{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Tager på {{forumTopicSubject}}

Jeg forstår det simpelthen ikke og er ved at blive godt frustreret. Mika vejede 14,8 kg da jeg overtog hende den 5. november. Hun blev fodret med barf, ved ikke hvor mange g men det var virkelig ikke ret meget (fik med i små poser til ca 10 dage). Hun var helt ekstrem sulten, tyggeben forsøgte hun at sluge hele! Vi har valgt ikke at barfe (af flere forskellige grunde) og startede med Kingsmoor. Vi kunne dog hurtigt se at hun tog på med lynets hast, så vi gik rimelig hurtigt over til let varianten. Mika vejer nu 16,4 kg. Iflg. foderanvisning skal hun have ca 160 g dagligt for at tabe sig til ønskede slutvægt på 15 kg, 200 g dagligt for at bibeholde vægten. Vi har prøvet med 150 g, 140 g og først nu ved 130 g holder hun vægten stationær, alt derover tager hun på! Jeg synes det er vildt at skulle ned på 120 g eller derunder for at tabe sig?? Hun får INTET andet udover sit foder, det eneste er en gulerod og ind imellem et tyggeben (hvor jeg trækker lidt af foderet fra). En gang om ugen får hun et ben fra slagteren, ikke et stort et, hvor hun så derudover får sin kong med ca. 30 g foder i. Jeg forsøger at fordele foder over hele dagen for at hun ikke skal blive sulten. Hun får halvdelen om formiddagen ved fodersøg. Derudover i foderbold og noget af det opblødt og frosset i en kong. En smule bliver taget med som godbidder når vi går tur og træner indkald osv. vi går ca 1,5 time om dagen, hun er ikke sikker i indkald, så hun løber ikke løs. Hun har for det meste sporline på, så går vi steder hen hvor hun kan bevæge sig lidt mere. Derudover er vi i hundeskov 1-2 gange om ugen hvor hun jo løber løs og har ca en gang om ugen legeaftale hvor hun også får brændt noget krudt af. Fiskeolien har vi droppet da det jo er meget fedende (har lige i dag opdaget begyndende skæl i pelsen, dette er kommet efter vi er stoppet med fiskeolien ØV). Vi kunne godt gå 2 timer om dagen, men Mika er en snuser og hun bruger ikke meget energi på de gåture, hun stopper meget op og står meget stille og snuser. Er 120 g foder om dagen ikke voldsomt lidt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tager på
  • #1   21. mar 2015 Skær ned på foderet, se på hunden ikke pakke. smiley

  • #2   21. mar 2015 Evt skifte til andet slankefoder... det burde mætte mere... og ja "tyk" hund fordi den desværre stadig får for meget..

  • #3   21. mar 2015 Bag på pakken står der at min skal have 100-120 g, hun får 80 gram og er fin i vægt ..
    Så kig på hunden og ikke pakken. smiley

    Min gamle tæve fik 55 g på samme foder med samme vægt


  • #4   21. mar 2015 det lyder akkurat som min.

    overtog hende i september hvor hun havde en kampvægt på 20,7 kg.
    hun er nu nede på 18,5 og mangler ca 0,5 kg- ikke til at vide helt præcis, hun er en blanding så har ikke noget at gå ud fra.
    hun får Olivers weight control 180g
    hun har ikke tabt et gram i 4 måneder, så ringede til olivers - snakkede med dyrlægen derfra der sagde at hun var nok en af de hunde der tog meget nemt på, og hvis jeg ville slanke hende det sidste ville hun råde mig til et decideret slankefoder indtil hun skulle ligge på normalvægten, så kunne jeg skifte over igen.
    Da Aya er kronisk sulten forslog hun mig også at supplere op på hendes tørfoder med gulerod og agurk.
    Aya går altid løs, men hun er også en snuser, og så spiser hun alt hvad der kommer ud af bagenden af hvilket som helst dyr.

    hun sagde også at når hun er kronisk sulten skulle jeg ikke gå over på kornfrit, da korn giver bedre mæthedsfornemmelse

    får hende vejet ca hver anden uge og vet. siger at selvom hun ikke taber sig kan hun se hun skifter form, hun begynder at se lidt mere opstrammet ud.


  • #5   21. mar 2015 Har du overvejet at supplere op med gulerødder?
    Da Two Face kom godt op i alderen, og ikke havde samme aktivitetsniveau, satte jeg hende ned i foder. Hun fik ikke andet end 200g foder om dagen (28kg hund) - til gengæld fik hun 200-300g gulerødder dagligt sammen med hendes foder. Dette gjorde, at hun ikke virkede så sindssygt sulten længere. Vi slap også af med hendes dårlig ånde på den måde - jeg tror det har været fordi maven havde så lidt at arbejde med at hun konsekvent havde dårlig ånde (tænder var fine)

    Det kan anbefales at købe en stor sæk gulerødder. Her delte hunden, hesten og os en sæk på 20kg, købt i lokal hestefoderforhandler til 30kr smiley


  • #6   21. mar 2015 Ja ok, synes bare det er voldsomt lidt at holde vægten med 130 g, når hun iflg. posen skulle have 200 g for at holde vægten...samt at hun skal ned på 120 g eller jo nok helst mindre for at tabe sig...det er jo ingenting i forhold til at hun er en mellem størrelse hund! Overvejer et andet foder, nogle forslag? Havde selv tænkt på Olivers.

  • #7   21. mar 2015 Min venindes var på Hills slanke.. Meget effektivt.

  • #8   21. mar 2015 Jo Camilla, hun får gulerødder...kunne selvfølgelig godt supplere med nogle flere af dem smiley

  • #9   21. mar 2015 Tak Louise, det vil jeg lige læse lidt om smiley

  • #10   21. mar 2015 Jeg er ikke fortaler for Hills... men hvis det virker i en kort periode er det måske værd at prøve.

  • #12   21. mar 2015 Glem hvad der står på posen når det kommer til portionsstørekse, sørg for foderet er af ordenlig kvalitet og så giv minere hvis hunden er tyk og mere hvis den er tynd

  • #13   21. mar 2015 Marlene- Jeg synes ikke det er sandt at korn giver hunden en bedre mæthedsfornemmelse.
    Vi er netop skiftet til essentials og hunden er meget mere mæt nu, hvor han får kornfrit.
    Han tigger ikke mere og virker ikke længere konstant sulten.
    Jeg har fået at vide, at det er godt at holde sig fra foder der indeholder stivelse, når man har en konstant sulten hund.
    Vi havde præcist samme problem, da vi fodrede med Olivers smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #14   21. mar 2015 Jeg har også kæmpet med Gustav. Han tog på af Kingsmoor Pure Let, selvom han kun fik halvdelen af den anbefalede mængde. Nu får han Wolfsblut eller Hike (vi skifter lidt), og selvom han får 2/3 af den anbefalede mængde, holder han vægten fint.

    Han får desuden 3-4 rå gulerødder om dagen for at tage den værste sult.


  • #15   21. mar 2015 Ja Eva det lyder som samme problem vi har med Kingsmoor Let, jeg må på jagt efter noget andet foder smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #17   21. mar 2015 Jeg har også forsøgt med Essentials - og en hel del andre - det var heller ikke "light" nok til Gustav.

    Det har været en dyr omgang at finde det rette foder, men genboens altædende vovser har da nydt godt af mine utallige eksperimenter smiley


  • #18   21. mar 2015 Min den ældste bliver tyk af at kigge på sin madskål. Hun har en idealvægt på 9 kg. Hun er pt på 9.7 kg.

    Hun er på 40g lightfoder om dagen. Så jeg synes absolut ikke 120g lyder af lidt lol


  • #19   21. mar 2015 smiley nej Anna det kan jeg godt se. Jeg tænker på min gamle cairn terrier, den lille hund, han fik 200 g og holdt vægten.
    Nogle der ved hvor man køber wolfblut billigst? Kan se at de har en mindre fedt variant (cold river)det kan jo ikke skade at prøve den smiley


Kommentér på:
Tager på

Annonce