926 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Mentalbeskrivelse, fungerer hvordan? Mentalbeskrivelse, fungerer hvordan?

Halløj

Jeg har valgt at melde Meeko til Mentalbeskrivelse i Allerød 2. Maj fordi jeg tænkte det kunne være spændende at se hvordan passer ind i følge racens ønskeprofil.

Men, men, men..

Jeg har jo aldrig oplevet sådan noget før, så jeg ved ikke rigtig andet end hvad jeg har kunne læse mig til.

Er der nogle der har prøvet det på egne hunde? Hvilken slags snor skal han have på?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mentalbeskrivelse, fungerer hvordan?
  • #2   4. apr 2015 Du får tilsendt (link til) reglementet efter tilmelding Anya. Deri står alt sådan noget som halsbånd mv.

• #6   4. apr 2015 Krumme - Okay (:
    Malene - Okay, lyder meget godt da (:
    Isabelle - Godt at vide smiley
    DKK m.. - Ja, men jeg tænker også at de arbejder på det? (:

Altså jeg har kun halvkvæl halsbånd til Meeko, betegnes det også som fast halsbånd eller?

EDIT:

Trine - Tak for link. D
    - Iøvrigt er det ikke alle racer som har en ønskeprofil endnu.

• #9   4. apr 2015 Maj-Britt - Ja lige det har jeg undret mig over. Man siger at en hund først er "Voksen" når den er 2, så hvorfor er det kun beskrivelser melle 10 og 24 mdr som bliver gennemsnittet?

• #10   4. apr 2015 Jeg kender en som fik mental beskrevet sin Sheltie. Den fik lorte karakter i punktet hvor de skulle vise legesyge eller noget i den stil. Det gav så perfekt god mening at den ikke gad lege, for lege objektet var en pisse ulækker klud der var stiv af indtørret savl fra tidligere prøver.

Den ville heller ikke reagere på katte figuren, eftersom den var opdraget til ikke at jage katte, så der blev den også "dumpet"

Så evt tjek deres lege objekt før I går i gang smiley

• #11   5. apr 2015 Butch - jeg synes ikke man skal se det som om, at hunden "dumper" i nogle af sekvenserne, selvom den ikke lige rammer ønskeprofilen. Man skal bruge testen til at blive klogere på sin hund og så arbejde med det der ønskes bedre.
    Min den ene hund gad heller ikke lege ret meget med trækketovet, mine hunde er sippede med at tage andres legetøj i munden - men derfor ved jeg da godt, at hun elsker at lege, og selv ofte lægger op til det. Indenfor min race er der ikke alle individer der elsker trækkeleg, nogle gør, andre gør ikke, noget afhænger også af, hvordan de er vant til at lege. Jeg ved, at dem der vil stille deres hund til en mentaltest også vænner deres hunde til at trække i tov, netop fordi de ved det er en del af mentaltesten smiley

Jeg synes det er sjovt at deltage, jeg har været med to gange. Jeg mener dog resultaterne skal tages med et gran salt, derfor går jeg heller ikke så meget op i, om hunden rammer ønskeprofilen rent. Den ene hund jeg havde med nød i den grad at deltage, han havde en ren fest og syntes det hele var skide sjovt - og folk der deltog stod og grinede af hans reaktioner - DET synes jeg var fedt, at han så ikke ramte plet hver gang i forhold til ønskeprofilen er lige meget, han var super glad, sjov og nysgerrig og han afreagerede som han skulle - det var det vigtigste for mig. Det jeg ikke ønsker at se til en unghundementaltest er nervøse hunde der bliver skræmt af det hele og er længe om at afreagere, det håber jeg ikke at opleve med hvalpene herfra.

• #12   5. apr 2015 Man kender jo sin hund og ved mere eller mindre hvordan vil reagere på de forskellige punkter og hvor den vil skille sig ud i forhold til standarden og ja jeg ville også tage testen med et gran salt. Synes personligt det med lege delen er lidt utjekket på en måde, når man bruger en masse penge på en test, så skal det da være et nyt legetøj hver gang. Jeg skrev også "dumpet" i gåsetegn.

Jeg var på et belønningskursus engang, her testede vi hvad hunden synes var fedest at lege med, synes jeg var en gavnlig test, for så vidste jeg sidenhen hvordan jeg kunne belønne hende bedst og mere uforudsigeligt.

• #13   5. apr 2015 Ideen er jo faktisk at hundene ikke skal være trænet med henblik på testen smiley Også derfor de testes så unge, fordi man ønsker at se, hvad hunden i sig selv indeholder, ikke hvad den har lært.
    Det er så selvfølgelig ønsketænkning smiley Så snart der er tale om en ønskeprofil, et ønskværdigt resultat, og folk tillægger testen betydning, så vil de fleste forsøge at "forberede" hunden bedst muligt på testen for at få et godt resultat. Det er helt naturlig menneskelig opførsel.

Derfor synes jeg det er rart at se, at et par stykker af jer siger, at I tager testen med et gram salt.
    Jeg har været med til en del af uddannelsen til mentalbeskriver, men har aldrig haft egne hunde igennem. Til gengæld har jeg haft testet flere hunde i den tidligere test: karaktertesten, og min tanke har altid været, at med en hund, man har tænkt sig at opdrætte på, bør der ikke komme de store overraskelser. Man bør kende sin hund godt nok til at kunne have en rimelig forventning til hvordan, den vil takle testen.
    Det er sjovt nok med testene, men det er i hverdagen, man virkelig ser sin hunds væsen.

Kommentér på:
Mentalbeskrivelse, fungerer hvordan?

Annonce