Klipning/pelspleje af Shih Tzu Klipning/pelspleje af Shih Tzu
Har lige et spørgsmål af hensyn til pelsen på en Shih tzu. Håber nogle vil hjælpe da jeg gerne skal vide forholdsvis hurtigt om en:
Oster Golden Two Speed. A 5, kan bruges til at klippe min hund når den engang skal klippes. Der har et skær, der står 15 på.
Men hvad er skær og hvad betyder de 15?
Kan man godt justerer længden på sådan en ved bare at købe afstandskamme og hvad er forskellen på 1 speed og 2 speed - er det bare at der er en hastighed på den ene og 2 på den anden model?
Vil gerne klippe min Shih tzu i bamse klip eller teddy bear klip og har hørt dette skulle være bedst med en 30 og en 10 skær eller hvad det hedder
Til sidst, hvor når må man klippe sin Shih Tzu første gang, opdrætteren til min hvalp sagde man først måtte klippe når den var 10 måneder, men så når hun jo blevet meget langhåret inden? kan det passe?
Håber nogle vil hjælpe, hilsen en MEGET ny Shih tzu ejer som spørger som en gal!
dec 2006
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 13
Disskussionen skal ikke hænge på om min shih tzu skal være langhåret eller korthåret - dette har jeg taget stilling til.
Det er mere svar på mine spørgsmål jeg søger
dec 2006
dec 2006
Altså opdrætter har sagt jeg blot kunne skrive til ham hvis der var det mindste, men tænkte jeg ville høre fra nogle forskellige som selv kortklippede deres shih tzu. (opdrætter kortklippede ikke sine)
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 642
Her gik vi fra blød fluffy hvalpepels der var møgtræls at holde i 6- 9 mdrs alderen da hun blev 11 mdr havde hun en lidt grovere men stadig blød pels der er super nem at holde,
Nu er hun dog nogenlunde kortklippet da vi ikke gider den lange pels når vi render i skoven og ved stranden dagligt.
Min søstes blev klippet ned da han var omkring 5-6 mdr og han har idag en pels der bare er øv at holde, men om det hænger sammen med nedklipningen tør jeg ikke sige
aug 2016
Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 3
Klipning/pelspleje af Shih Tzu