926 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Mentalbeskrivelse, fungerer hvordan? Mentalbeskrivelse, fungerer hvordan?
Halløj
Jeg har valgt at melde Meeko til Mentalbeskrivelse i Allerød 2. Maj fordi jeg tænkte det kunne være spændende at se hvordan passer ind i følge racens ønskeprofil.
Men, men, men..
Jeg har jo aldrig oplevet sådan noget før, så jeg ved ikke rigtig andet end hvad jeg har kunne læse mig til.
Er der nogle der har prøvet det på egne hunde? Hvilken slags snor skal han have på?
0 synes godt om
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.783
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
Malene - Okay, lyder meget godt da (:
Isabelle - Godt at vide
DKK m.. - Ja, men jeg tænker også at de arbejder på det? (:
Altså jeg har kun halvkvæl halsbånd til Meeko, betegnes det også som fast halsbånd eller?
EDIT:
Trine - Tak for link. D
- Iøvrigt er det ikke alle racer som har en ønskeprofil endnu.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
Den ville heller ikke reagere på katte figuren, eftersom den var opdraget til ikke at jage katte, så der blev den også "dumpet"
Så evt tjek deres lege objekt før I går i gang
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
Min den ene hund gad heller ikke lege ret meget med trækketovet, mine hunde er sippede med at tage andres legetøj i munden - men derfor ved jeg da godt, at hun elsker at lege, og selv ofte lægger op til det. Indenfor min race er der ikke alle individer der elsker trækkeleg, nogle gør, andre gør ikke, noget afhænger også af, hvordan de er vant til at lege. Jeg ved, at dem der vil stille deres hund til en mentaltest også vænner deres hunde til at trække i tov, netop fordi de ved det er en del af mentaltesten
Jeg synes det er sjovt at deltage, jeg har været med to gange. Jeg mener dog resultaterne skal tages med et gran salt, derfor går jeg heller ikke så meget op i, om hunden rammer ønskeprofilen rent. Den ene hund jeg havde med nød i den grad at deltage, han havde en ren fest og syntes det hele var skide sjovt - og folk der deltog stod og grinede af hans reaktioner - DET synes jeg var fedt, at han så ikke ramte plet hver gang i forhold til ønskeprofilen er lige meget, han var super glad, sjov og nysgerrig og han afreagerede som han skulle - det var det vigtigste for mig. Det jeg ikke ønsker at se til en unghundementaltest er nervøse hunde der bliver skræmt af det hele og er længe om at afreagere, det håber jeg ikke at opleve med hvalpene herfra.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
Jeg var på et belønningskursus engang, her testede vi hvad hunden synes var fedest at lege med, synes jeg var en gavnlig test, for så vidste jeg sidenhen hvordan jeg kunne belønne hende bedst og mere uforudsigeligt.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.499
Det er så selvfølgelig ønsketænkning
Derfor synes jeg det er rart at se, at et par stykker af jer siger, at I tager testen med et gram salt.
Jeg har været med til en del af uddannelsen til mentalbeskriver, men har aldrig haft egne hunde igennem. Til gengæld har jeg haft testet flere hunde i den tidligere test: karaktertesten, og min tanke har altid været, at med en hund, man har tænkt sig at opdrætte på, bør der ikke komme de store overraskelser. Man bør kende sin hund godt nok til at kunne have en rimelig forventning til hvordan, den vil takle testen.
Det er sjovt nok med testene, men det er i hverdagen, man virkelig ser sin hunds væsen.
Mentalbeskrivelse, fungerer hvordan?