{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Unghund spiser mælkebøtteblomster {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg har en dejlig labrador/ dogo canario på 7 måneder. Når vi går ture har han altid puttet alt muligt mærkeligt i munden, det meste spytter han ud igen.. Men her det sidste stykke tid har han spist mælkebøtte blomsterne. Kun de gule. Det er som om han kan se dem fra lang afstand, og så skynder han sig hen og spise blomsten..

Jeg har søgt på nettet for at finde ud af om der kan være noget skadeligt ved det, men kan ikke rigtigt finde noget.. Det er jo ikke fordi han får lov til at æde en masse, men det er lidt svært at styre, når han render løs på marken osv.

Er der nogle af Jer som har erfaring med det?

smiley :-) smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghund spiser mælkebøtteblomster
  • #3   15. apr 2015 Reiki er og har alle dage været, helt pjattet med gule blomster, herunder osse mælkebøtter. Ved mælkebøtterne spiser han både blomster og blade, men ellers er det normalt kun blomsten han går efter.
    Min mor har et stort, fint bed med alverdens blomster i gårdspladsen -Reiki snupper hovedet af alle de gule blomster straks de kommer op, mens de andre blomster får lov at stå.
    Aner ikek hvorfor han gør det -han spiser ikke dem allesammen (nogle er giftige og smager bittert. Dem spytter han pænt ud, heldigvis, ellers krævede det et større indhegningsprojekt/at han aldrig var løs).


  • #4   15. apr 2015 og mælkebøtter er helt ufarlige -bladene kan bruges i salater hvis man skulle få lyst til at spise lidt fra naturen.

  • #5   15. apr 2015 Mine graver roden op, giver dem en rystetur så jorden falder af, og spiser så roden.
    Hvis de da bare ville spise blade og blomst, så var jeg fri for alle de huller i græsset.


  • #6   15. apr 2015 Okay, så skal jeg ikke have dårlig samvittighed over der ryger et par stykker ned.
    Mange tak for Jeres svar! smiley


  • #7   15. apr 2015 De er underlige, de vovser. Vi havde nogle små, mærkelige ukrudt tingester der voksede helt op ad husmuren i fugen mellem muren og fliserne i efteråret. I løbet af vinteren har vores to chier - især den ene, "høstet" det hele og ædt det. Ude i baghaven har (havde) vi nogle af de der blå stenbedsplanter, og de er også væk. Nu er de gået i gang med et højbed med kryderurter, så jeg har været nødt til at sætte hegn omkring hvis vi andre vil nyde godt af det.
    Og jo - vi fodrer dem skam med fint, dyr foder fra Olivers.
    Findes der vegetariske Chihauhau?


  • #8   15. apr 2015 Hos os er krydderurter og jordbær indhegnede, ellers spiser hundene dem. Hindbær har vi lært at leve med at de æder af -de kan kun når den nederste halvdel, så vi får jo lov selv at få nogen osse.
    Nå ja, og så har Reiki fået den idé at grave kartofler op her henover vinteren, så der ryger osse hegn om.

    Mine, særligt Reiki, er meget glade for planter og rødder. Biller og larver ryger osse ned, når vi nærmer os efterår og de er at finde i bunker med våde blade.


Kommentér på:
Unghund spiser mælkebøtteblomster

Annonce