Pasning i dagtimer Pasning i dagtimer
Der må være andre herinde som bor alene med hund og har alm. arbejdstider og pæn transporttid til jobbet.
Vi fik aflivet min mors hund igår, og for dælen hvor gør det ondt! Vi græder og græder alle sammen. Vi vidste det ville ramme som et lyn fra en klar himmel når det skete, da hun havde kræft. Hun levede et dejligt liv og var glad lige til det sidste, men en skedeprolaps satte en stopper for det hele. Sandsynligheden for at det var en tumor der var skyld i det var stor og med en snart 12 år gammel hund mente dyrlægen at vi nok lige skulle overveje en ekstra gang om operation var en god idé
Det hele er selvfølgelig tomt, og selvom jeg bor hjemmefra med min egen hund, så er det dælme ikke nemt, men i min mors lejlighed er der endnu mere tomt, og jeg har det sidste stykke tid snakket om ny hund med hende. Hun har afvist at hun skulle ha' hund igen, men det viser sig at være fordi hunden skal være en del alene i hverdagene, da hun er væk fra kl. 7-16:30 man-tor og 7-15:30 fre. og min lillesøster, som før har kunnet tage hjem til hunden, tager på efterskole her efter sommerferien. Min mor savner alt andet ved at have hund, og er ikke sikker på hun kan holde det ud, men er jo fornuftigt nok med tanke på de lange alene-dage og man kommer jo ikke udenom at der skal handles ind nogle dage også.
Det er klart at det ikke lige er idag eller imorgen at der bliver taget en beslutning. Ingen af os kunne finde på at impulskøbe en hund, men jeg søger nu derfor råd til hvad folk med lang transport til jobbet gør?
Jeg bor 5 min. kørsel fra min mor, og vi (min kæreste og jeg) vil selvfølgelig gerne hjælpe til, men min mor mener at det kommer til at tage for meget af vores tid hvis vi skal sørge for hunden hver dag, og det kan godt være hun har ret i at det ikke er en holdbar løsning.
Så for at runde det af kort, så søger jeg løsninger til dette ene problem som ville sætte en stopper for livet med en ny hund.
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
Super løsning for mig, der ikke tør binde mig til en hund i 15 år frem i tiden, og for dem, der jo ikke kunne vide at de fik en hund med så specielle behov
Får 50 kr pr gang og vi planlægger fra uge til uge.
Måske der bor en pensionist, sygemeldt, flexjobber, selvstændig eller opgaveskrivende-studerende i nærheden af din mor?
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
Jeg syntes de alenehjemmetimer, din mor kan tilbyde hunden, er for lange, jeg har selv en enkelt dag om ugen en gang imellem, hvor Coco er alene ca. 8,5-9 timer, det er rigtig træls, og hun er mærket af det, når jeg kommer hjem, men så er det heller ikke værre. Hun er som regel ikke alene dagen før og aldrig dagen efter, så for os går det. Skulle det være en hverdagsting, ville jeg dog helt klart finde en anden løsning.
Mht. at handle ind; min underbo (hende med hund
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.548
Det er jo livet med hund, hun vil savne, men det ér et problem at hun er væk hjemmefra så længe.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 979
Klart hvis en hund er hjemme 8-9 timer alene hver dag, så nytter det ikke noget man er træt og ikke gider at foretage sig noget med hunden når man kommer hjem. Men er også af den overbevisning at 8-9 timer dagligt alene hjemme ikke er et problem, hvis man så er på og klar til at aktiverer hunden når man kommer hjem.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1326 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.638
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1326 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.638
aug 2012
Jeg takker for foreslagene og tager gerne imod flere!
Hun ville selvfølgelig ikke tage hjemmefra igen efter alle de timer, men fx tage den med på en løbe eller gå-tur efter job
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.515
Og de opholder sig, når de er alene hjemme, i min stald, hvor der er plads til at lege, og hvor tingene må bides i. Derud over er det et hjørne med savsmuld til hvis de bliver alt for trængende. Det er såmænd ikke fordi, det bliver brugt så meget, men det giver en god fornemmelse, at muligheden er der.
Men selvfølgelig kan hunde, der er alene og i lejlighed, også lære at være alene i det tidsrum. Der hvor jeg især ser problemet er hvalpetiden. En voksen hund kan bedre stimuleres, så den er både fysisk og mentalt træt, når man går på arbejde, og kan så sove i mange timer. En hvalp kan /skal ikke køres træt på den måde, og sover så heller ikke nær så længe af gangen, før den "er på" igen. Og det er mange timer for en hvalp at være helt alene.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.013
MEN det kræver så også at man er der for hunden resten af timerne i døgnet.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.734
aug 2012
Dit svar forekommer mig lidt spøjst. Vi kan knapt nok flytte tættere på. Vi bor 5 min. kørsel fra min mor.
Det har intet at gøre med om jeg respekterer min mors valg. Hun har været vant til at leve med hund i mange år, og derfor kan livet uden hund godt måske blive for tomt, det må da om nogen være noget hundefolk kan sætte sig ind i. Det hun bringer på banen er alene-hjemme-timerne og jeg er ikke uenig med hende i det, og søger derfor råd her, for kan det ene problem løses så er det jo lækkert!
Men som skrevet så er det jo ikke fordi nogen af os kunne finde på at købe en hund i morgen. Vi er alle stadig kede af det.
aug 2012
Pasning i dagtimer