Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kalm afstressende middel
  • #1   19. mar 2015 Vi brugte Kalm til nytår. Det kan være jeg er dum, men hvad mener du med EU - stress? smiley

• #2   19. mar 2015 EU stress er "positiv" stress - men bare for meget. Altså fx overdrevent glad og kravler på væggene. Som at glæde sig til noget så meget at man ikke kan andet end det.

• #3   19. mar 2015 Aah. Jeg har desværre ikke prøvet det på en hund med EU stress, så smiley

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 217
    #4   20. mar 2015 Har ikke prøvet Kalm, men har en hund som stresser let op når der skal til at ske noget, når vi er på vej på tur, eller kører bil, eller hun regner ud der er lagt spor.
    Har kaldt det forventnings stress, men tror du det er det samme som EU stress?

• #5   20. mar 2015 Nej, Robin stresser hurtigt når der er andre hunde i nærheden for han vil SÅ gerne lege, men det træner vi meget med hvor jeg prøver at aflede opmærksomheden og det har hjulpet en del siden jeg fik ham i Januar

• #6   20. mar 2015 Kravle på væggene ser jeg i øvrigt ikke som noget positivt, men som forkert aktivering.

• #7   20. mar 2015 Ja, det er nok EU stress Dinoni. Det er så godt at komme på et kursus om stress hos en dygtig adfærdsbehandler, det har hjulpet os meget. Det handler ikke om for lidt aktivering, det er en arvelig ting, som gør, at man virkelig skal være opmærksom på hvordan man træner hunden - først og fremmest skal man være tålmodig og rolig! Men ville bare høre om nogle havde gode erfaringer med Kalm mht den type stress. Jeg prøver det nu, og skal nok give en tilbagemelding om en måneds tid, hvis der er interesse for det. smiley

• #8   20. mar 2015 Jeg skrev forkert ikke for lidt smiley hvis i laver en masse forkert aktivering hjælper det ikke

• #9   20. mar 2015 OK. Men det gør vi ikke, vi træner præcis som vi skal. Det er en jagthund og hun har desværre fået lidt for meget af den stress en jagthund jo skal have. Men vi har også været på kursus osv. omkring det så vi kan gøre det bedst muligt for hende.

• #10   20. mar 2015 (Men lad os holde os til emnet - vil fortsat gerne høre om erfaringer med Kalm, og jeg vil også gerne opdatere, om det har givet nogen effekt)

• #12   20. mar 2015 Ja, absolut. smiley

• #14   20. mar 2015 Vi træner jo med dummy osv., så det er ikke fordi vi ikke bruger hende. Og vi kan godt bruge legetøj som belønning under vante omgivelser. Vi står bare ikke og kaster bold på en græsplæne dagen lang... Men som sagt, det var ikke meningen med denne tråd at diskutere adfærdstræning, blot høre om nogle har erfaring med Kalm. smiley

• #16   20. mar 2015 OK. Vi bruger ikke lige bolde som belønning, da hun hellere vil have legetøj. Vi bruger under de vante omgivelser og der kan vi godt. Nye steder kan vi ikke, da det stresser hende for meget op lige nu, men når hun har fået mere ro i sig, kan vi godt.

• #18   20. mar 2015 Jeg bruger det til min Border i forbindelse med træning og konkurrence (lydighed). Det bevirker at hun har flere gode øjeblikke hvor hun kan koncentrere sig om hvad jeg/vi laver frem for at hyrde på alle de andre hunde på træningspladsen.

• #19   20. mar 2015 stressende hunde skal slet ikke lege med bold (og pinde)

• #20   20. mar 2015 Anja, er det rigtigt?? Hvordan bruger du det - altså hvor mange pump og hvor længe ad gangen til din hund?

• #21   20. mar 2015 Jeg har købt piller til hende. Men hun får bare en enkelt dosis ca 1½ time inden vi skal af sted - det afhænger jo af vægten på hunden. Jeg har fået af vide jeg kan gå op på dobbelt dosis hvis nødvendigt når det kun er 1-2 gange i ugen, men jeg har fin effekt af enkeltdosen smiley

• #22   20. mar 2015 OK. Vi skulle give dobbelt dosis af det flydende i maden i starten, også kan man så trappe ned hvis det virker. Hvornår begynder virkningen fra du giver pillen?

• #23   20. mar 2015 der går den der ca 1½ time.
    Jeg valgte pillerne fordi min hund er kræsen, og derfor er jeg ikke altid sikker på hun vil spise sin mad. og det er bare super nemt. det er tyggetabletter som hun bare spiser uden problemer smiley
    Altså det har ikke fjernet alt hendes stress - fx stresser hun stadig over at have snor på, men der er bare meget bedre koncentration end uden. Jeg har brugt det de sidste par måneder. Jeg ved så ikke om alderen også har noget at sige. Hun fylder 2 på søndag

• #24   20. mar 2015 OK ja pillerne må være nemmere for min hund er på samme måde og spiser ikke altid op. Men jeg synes jeg kan mærke en smule forskel siden jeg gav det igår aftes egentlig.

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 217
    #25   1. apr 2015 Så har vi afprøvet Kalm smiley gør det ikk hver dag, kun hvis vi skal noget stressende. Testede det på gæster, og der virkede det virkelig godt, hun plejer at stresse helt op når der kommer gæster og så bare køre rundt i et højt lalleglad gear. Men her var hun lige kort op og være glad, hilse på og kunne så falde hurtig ned igen.

Natascha - har du prøvet at give det i en skål uden mad, min hund elsker smagen og spiser det gerne. Det var lige til det du sagde med din hun ikk altid spiser op

• #26   1. apr 2015 Tak Dinoni. Godt at I kunne se en forskel. Hun kan godt spise det op nu, vi giver hende bare mindre mad samtidig. Hun spiser det ikke rent, kun første gang hun fik det, men hun er træt af det hurtigt. Vi har også prøvet det nu i 12 dage. 10 - 12 pump dagligt. Jeg aner ikke om det har hjulpet for at være ærlig. Hun har været god til at ikke stresse de seneste par dage, men om det er fordi hun for nylig har leget med en anden hund, eller om kalm virker, det aner jeg ikke. Det er kun de sidste par dage vi har set en forskel, på trods af så høj dosis. Det kan også være fordi hun netop har overstået sin første løbetid. Jeg synes det er for dyrt - har allerede brugt det op jo pga. hun skulle have så høj dosis. Jeg overvejer at købe det igen, hvis hendes stress bliver værre igen.

Kommentér på:
Kalm afstressende middel

Annonce