{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

Hollaender
Hollaender
Tilmeldt:
15. jul 2014
Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 63

Hmm ... Halter? {{forumTopicSubject}}

Bah, jeg er virkelig magtesløs lige nu. Familiens hund, en lille westietæve på snart 10 år, er begyndt at halte.
Hun har altid haft meget "sarte" poter - altså, ikke været glad for, at man rørte, og så har hun til tider haft lidt skidterads derinde, som vi har opdaget, når hun har slikket i sine poter. Nu er de blevet rimelig røde igen, og hun slikker dem, men der er umiddelbart intet at se eller finde derinde.

Det er virkelig svært at vurdere, hvilket ben hun halter på. Jeg synes, det ligner højre forben, men det er lidt svært. Dog halter hun kun på grus ... Troede jeg da, indtil hun også haltede inden for på stuegulvet ... Men når vi går tur, halter hun kun, når vi går på grus.

Uanset hvad ender vi jo nok hos Dr Dyr, men findes der mon nogle, der har prøvet lignende? Og som evt. har nogle gode råd til, hvordan man lige griber det an ... Kan man dulme smerten?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmm ... Halter?
  • #2   19. apr 2015 Hvad med at give poten et dagligt sæbebad på 10-15 min hvis der skulle være noget betændt, der generer hende?

    Og giv hende sko på når I går tur!!

    Vi har også poteproblemer for tiden - Rotte trådte i et søm for en måneds tid siden (mener dyrlægen) og fik et sår, der dog hurtigt helede. Da han så blev ved med at halte på samme ben tog vi til dyrlægen, og hun mente at det kunne være noget betændelse/irritation evt. pga. et fremmedlegeme, som var blevet lukket inde i poten. Nu er han på antibiotika og får et dagligt potebad for at bløde området op og rense det. Sko på når vi er på tur så det ikke gør ondt på ham.


  • Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

    Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 63
    #3   19. apr 2015 Takker for svar!

    Hvordan ser sådan nogle sko ud? Har aldrig hørt om dem .... smiley


  • #4   19. apr 2015 Tjah, de kan se ud på forskellige måder. Jeg synes de bedste er af neopren med en gummisål under smiley
    jeg købte bare de billigste der var, og de fungerer fint. Mener de er af mærket Walker

    Kan købes her:
    http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundebekaedning/hundesko/181888


    profilbillede
  • Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

    Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 63
    #5   19. apr 2015 Vil de gerne finde sig i sådan nogle?? smiley

  • #6   19. apr 2015 Altså min hund har godt nok måttet finde sig i meget i hans liv, så ja, men jeg ved ikke hvor repræsentativ han er for alle hunde. Han har lært at når jeg siger han skal stå stille, så skal han stå stille, også selvom jeg gør noget underligt ved ham som fx at give ham sko på smiley I starten når jeg giver ham dem på løfter han benet overdrevet meget når han går, men så vænner han sig til det, og går helt normalt. Det er vel dejligt at kunne gå også på grusstier og ujævnt terræn uden at det gør ondt smiley

  • Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

    Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 63
    #7   19. apr 2015 Lidt ligesom heste, der får transportgamacher på? smiley

    Nu er jeg nok bare paraniod og over-bekymret .... Men det kan ikke være gigt, kan det??


  • #8   19. apr 2015 Lige præcis smiley faktisk på nøjagtig samme måde!

    Det ved jeg ikke. Hvis jeg var dig ville jeg helt sikkert tage hende til dyrlægen, hvis det ikke hjælper blot at skåne poterne.


  • #9   19. apr 2015 Min westie fik gigt som 8 årig, hun fik piller imod det og man kunne intet mærke på hende efterfølgende, så selv hvis det skulle være gigt så skal du ikke værr nervøs smiley

    Jeg elsker westier smiley


Kommentér på:
Hmm ... Halter?

Annonce