1.321 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Collie opdrættere og erfaringer Collie opdrættere og erfaringer

Kan I anbefale en collie opdrætter -eller flere- (meget gerne på sjælland)? Vi agter at tage ud og besøge nogle forskellige opdrættere - for at komme dét tættere, hvilken type collie vi skal have og hvor aktiv den skal være.

Vi vil derfor meget gerne høre, om I har nogle opdrættere som I kan anbefale. Meget gerne med en begrundelse.

Som sagt, meget gerne på Sjælland, da vi ville elske at komme og besøge hvalpen de sidste uger i dens levetid, inden vi henter den, men det er ikke et krav. smiley
Hvis det nu skulle ske, at vi fandt den perfekte opdrætter i Jylland eller på Fyn, så skal det ikke komme an på det, men så ville vi nok kun besøge 1-2 gange før afhentning af hunden.

Har I forresten erfaringer med at købe fra en opdrætter der bor langt væk? Hvordan er det gået og hvad var forløbet? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Collie opdrættere og erfaringer
  • #1   23. mar 2015 Nette fra Kennel Lapinette har lavet nogle skønne hunde, og er virkelig god til at følge og rådgive sine hvalpekøbere i hele hundens levetid.

• #2   23. mar 2015 Jeg har kontakt med Nette og skal ud og møde nogle lapinetter på søndag - jeg er desværre bange for at de er en smule for aktive til os. Nette laver jo de mest aktive collies man overhovedet kan finde, så vidt jeg har forstået. smiley

- Det kan jo også være jeg får et helt andet syn på det på søndag.. Vi glæder os i hvert fald til at møde Nette og hendes hunde. smiley

• #3   23. mar 2015 Dem jeg har mødt har gode hoveder - forstået sådan, at de gerne vil arbejde, men absolut også sagtens kan finde ud af at slappe af. Men det kan de helt sikkert selv fortælle meget mere om smiley

• #4   23. mar 2015 Prøv at kontakte Betina Christensen kennel , hun har super dejlige hunde, hun har tlf. nr 29900378 og bor i næstved

• #5   23. mar 2015 Se opdrætterne på collieklubbens hjemmeside, der kan du søge på opdrættere på Sjælland, har du brug for viden omkring noget er du velkommen til at kontakte mig, du kan bare skrive her i en pb.
    Jeg kender Nette og kan også stå inde for hende som opdrætter, men det er fornuftigt at I gør jer nogle overvejelser omkring hvad I ønsker og hvad I kan tilbyde, for som du rigtignok selv er inde på, så er der forskel i både sind og skind på typerne.

• #7   23. mar 2015 jeg købte hvalp fra Sverige - så ham kun en enkelt gang inden jeg hentede ham. Det var lidt svært at håndtere al den hvalpeskrukhed når jeg selv befandt mig meget langt væk fra hvalpen, men det var nu fint nok smiley Så længe man finder en opdrætter man stoler på og kommunikerer godt med, synes jeg ikke det er et problem at bo langt væk.

• #9   23. mar 2015 Jeg hentede Manfred i Nordsjælland og jeg kommer fra Frederikshavn. Vi besøgte ham desværre kun en gang (pga arbejde ) men synes ikke det var noget problem smiley

• #10   23. mar 2015 Ingen erfaring med collie opdrættere, men jeg har selv hentet 2 hunde 400 km nord for Stockholm, jeg bor lidt nord for Århus.
    Ghini så jeg slet ikke inden afhentning, kun på billeder, men opdrætter og jeg havde mange samtaler og en anden svensk opdrætter havde sagt god for mig som køber.
    Yota besøgte vi en enkelt gang 1½ uge før afhentning, lidt småtosset er man vel, når man kører ialt 2000 km for at besøge en hundehvalp smiley

Da ghini havde hvalpe solgte jeg tre til Sjælland og køberne herfra var på besøg 1-3 gange inden afhentning.

Kommentér på:
Collie opdrættere og erfaringer

Annonce