvad gør man ved falsk drægtighed?

• #14   15. mar 2015 Cts se mit svar længere oppe smiley

• #15   15. mar 2015 Jeg synes bare jeg har læst, at man kun medicinerer, hvis det er slemt. Det synes jeg ikke rigtig det er. Det er jo slet ikke hver dag hun gør det.

• #17   15. mar 2015 Det skulle vel også gerne gå over af sig selv igen, ikke? :o)
    Vi holder lige øje med hende, ser om det bliver værre. :o)

• Marian W
    Marian W Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #18   26. apr 2019 Nu er det lige at min hund også graver osv som beskrevet . Men han er en han hund????

Kommentér på:
Bygger rede

Annonce